کد خبر: ۵۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران: اين بانك با هم افزايي مردم و خيرين در ده ماهه گذشته، بالغ بر ۶۵.۴۸ درصد رشد منابع قرض الحسنه داشته است.
عملکرد‌بانک‌قرض‌الحسنه‌مهر‌ایران‌در‌راستای‌بهبود‌معیشت‌مردم

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشست خبري که به مناسبت سي و نهمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران در سالن اجتماعات ساختمان ستاد ادارات مركزي برگزار شد، گفت: اين بانك توانسته است با هم افزايي مردم و خيرين در ده ماهه گذشته، بالغ بر ۶۵.۴۸ درصد رشد منابع قرض الحسنه داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری در اين نشست خبري ضمن تشريح عملکرد ده ساله بانك بيان داشت: با توجه به شرايط كنوني اقتصاد كشور و مشكلات موجود براي تجميع و جذب منابع قرض الحسنه، اين بانك در ۱۰ ماهه سال جاري با ۶۵.۴۸ درصد رشد، مبلغ ۳۹.۵ هزار ميليارد ريال افزايش منابع داشته و در حال حاضر منابع بانك به ۱۰۰ هزار ميليارد ريال رسيده است.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از ۹۰ در صد این منابع به ميزان ۹۰ هزار ميليارد ريال را تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و کمتر از آن پرداخت کرده است.
اکبری پایین بودن میزان مطالبات غير جاري اين بانک را يکي از امتيازات منحصر به فرد آن دانست و خاطرنشان ساخت: نسبت طالبات غير جاري به مصارف بانک از ابتداي فعاليت تا كنون حدوداً يك درصد بوده كه نشان دهنده عملكرد مطلوب آن در سيستم بانكي كشور است.

وی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در ده سال فعالیت خود، با جذب ۵ ميليون نفر سپرده گذار به سه ميليون نفر تسهيلات قرض الحسنه با مبلغ دويست هزار ميليارد ريال پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: از این میزان تعداد ۵۹۳ هزار فقره با مبلغي بالغ بر ۶۴ هزار ميليارد ريال در ۱۰ ماهه سال ۹۶ اعطا شده است. از کل تسهيلات اعطايي بانک از ابتداي تاسيس تا پايان دي ماه سال جاري، تعداد ۲۵۹ هزار فقره با مبلغ ۱۱ هزار ميليارد ريال به تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اختصاص يافته است.
دکتر مرتضی اکبری با اشاره به اقدامات مثبت و موثر بانک در حوزه ازدواج جوانان گفت: این بانک طی ۱۰ ماهه سال جاري تعداد ۲۹ هزار و ۷۱۰ فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج با مبلغ كل ۳ هزار و ۹۵ ميليارد ريال به مشتريان خود اعطا كرده كه نسبت به سال قبل بالغ بر ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی ضمن تاکید بر پوشش هزینه ها از محل کارمزد عملیاتي بانک اعلام کرد: اين بانك توانسته است بيشتر هزينه هاي خود را از محل كارمزد وام هاي پرداختي پوشش دهد و علاوه بر آن مبلغ ۲۷۰۰ ميليارد ريال نيز از طريق كارمزد ساير خدمات بانكي جذب كند.

 طراحی سبد محصولات جدید در راستای رضایت ‌مندي و ارزش‌آفريني
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران طرح های تسهیلاتي و سبد محصولات بانک را متناسب با مسئوليت هاي اجتماعي برشمرد و گفت: ۹۰ درصد منابع اين بانک به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه در حوزه معيشت، اشتغالزايي و کارآفريني، ازدواج جوانان و بهداشت و درمان اختصاص يافته است.

وی از اجرای ۲ طرح تسهیلاتی جديد (اندوخته خانواده مهر ايران) و (اندوخته بانوان مهر ايران) خبر داد و بيان داشت: اين دو طرح با هدف ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي در ترويج سنت قرض الحسنه بين آحاد جامعه و به منظور حمايت از بنيان مالي خانواده ها و همچنين رضايت ‌مندي و ارزش‌آفريني بيشتر براي بانوان کشور در شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران اجرايي شده است.
دکتر مرتضی اکبری ضمن تشریح طرح پیوند مهر ايران نيز اظهارداشت: اين طرح با هدف افزايش روح تعاون و همکاري در ميان خانواده ها و ترغيب آنان به آينده نگري و همچنين مشارکت آحاد جامعه در تامين هزينه هاي ازدواج جوانان ارائه شده است.

 تداوم و انگیزش مهر، طرحی برای هم افزایي پايدار
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران طرح های تداوم و انگیزش مهر را راهي براي تقويت همکاري هاي دوجانبه با مردم و خيرين دانست و گفت: طرح تداوم مهر براي آن دسته از افرادي که تمايل به استفاده از تسهيلات اين بانک براي اولين بار يا تسهيلات مجدد را داشته باشند، اين امكان فراهم مي كند تا بتوانند از طريق افزايش گردش حساب خود و كسب امتياز، بلافاصله از تسهيلات بعدي بهره مند شوند.

وی همچنین افزود: در طرح انگیزش مهر نیز مشتريان پس از دريافت تسهيلات مي توانند همزمان با پرداخت اقساط مستمر ماهيانه، از طريق افزايش گردش حساب خود ، از مزاياي استفاده از تسهيلات مجدد بانک، برخوردار شوند.

دکتر مرتضی اکبری بر توسعه زمینه های بانکداري اجتماعي به عنوان يکي از برنامه هاي اصلي بانك تاكيد كرد و اظهارداشت: در اين طرح، مشتريان براساس نياز خود اقدام به سپرده گذاري در گروه هاي متناسب با عناوين معيشت،اشتغال و كارآفريني و پيوند مهر ايران نموده و بانك با مديريت منابع حاصل و هم افزايي ايجاد شده، اقدام به تخصيص منابع در آن گروه مي كند سپس منابع حاصل به منظور ارتقاء شرايط اجتماعي در اختيار مشتريان قرار مي گيرد.

 بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانکداری نوین 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به گامهای موثر برداشته شده برای توسعه و ترويج بانکداري الکترونيک بيان داشت: اين بانك در راستاي تحقق بانكداري الكترونيك و افزايش خدمات الكترونيكي به مشتريان و جلوگيري از حضور فيزيكي در شعب، گسترش بانكداري نوين را در دستور كار خود قرار داده است و در كنار خدماتي چون اينترنت بانك، تلفن بانك و همراه بانك، در راه اندازي سامانه هاي آنلاين پيشتاز بوده است.

وی افزود: راه اندازی سامانه افتتاح حساب آنلاین با هدف افزایش رفاه حال مشتريان و کاهش مراجعه آنان به شعب بانک برنامه ريزي شده که در آن مشتريان با مراجعه به سايت بانک و تكميل فرم هاي مربوطه اقدام به افتتاح حساب آنلاين با قابليت دريافت كارت در محل سكونت يا كار ميكنند.

دکتر مرتضی اکبری در رابطه با راه اندازی سامانه درخواست تسهیلات آنلاين نيز اظهارداشت: در اين طرح مشترياني که در بانک قرض الحسنه مهر ايران داراي حساب بوده مي توانند با مراجعه به سايت بانك و انتخاب سامانه تسهيلات آنلاين، درخواست تسهيلات خود را بر اساس معدل حساب ثبت كنند.

 عملکرد بانک قرض الحسنه مهرایران در حوزه های مسئولیت های اجتماعي
اکبری افزایش معیشت و بهبود رفاه اجتماعی را در دستور کار اين بانک برشمرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ايران در اين راستا تفاهمنامه هاي زيادي را با نهادهاي مربوطه از جمله سازمان بسيج مستضعفين و بنياد مسكن انقلاب اسلامي به منظور اعطاي تسهيلات قرض الحسنه براي ازدواج، درمان، رونق كسب و كار و بهبود معيشت كشاورزان و دامداران در روستاها منعقد نموده است.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در تفاهمنامه ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامي براي ساخت بيش از ۹ هزار واحد روستايي با اعتبار بالغ بر ۴۵۰ ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي کند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اشتغالزایی، کارآفريني و تحقق اقتصاد مقاومتي را از برنامه هاي اصلي اين بانک دانست و گفت: بيش از ۷۰ درصد منابع قرض الحسنه بانک به پرداخت تسهيلات براي حمايت از كارآفريني و اشتغال اختصاص يافته است. اين تسهيلات با هدف ايجاد رونق اقتصادي، بهبود فضاي كسب و كار، افزايش نرخ اشتغالزايي و مبارزه با بيكاري، افزايش سهم توليد از بازارهاي داخلي و التيام مشكلات مالي كارگران به عنوان عوامل اصلي و موثر در توسعه صنعتي پرداخت شده است.

 ازدواج جوانان و اجرای سیاست های کلی جمعيت
دکتر مرتضی اکبری توجه به تامین مالی براي تشکيل خانواده ميان جوانان را از محور اصلي فعاليت هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران عنوان كرد و گفت: در فعاليت ۱۰ ساله اين بانك بالغ بر ۲۵۹ هزار فقره وام ازدواج به جوانان پرداخت شده است كه بيش از ۳۰ هزار فقره آن مربوط به ۱۰ ماه سال ۹۶ مي باشد.

 حفاظت از محیط زیست و ترویج بانکداری سبز
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گسترش زیرساخت های بانکداري الکترونيک و افزودن خدمات جديد مانند سامانه هاي افتتاح حساب و درخواست تسهيلات به صورت آنلاين را يكي از اقدامات مهم در راستاي تحقق و گسترش بانكداري سبز دانست و گفت: اين بانك افزايش و تقويت زيرساخت هاي خدمات غير حضوري و بانكداري الكترونيك را در سرلوحه فعاليت هاي خود قرار داده است.

وی در رابطه با سایر عملکرد بانک در حوزه های حفاظت از محیط زيست بيان داشت: مشارکت در تامين مالي بهسازي سيستم بازچرخاني آب (فاضلاب) به صورت پايلوت در اصفهان از طريق پرداخت تسهيلات به متقاضيان يکي از برنامه هاي موثر بانك در اين زمينه است.
دکتر اکبری همچنین تلاش برای همکاری با نهادها و سازمان هاي مرتبط با هدف پرداخت تسهيلات براي تهيه موتورهاي هيبريدي در کلان شهر ها و تخصيص اعتبار و پرداخت تسهيلات براي احداث گلخانه در نقاط بد آب و هوا و داراي ريزگرد مانند خوزستان را از ديگر فعاليت هاي بانك براي آينده اي نزديك دانست.

 توانمندسازی آموزشی و گسترش عدالت تحصیلی با اولويت مناطق محروم
وی حمایت از توسعه دانش و تحصیل به ویژه در مناطق محروم کشور را يکي از برنامه‌هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي برشمرد و گفت: تهيه بيش از ۳۰۰ هزار قلم وسايل آموزشي و بهداشتي و توزيع ۳۳ هزار بسته به ارزش ۱۵ ميليارد ريال با اولويت مدارس متوسطه شبانه روزي مناطق محروم در استان هاي آذربايجان غربي، ايلام، بوشهر، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، خوزستان، کرمان، كهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان، لرستان، كردستان، سيستان و بلوچستان بخشي از اين اقدامات است.

وی افزود: ساخت و بازسازی سه مدرسه در روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و مشارکت در ساخت مدارس روستایي در استان هاي محروم از جمله سيستان و بلوچستان از ديگر برنامه هاي بانک در اين حوزه مي باشد.

دکتر اکبری در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: ساخت ۳ خانه بهداشت و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دو هزار نفر از آسیب ديدگان زلزله استان کرمانشاه، پرداخت وام به مددخواهان براي تامين هزينه هاي درمان بيماري هاي خاص و مشارکت در ساخت فاز يك بيمارستان روانپزشكي ايران به مبلغ ۲۵ ميليارد ريال از جمله حمايت هاي بانك براي تقويت سلامت و درمان بيماران است.

نام:
ایمیل:
* نظر: