کد خبر: ۵۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
نرخ واقعی دلار چند تومان است؟
تجارت آنلاین: بازار فردوسی و سبزه میدان امروز شاهد رشد قیمت ها بود تا چهارشنبه ای داغ برای قیمت دلار رقم بخورد و امیدواری تازه برای دلالان و دلارفروشان بیافریند.
تب دوباره قیمت دلار در چهارراه استانبول
بازار فردوسی و سبزه میدان امروز شاهد رشد قیمت ها بود تا چهارشنبه ای داغ برای قیمت دلار رقم بخورد و امیدواری تازه برای دلالان و دلارفروشان بیافریند.
قیمت طلا و سکه در بازار تهران ، در یازدهمین روز بهمن ماه با رشد قیمت ها مواجه بود. بهای دلار نیز در بازار آزاد رشدی قابل توجه را تجربه کرد به طوری که هر دلار در بازار آزاد افزایشی در حدود 34 تومان را شاهد بود .
 هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و 492 هزار و پانصد تومان رسید که هر چند نسبت به هفته های قبل رقم کمتری است اما نسبت به روز گذشته رشدی 5 هزار تومانی را شاهد بود. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز یک میلیون و 452 هزار تومان قیمت خورد که نسبت به روز گذشته افزایشی هزار تومانی را نشان می دهد.
 هر قطعه نیم سکه و ربع سکه در بازار 732 هزار تومان و 437 هزار تومان قیمت دارد. هر دلار آمریکا نیز در بازار به قیمت 4606 تومان فروخته می شود.
تب دوباره قیمت دلار در چهارراه استانبول
 خبرهای رسیده از بازار جهانی طلا نیز حکایت از آن دارد که قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه و در آستانه سخنرانی مهم رئیس جمهور آمریکا و اعلام نتایج نشست فدرال رزرو با تغییر چندانی روبرو نشده است. تقویت ارزش دلار و افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.
بر این اساس قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر نسبت به سه شنبه به 133 دلار رسیده است.
هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار با کمتر از 500 تومان افزایش به قیمت 144 هزار و 750 تومان فروخته شد
تب دوباره قیمت دلار در چهارراه استانبول

*نرخ واقعی ارز چند تومان است؟

با ورود دوباره دلار به کانال 4600 تومانی هر چند بسیاری می گویند این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت اما نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است نرخ ارز در آینده با افزایش قیمت روبرو نخواهد بود و در حال حاضر ارز در محدوده نرخ واقعی خود قرار دارد.
حسین سلاح‌ورزی گفت: پیش‌بینی من در مورد آینده نرخ ارز این است که افزایش قیمت ارز تداوم زیادی نخواهد داشت.
وی افزود: بخشی از این افزایش یک باره قیمت ارز ناشی از افزایش تقاضا بود و تحت تاثیر اثرات روانی به وجود آمده قیمت ارز بالا رفته بود. فعلا ارز رشد خودش را کرده است و اکنون به نظر می‌رسد سیر صعودی ادامه‌داری نخواهد داشت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: نرخ واقعی ارز همین نرخ فعلی در بازار است یعنی حدود ۴۵۰۰ تومان. تجربه و همه تئوری‌ها نشان داده است که نرخ واقعی ارز را بازار تعیین می‌کند. به نظر می‌رسد در حال حاضر ارز در محدوده نرخ واقعی‌اش باشد.
بنا به این گزارش، نرخ دلار از حدود یک ماه گذشته با روند صعودی محسوسی در بازار آزاد مواجه شد و در هفته‌های اخیر از مرز ۴۷۰۰ تومان هم عبور کرد اما پس از صحبت‌های رئیس‌جمهوری مبنی بر تعدیل نرخ ارز و صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی که از مردم درخواست کرد که دلار نخرند قیمت‌ دلار پایین آمد و بین ۴۵۰۰ تا ۴۶۰۰ تومان در بازار معامله می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: