کد خبر: ۵۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
آمریکایی ها با انتشار «گزارش کرملین» به دنبال انتقام انتخاباتی از روسیه هستند؛
تجارت آنلاین: وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست ۲۱۰ نفره شامل ۱۱۴ سیاستمدار و ۹۶ فعال اقتصادی روسیه که مشمول تحریم‌های جدید دولت آمریکا می‌شوند را منتشر کرد.

گروه بین الملل- وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست ۲۱۰ نفره شامل ۱۱۴ سیاستمدار و ۹۶ فعال اقتصادی روسیه که مشمول تحریم‌های جدید دولت آمریکا می‌شوند را منتشر کرد. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز از جمله دیگر مقام‌های ارشد روسیه است که نامش در این فهرست دیده می‌شود. این فهرست همچنین شامل وزرای دفاع، توسعه اقتصادی، انرژی، مالی، صنعت و وزیر کشور روسیه است.«آناتولی آنتونف» سفیر روسیه در آمریکا تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو را مسیری دانست که به نتیجه نخواهد رسید.

آمریکا قصد دارد با انتشار گزارشی ارتباط غول‌های مالی روسیه را با کرملین نشان دهد. کرملین گزارش را تلاش برای دخالت در انتخابات آینده دانسته است. بر فراز دریای سیاه دو جنگنده روسی و امریکایی "بیش از حد" به هم نزدیک شدند. وزارت دارایی آمریکا به زودی گزارشی منتشر می‌کند که در آن ارتباط افراد مقتدر روسیه (الیگارش‌ها) با زمامداران کرملین بازگو شده است.گزارش قرار است از پیوندهای مقتدرترین افراد روسیه با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری کشور، پرده بردارد. احتمال می‌رود که ایالات متحده با تکیه بر این گزارش، بر افراد یا مؤسسات "وابسته به کرملین" مجازات‌های تحریمی تازه‌ای اعمال کند.دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، ضمن اطلاع‌رسانی درباره گزارش یادشده، گفته است که گزارش وزارت دارایی امریکا "تلاشی آشکار و مستقیم" برای تاثیرگذاری در انتخابات آینده روسیه در ۱۸ مارس است. او اما افزود که چنین تلاش‌هایی بی‌ثمر خواهد بود. به نظر تحلیلگران چنانچه گزارش وزارت دارایی امریکا منتشر شود، اقدامی تلافی‌جویانه علیه کرملین خواهد بود. زمامداران و رسانه‌های جمعی آمریکا دولت روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم می‌کنند که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد. دولت روسیه هرگونه دخالت در انتخابات امریکا را از بنیاد رد کرده است.در حاشیه‌ی مناسبات بحرانی آمریکا و روسیه خبرگزاری‌ها از یک رویداد هوانوردی گزارش داده‌اند. روز دوشنبه (۲۹ ژانویه) یک جت جنگی روسی بر فراز دریای سیاه تا یک و نیم متری یک جنگنده امریکایی نزدیک شد.به گفته پنتاگون جنگنده امریکایی مشغول عملیات اکتشافی بوده و با نزدیک شدن جت روسی ناچار شده است که به طور زودهنگام به عملیات خود پایان دهد. در تازه‌ترین اظهارنظرها درباره تقابل هوایی یک جنگنده روس با یک هواپیمای تجسسی آمریکا در دریای سیاه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این باره بیانیه صادر کرد.

مقامات آمریکایی دوشنبه شب اعلام کردند که یک جنگنده «سوخو-27» روسیه پرواز نا ایمنی را کنار یک هواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکا از نوع «پی- 3 ارویون» بر فراز دریای سیاه انجام داده و آن‌را رهگیری کرد

کرملین به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ده‌ها شخصیت سیاسی و اقتصادی روسیه واکنش نشان داد. خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به انتشار فهرستی از مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی روسیه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید گفت که این اقدام را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کرملین اعلام کرد که این فهرست را که به «گزارش کرملین» شناخته می‌شود را بدون احساسی شدن بررسی خواهد کرد.مسکو همچنین در واکنش به انتشار این فهرست، آن را تلاشی برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ روسیه دانست. بر این اساس، بسیاری از مقام‌های ارشد ریاست‌جمهوری روسیه به فهرست «گزارش کرملین» افزوده شده‌اند، اقدامی که راه را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هموار می‌کند. این فهرست شامل اسامی تعدادی از مقام‌های ارشد روسیه از جمله «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه است که از سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور روسیه بود. دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه گفت: آمریکا عملا با انتشار «گزارش کرملین» سیاستمداران و بازرگانان روسیه را دشمنان ایالات متحده آمریکا نامیده است.به گزارش وستی، دیمیتری پسکوف گفت: اگر شما این متن را مطالعه کنید و عنوان سند را بررسی کنید، دقیقا مطابق با قانون مبارزه با دشمنان ایالات متحده آمریکا است و بنابراین این رویکردی است که از این بیانیه برداشت می‌شود.وی در عین حال هشدار داد تا از ارزیابی اولیه این فهرست خودداری شود زیرا باید این سند تجزیه و تحلیل دقیق شود.سخنگوی کرملین تاکید کرد، این اقدام آمریکا می‌تواند به تصویر و شهرت سیاستمداران و کارفرمایان روسیه آسیب بزند.وی در همین حال خاطرنشان کرد که به عنوان فرد بیگناهی در فهرست تحریمی آمریکا قرار گفته است.

سیا : روسیه در انتخابات میان دوره‌ای هم دخالت می‌کند

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هشدار داد، روسیه قصد دارد با هدف گرفتن انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا به اقدامات مداخله جویانه در انتخابات خارجی ادامه دهد.به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، رئیس سازمان سیا در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: به هیچ عنوان شاهد کاهش چشمگیر فعالیت‌های روسیه نبوده‌ایم و در حال حاضر به شدت نگران انتخابات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا هستم که قرار است ماه نوامبر برگزار شود.وی افزود: "اطمینان دارم" که روسیه به اقدامات مداخله جویانه خود در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا ادامه خواهد داد اما از سوی دیگر نیز مطمئن هستم که ما قادر هستیم انتخاباتی آزاد و عادلانه برگزار کنیم که تلاش‌های روسیه به آن تاثیری نداشته باشد.سازمان سیا به این نتیجه رسیده که مسکو با افشای مکاتبات هک شده حزب دموکرات و انتشار اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی مداخله کرده است اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بارها تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان یک "دروغ" و "شکار جادوگر" رد کرده است.پامپئو در ادامه این مصاحبه گفت: معتقدم که روسیه علی‌رغم همکاری‌ها در اقدامات مقابله با تروریسم اساسا یک دشمن محسوب می‌شود و هیچگونه کاهش چشمگیری در تلاش‌های این کشور برای خرابکاری در اروپا و آمریکا وجود نداشته است. وی با رد گزارشات مبنی بر اینکه ترامپ توجه و علاقه کمی به مطالعه اسناد و مدارک مهم دارد گفت: ما تقریبا هر روزه اطلاعات دقیقی را که سازمان سیا گردآوری کرده به شخص ترامپ ارائه می‌دهیم. او بر این گزارشات به طور دقیق تمرکز کرده و آنها را با دقت تمام مطالعه می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت که ترامپ برای درک کامل این اطلاعات بسیار کنجکاو و مشتاق است و نهایت تلاش خود را در این امر انجام می‌دهد.

پامپئو همچنین با رد مطالب ذکر شده در کتاب جنجالی "خشم و آتش: درون کاخ سفید ترامپ" نوشته مایکل وولف گفت: این مطالب کاملا پوچ و بی معنی هستند. من این کتاب را نخوانده‌ام، قصد خواندن آن را نیز ندارم. این ادعا که رئیس‌جمهور وارد مسائل مهم می‌شود و آنها را درک نمی‌کند بسیار خطرناک و نادرست است و مرا به شدت ناراحت می‌کند که چرا فردی وقت خود را صرف نوشتن چنین مزخرفاتی می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار