کد خبر: ۵۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خبر داد:
سازمان بورس و اوراق بهادار ایران عضو «انجمن بین‌المللی آموزش سرمایه‌گذاران» شد و مقرر گردید که شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به عنوان نماینده سازمان بورس و بازار سرمایه ایران در این انجمن فعالیت کند.
عضویت رسمی سازمان بورس در «انجمن بین‌المللی آموزش سرمایه‌گذاران»

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس از عضویت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در «انجمن بین‌المللی آموزش سرمایه‌گذاران» خبر داد و گفت: مقرر شد تا شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به عنوان نماینده سازمان بورس و بازار سرمایه ایران در این انجمن فعالیت کند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: در سفر اخیر نماینده سازمان به کشور مراکش برای حضور در نشست «کمیته منطقه‌ای آفریقا – خاورمیانه آیسکو»، موضوع تغییر عضویت سازمان بورس مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: نماینده سازمان در جلسه هیات مدیره این انجمن که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، حضور یافت و اقدامات موثر و مثبت بازار سرمایه در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری را برای اعضای هیات مدیره ارائه کرد.

یاسر فلاح ادامه داد: در پایان این جلسه و پس از آنکه نماینده سازمان بورس به سوالات اعضای هیات مدیره این انجمن پاسخ داد، مقرر شد که شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به عنوان نماینده سازمان بورس و بازار سرمایه ایران در این انجمن فعالیت کند.

به گزارش سنا، «انجمن بین‌المللی آموزش سرمایه‌گذاران» نهادی است منحصر به فرد که در سال 2005 با هدف ارتقای برنامه‌های آموزش سرمایه‌گذاری به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی و عمومی و نیز ارائه برنامه کارا در سراسر دنیا ایجاد شده است. در واقع این انجمن را می‌توان به عنوان اتاقی پایاپای برای تبادل ایده‌ها و اطلاعات در میان حوزه‌های مختلف دانست که هدف آنها ارائه و توسعه برنامه‌های آموزشی در حوزه سرمایه‌گذاری است. این انجمن به طور مداوم مورد حمایت آیسکو بوده و همیشه برنامه‌های آموزشی آن توسط آیسکو تبلیغ می‌شود. این انجمن در نشست اخیر گروه G2 آلمان مورد حمایت و تایید واقع شد. از جمله مدیران مهمی که در این انجمن فعالیت می‌کنند، می‌توان به پل اندروز، دبیرکل وقت آیسکو اشاره کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، چشم انداز این انجمن، ترویج و ایجاد استانداردهای بالا برای ارائه بهترین و موثرترین آموزش‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان و هدف آن کمک به سرمایه‌گذاران برای آشنایی و درک بهتر ریسک‌ها، فرصت‌ها و روندهای مرتبط با انواع سرمایه‌گذاری‌ها است.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تعیین بهترین شیوه برای آموزش سرمایه‌گذاری بر مبنای استانداردهای جهانی، ارائه خدمات به عنوان اتاق پایاپای به منظور تبادل اطلاعات و ایده‌ها میان ارائه دهندگان برنامه‌های آموزش سرمایه‌گذاری و ترغیب به منظور ایجاد، رشد و بهبود اثربخشی جامع برنامه‌های آموزش سرمایه‌گذاری، از اصول مهم این انجمن به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه اعضای این انجمن با شرکت در جلسات عضویت، کنفرانس‌ها و گروه‌های کاری مجازی، این امکان را خواهند داشت تا با یکدیگر تعاملات سازنده و کارا داشته باشند و از فعالیت‌ سایر افرادی که در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری فعال هستند مطلع شوند، گفت: مشارکت‌ در این انجمن قطعا به ارتقا و توسعه فعالیت اعضا در زمینه‌های متفاوت همچون محتوا، روش‌ها، ارائه و ارزیابی ابزارها برای برنامه‌های آموزشی این حوزه منجر می‌شود.

مشاور رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه این فعالیت‌ها برای سازمان‌هایی که تلاش دارند آموزش‌های حوزه سرمایه‌گذاری را برنامه ریزی، توسعه یا ارتقا دهند، باید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد، گفت: یکی از وظایف اصلی این انجمن را می‌توان توسعه و ترویج استانداردها و ارائه بهترین شیوه آموزشی در زمینه سرمایه‌گذاری دانست. به اعضای انجمن، کدی تحت عنوان «کد عمل» اختصاص دارد که از طریق آن به ارائه خدمات در قالب استاندارد جهانی اقدام می کنند. تایید «کد عمل» از سوی انجمن، پیش نیاز ورود و عضویت اعضا است. به تعبیر دیگر عضویت در این انجمن بیانگر دارا بودن استاندارد بالا برای برنامه‌های آموزش سرمایه‌گذاری اعضای آن است و تنها اعضا از جمله شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس مجوز استفاده از کد مزبور را خواهند داشت.

یاسر فلاح در پایان تصریح کرد: امید می‌رود با عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار در این نهاد مهم بین‌المللی، حجم سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران افزایش یابد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: