کد خبر: ۵۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
واکنش به سخنان رئیس جمهور آمریکا ادامه دارد؛
تجارت آنلاین: رییس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود در کنگره تاکید کرد که اشتباهات دولت‌های پیشین را تکرار نخواهد کرد.

کورش شرفشاهی: رییس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود در کنگره تاکید کرد که اشتباهات دولت‌های پیشین را تکرار نخواهد کرد. دونالد ترامپ خواهان تقویت قدرت‌ زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا شد و گفت: شاید در آینده کشورها تصمیم بگیرند که تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارند اما متأسفانه اکنون هنوز این شرایط مهیا نیست.او خود به اعلام حمایت‌ از آشوبگران در کشورمان پرداخت و در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود گفت که آمریکا از خیزش «مردم شجاع» ایران برای دستیابی به آزادی حمایت می‌کند.رییس‌جمهوری آمریکا از کنگره خواست، به اشتباهات اساسی در توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران رسیدگی کند.وی در ادامه گفت، تلاش‌های بی‌مهابای کره‌شمالی در راستای دستیابی به موشک‌های هسته‌ای تهدیدی برای کشورش است. رییس‌جمهوری آمریکا خواهان فشار حداکثری برای جلوگیری از حملات کره‌شمالی به خاک ایالات متحده شد.ترامپ اظهار کرد: تروریست‌هایی که دست به اقداماتی نظیر بمبگذاری در بیمارستان‌های غیر نظامی می‌زنند، اهریمن هستند. در صورت امکان، ما آنها را از بین می‌بریم و در صورت نیاز، می‌توانیم آنها را دستگیر و مورد بازجویی قرار دهیم. با این حال، باید تصریح کنیم که تروریست‌ها صرفاً مجرم نیستند بلکه دشمنانی نامشروع هستند و در صورتی که در خارج دستگیر شوند، باید با آنها همانند تروریست‌ها برخورد شود.در گذشته ما به طرز احمقانه‌ای صدها تروریست خطرناک را آزاد کردیم تا یک بار دیگر آنها را در میادین جنگ ملاقات کنیم؛ تروریست‌هایی مانند ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش

اثبات جهالت ترامپ

درهمین رابطه وزیر خارجه کشورمان گفت: ترامپ باردیگر جهالتش را نسبت به ایران و منطقه ثابت کرد. محمد جواد ظریف در صفحه توییترش با اشاره به جهل ترامپ نسبت به ایران و منطقه نوشت: ترامپ بار دیگر جهالتش را نسبت به ایران و منطقه ثابت کرد. همه می دانند که او از چه کسانی حمایت می‌کند که حتما شامل مردم ایران نیست. مشتریان "پاک" و "منتخب مردم" وی در منطقه ما از حرف‌های او استقبال خواهند کرد ولی نه آنهایی که قربانی استبداد و سلاح‌های آنها هستند؛ از جمله کودکان یمنی.

پیام ترامپ راه اندازی جنگ

در این رابطه بشیر خالقی نماینده خلخال درگفتگو با خبرنگار تجارت به انتقاد از اظهارات ترامپ پرداخت وگفت: در صحبتهای ترامپ یک پیام بسیار بزرگ وجود دارد که اعلام جنگ به جهان است. وی با اشاره به اینکه ترامپ خواستار حفظ سلاح های هسته ای، احیای زندان گوانتانامو، افزایش تسلیهات نظامی و... شده است گفت: تمامی این ادبیات بیانگر آن است که ترامپ می خواهد دنیا را به اقدامات نظامی تهدید کند. نماینده خلخال با ابراز تاسف از اینکه ترامپ باز هم در امور داخلی ایران دخالت کرد گفت: در ناآرامی های اخیر عده ای معترض به خیابانها آمدند که همچون گذشته بدون آنکه برخوردی با آنان صورت پذیرد، به تجمع و اعتراضات خود می پرداختند، اما عده ای آشوبگر به این افراد اضافه شدند و ناهنجاری درست کردند. وی با تاکید بر اینکه ترامپ از معترضان حمایت نکرد بلکه از آشوبگران حمایت کرد گفت: اگر ترامپ حامی معترضان بود می بایست تاکنون از همه این اعتراض ها حمایت میکرد که متاسفانه وقتی حمایت میکند که اعتراض به بحران تبدیل می شود. خالقی با اشاره به اینکه ردپای آمریکا، اسراییل و آل سعود در ناآرامی های اخیر مشاهده شد گفت: معنای این کار دخالت است اما بدتر این است که کشورهایی دراین ناآرامی ها دخالت کردند که دشمنی دیرینه با جمهوری اسلامی ایران دارند. وی در پاسخ به اینکه راهکار مقابله با این رفتارها چیست گفت: رفتار آمریکا در راستای دیکتاتوری است و می خواهد تمایلات خودش را به کشورمان تحمیل کند. همانگونه که ترامپ اعتراضات خودش را به صورت سیاسی و در مجامع ملی و بین المللی مطرح میکند، جمهوری اسلامی ایران نیز باید در مجامع بین المللی و ملی به این هتاکی ها پاسخ بدهد. نماینده خلخال با اشاره به اینکه هنوز ترامپ جرات نکرده جمهوری اسلامی ایران را تهدید نظامی کند گفت: در آن صورت نیز نیروهای نظامی کشورمان به آن درجه از توانمندی رسیده اند که پاسخ لازم را به این ادعاها بدهند. وی این رفتار ترامپ را فرار رو به جلو توصیف کرد وگفت: ترامپ اولین رییس جمهور آمریکاست که مضحکه جهانیان شده است. بنابر این سعی می کند ادبیاتی به کار ببرد که از این همه هجمه فرار کند. اما هر بار که صحبت می کند، به حدی احمقانه و کودکانه است که برای خودش دردسر درست میکند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار