کد خبر: ۵۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
اصلاحات دولت ترامپ در بخش مهاجرتی، سیاست و اقتصاد ادامه خواهد داشت؛
تجارت آنلاین: دونالد ترامپ در اولین نطق خود در کنگره به تشریح دستاوردهای سیاسی و اقتصادی یک‌ساله دولت پرداخت.

گروه بین الملل - دونالد ترامپ در اولین نطق خود در کنگره به تشریح دستاوردهای سیاسی و اقتصادی یک‌ساله دولت پرداخت و از پیشبرد زیرساختها و اجرای دیدگاهش برای مهاجرت صحبت کرد. ترامپ در نطق خود از پیشرفت اقتصاد و رشد بازارهای بورس و کاهش بیکاری در یکسال دوره ریاست جمهوری اش تمجید کرد و نسبت به تهدید کره شمالی و تروریسم هشدار داد. به گزارش سی ان بی سی، ترامپ خاطرنشان کرد: همان‌طور که ۱۱ ماه پیش از پشت همین تریبون به مردم قول دادم، ما بزرگ‌ترین اصلاحات و کاهش مالیاتی در تاریخ آمریکا را اعمال کردیم.وی با بیان این که‌کاهش مالیات‌ها کمکی بزرگ به طبقه متوسط و کسب‌وکارهای کوچک است، تصریح کرد: از زمانی که کاهش مالیات را تصویب کردیم، تقریبا ۳ میلیون کارگر پاداش‌های مالیاتی دریافت کرده اند؛ بسیاری از آن‌ها هزاران دلار برای هر کارگر.رییس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: این «فرصت جدید آمریکایی» ما است. برای آغاز تحقق رویای آمریکایی، هیچ زمان دیگری بهتر از اکنون نبوده است. وی با اشاره به این که در سال گذشته تلاش کرده‌ که اعتماد بین شهروندان و دولت را بازگرداند، اظهار کرد: ما در تلاش خود برای مسئولیت‌پذیری واشنگتن، بیشترین مقررات را در این زمینه در مقایسه با هر دولتی در تاریخ آمریکا حذف کرده‌ایم.رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: ما جنگ انرژی آمریکایی را متوقف کردیم و اکنون صادرکننده انرژی به جهان هستیم.ترامپ خاطرنشان کرد: من از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات می‌خواهم که با هم متحد شوند تا زیرساخت‌های امن، سریع، قابل اطمینان و مدرنی را فراهم سازند که اقتصاد ما بدان نیاز دارد و مردم ما شایسته آن هستند. وی در سخنرانی خود روسیه و چین را رقبای کشورش خواند و تأکید کرد: همان‌طور که قدرت و اعتماد آمریکا را در داخل بازسازی می‌کنیم، قدرت و وجهه خود در خارج را نیز احیا می‌کنیم.رییس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود در کنگره بر حفاظت از شهروندان و خانواده‌های آمریکایی تأکید کرد و گفت که اشتباهات دولت‌های پیشین را تکرار نخواهد کرد. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا که اولین نطق سالانه خود را ایراد می‌کرد، در این سخنرانی که حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامید، به تشریح عملکرد خود در یک سال گذشته در جمع قانون‌گذاران کشورش پرداخت. نطق سالانه ترامپ یکی از طولانی‌ترین نطق‌های سالانه تاریخ آمریکا بود. گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی نظیر ارل بلومنور، پرامیلا جایاپال، جان لوئیس، فدریکا ویلسون، گرگوری میکس، ماکزین واترز، بابی راش‌و جان اسکاکوسکی این سخرانی را بایکوت کردند.به گزارش سی‌ان‌بی‌سی‌، رییس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود اظهار کرد: ما در کنار یکدیگر در حال ایجاد آمریکایی امن، قدرتمند و پرغرور هستیم.وی گفت: ما می‌خواهیم هر آمریکایی شأن کار یک روز سخت را بداند. ما می‌خواهیم که هر کودک شب را در امنیت خانه‌اش سپری کند. ما می‌خواهیم هر شهروند به این سرزمین که ما دوستش داریم، افتخار کند.

مبارزه با داعش و دیگر تهدیدات

ترامپ خاطرنشان کرد: سال گذشته من متعهد شدم که با متحدانمان همکاری کنیم تا داعش را از روی زمین حذف کنیم. یک سال بعد، افتخار می‌کنم که اعلام کنم، ائتلاف ضدداعش تقریبا صد در صد از سرزمین‌هایی را که زمانی توسط این قاتلان در عراق و سوریه تصرف شده بود، آزاد کرده است. با این حال، کار بسیار بیشتری باید انجام شود. ما مبارزه خود را ادامه خواهیم داد تا داعش شکست بخورد. وی بر ضرورت مبارزه با قاچاق مواد مخدر تأکید و تصریح کرد که دولت وی در قابل این مبارزه کاملاً متعهد است و در نهایت پیروز خواهد شد.ترامپ خواهان تقویت قدرت‌ زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا شد و گفت: شاید در آینده کشورها تصمیم بگیرند که تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارند اما متأسفانه اکنون هنوز این شرایط مهیا نیست.ترامپ به انتقاد از دولت‌های کوبا و ونزوئلا پرداخت. وی در ادامه گفت، تلاش‌های بی‌مهابای کره‌شمالی در راستای دستیابی به موشک‌های هسته‌ای تهدیدی برای کشورش است. رییس‌جمهوری آمریکا خواهان فشار حداکثری برای جلوگیری از حملات کره‌شمالی به خاک ایالات متحده شد.

گوانتانامو باز می‌ماند

هم‌زمان با ایراد نطق سالانه رییس‌جمهوری آمریکا، کاخ سفید از دستور اجرایی ترامپ برای باز نگه داشتن زندان گوانتانامو خبر داد.به گزارش وال استریت ژورنال، در حالی که دونالد ترامپ‌، رییس‌جمهوری آمریکا در حال ایراد نطق سالانه خود در کنگره بود، کاخ سفید نسخه‌ای از دستور اجرایی او را منتشر کرد که دستور اجرایی باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ در خصوص بستن زندان گوانتانامو را لغو می‌کند.بر اساس دستور اجرایی که ترامپ امضا کرده است، زندان گوانتانامو باز می‌ماند. هم‌زمان با انتشار این دستور، ترامپ در نطق سالانه خود اظهار کرد: تروریست‌هایی که دست به اقداماتی نظیر بمبگذاری در بیمارستان‌های غیر نظامی می‌زنند، اهریمن هستند. در صورت امکان، ما آنها را از بین می‌بریم و در صورت نیاز، می‌توانیم آنها را دستگیر و مورد بازجویی قرار دهیم. با این حال، باید تصریح کنیم که تروریست‌ها صرفاً مجرم نیستند بلکه دشمنانی نامشروع هستند و در صورتی که در خارج دستگیر شوند، باید با آنها همانند تروریست‌ها برخورد شود.رییس جمهوری آمریکا ادامه‌ داد: در گذشته ما به طرز احمقانه‌ای صدها تروریست خطرناک را آزاد کردیم تا یک بار دیگر آنها را در میادین جنگ ملاقات کنیم؛ تروریست‌هایی مانند ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش.ترامپ تصریح کرد: من دستوری را امضا کرده‌ام که در آن از وزیر دفاع خواسته شده است که سیاست‌های بازجویی نظامی ما مورد بازبینی قرار گرفته و زندان گوآنتانامو باز بماند. همچنین از کنگره می‌خواهم اطمینان دهد که ما در جنگ با داعش و القاعده همچنان اختیارات لازم را برای بازداشت تروریست‌ها داشته باشیم.

درخواست حمایت از طرح اصلاح قوانین مهاجرتی

ترامپ در این نطق در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا گفت که هیچ‌گاه این وضعیت بهتر از مقطع فعلی در جهت تحقق رویای آمریکا نبوده است. به گفته رئیس‌جمهور آمریکا بیکاری در این کشور به پایین‌ترین سطح در ۴۵ سال گذشته رسیده است .رئیس جمهوری آمریکا در ادامه خواستار حمایت دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از طرح اصلاح قوانین مهاجرت شد. وی بیان کرد: گروه‌های پرتلاش، به ویژه افراد مهاجر با سیاست‌های مهاجرتی یاری خواهند شد که متمرکز بر تأمین حداکثری منافع کارگران آمریکایی و خانواده‌های آمریکایی باشد.رییس‌جمهوری آمریکا گفت: امشب من برای حفاظت از شهروندانمان از هر عقبه، رنگ و باوری به سمت هر دو حزب دست همکاری دراز می‌کنم.ترامپ گفت با اصلاح این قوانین به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حق شهروندی آمریکا اعطاء خواهد شد که هنگام ورود به آمریکا به همراه والدین خود، سن کمی داشتند. رییس‌جمهوری آمریکا از سیستم پذیرش مهاجران در کشورش انتقاد کرد و گفت که به دنبال آن خواهد بود که نظام پذیرش شایسته‌سالار مهاجران را جایگزین نظام پذیرش بر اساس قرعه‌کشی کند. نظرسنچی سی بی اس نیوز نشان می دهد که در مجموع آمریکایی هایی که نطق سالانه ترامپ را دیده اند از سخنان او رضایت دارند. 65 درصد کسانی که این نطق را دیده اند گفته اند که با شنیدن سخنان او احساس افتخار کرده اند. از هر ۱۰ نفر ۸ نفر گفته اند که احساس می کنند رئیس جمهوری تلاش دارد کشور را متحد کند تا اینکه باعث اختلاف در آن شود. یک سوم مشارکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که با سخنان او احساس می کنند آمریکا امن تر است و تنها ۱۴ درصد گفته اند که سخنرانی ترامپ باعث ترس آنها شده است.در کل بر اساس این نظرسنجی ۷۵ درصد آمریکایی هایی که نطق ترامپ را دیده اند با سخنان او توافق داشته اند و تنها ۲۵ درصد مخالف بوده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار