کد خبر: ۵۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
عقب‌گرد ۴۲۴ واحدی شاخص کل بورس تهران
معامله گران بورس تهران امروز معاملات کم‌حجم را نظاره‌گر بودند و حضور کمرنگ حقوقی‌ها و بازارگردان‌ های حامی نماگرهای منتخب بازار سهام در کنار تداوم حجم پایین معاملات پس از بزرگداشت پنجاه سالگی بورس باعث شده تا همچنان بازار سهام قرمزپوش بماند.
آژیر قرمز در تالار شیشه ای
معامله گران بورس تهران امروز معاملات کم‌حجم را نظاره‌گر بودند و حضور کمرنگ حقوقی‌ها و بازارگردان‌های حامی نماگرهای منتخب بازار سهام در کنار تداوم حجم پایین معاملات پس از بزرگداشت پنجاه سالگی بورس باعث شده تا همچنان بازار سهام قرمزپوش بماند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه ۱۱ بهمن ماه ۹۶ با کاهش 424 واحدی روی رقم 98 هزار و 133 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 45 واحدی عدد 17 هزار و 472 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 532 واحدی به رقم  105 هزار و 387 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 411 واحدی به رقم 69 هزار و 449 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 324 واحدی عدد 210 هزار و 329 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 5 واحدی روی رقم یک هزار و 89 واحد ایستاد.
براساس این گزارش، حضور کمرنگ حقوقی‌ها و بازارگردان‌های حامی نماگرهای منتخب بازار سهام در کنار تداوم حجم پایین معاملات پس از آئین بزرگداشت پنجاه سالگی بورس باعث شده تا همچنان بازار سهام قرمزپوش بماند.
در این بین افت شاخص کل بورس در کانال 98 هزار واحدی پس از یک دوره رکورد شکنی‌های پی‌درپی در یک ماه گذشته باعث شده، تا ظن مهندسی شاخص کل بورس برای اغلب معامله‌گران وجود داشته باشد.
در گروه خودرویی‌ها نیز افزایش عرضه سهام و شکل‌گیری صف فروش در نمادهای پیش روی این گروه از جمله ایران‌خودرو پس از آنکه با کنسرسیوم قطعه‌سازهای خریدار بلوک مدیریتی ایران خودرو مخالفت شد، در حالی در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفت که معیار ارزیابی اهلیت خریداران سهام از سوی سازمان بورس هنوز بر کسی معلوم نیست.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های نفت پارس با 19 واحد، پتروشیمی خارک با 14 واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با 13 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 58 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 51 واحد و ایران خودور با 47 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 546 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 979 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 62 هزار و 217 نوبت داد و ستد بود.
ارزش معاملات در بازار نقدی بورس تهران امروز اندکی بیش از 235 میلیارد تومان بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: