کد خبر: ۵۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
زنگنه در پاسخ به سوال تجارت آنلاین تصریح کرد:
وزیر نفت در پاسخ به سئوال تجارت انلاین درباره فروش نفت به چین و کره و دریافت پول اظهار داشت: پولمان را از چین به صورت یورو دریافت می کنیم اما برای انتقال آن مشکل داریم.
برای انتقال پول نفت به ایران مشکل داریم
وزیر نفت در پاسخ به سئوال تجارت انلاین درباره فروش نفت به چین و کره و دریافت پول اظهار داشت: پولمان را از چین به صورت یورو دریافت می کنیم اما برای انتقال آن مشکل داریم. از کره هم بخشی را به صورت وون و بخشی از پول را به صورت یورو دریافت می کنیم که برای حل این مساله درحال مذاکره هستیم.
زنگنه تصریح کرد : ما همچنان در مسائل بانکی و موضوعاتی که مربوط به حمایت از تروریسم مطرح می‌شود گیر داریم در حالی که ما خودمان قربانی تروریسم هستیم. در این خصوص دنیا قواعدی گذاشته که برخی شرکت‌ها قبول نمی‌کنند با ما کار کنند می‌گویند فرآیند آن باید طی شود. مثلا ما برای پولی که بابت صادرات گاز به عراق باید دریافت کنیم مشکل داریم. عراق کوچک‌ترین تعاملی نمی‌کند و ما پول را با مشکل دریافت می‌کنیم.
وی درباره دریافت پول از چین نیز گفت: پول نفتی که به چین می‌فروشیم را دریافت می‌کنیم اما در مسیری که پول به ذی‌نفع برسد پنج یا شش درصد باید هزینه شود اما پول قفل نشده، یک زمانی ما حتی به اصل پول هم دسترسی نداریم اما اکنون فقط درصدی ریزش داریم که باید مردم و رسانه‌ها کمک کنند تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم. ضمن اینکه ما نمی‌توانیم تافته جدابافته زندگی کنیم. باید بتوانیم محدودیت‌هایی را که دشمنان برای ما درست کرده‌اند برداریم.
زنگنه در عین حال تاکید کرد: اگر برجام نبود نه می‌توانستیم نفت بفروشیم و نه شش فاز پارس جنوبی را راه‌اندازی کنیم و نه اینکه ستاره خلیج فارس را داشتیم. برجام گیر ندارد یک سری از طرح‌ها را آمریکا تحریم کرده و شرکت‌ها خودشان نمی‌آیند و برخی نیز مربوط به FATF و پولشویی است که باید حل شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار