کد خبر: ۵۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
پیش فروش سکه تمام بهار آزادی آغاز شد
طرح پیش فروش سکه از امروز در هزار و 131 شعبه بانک ملی ایران آغاز شد. پیش فروش سکه برای مقابله با تقاضای کاذب بازار و ترکیدن حباب قیمتی سکه در کنار حراج سکه انجام می شود اما سود کدامیک برای خریدار واقعی بیشتر است؟!
سود حراج سکه بیشتر است یا پیش فروش سکه!؟
طرح پیش فروش سکه از امروز در هزار و 131 شعبه بانک ملی ایران آغاز شد. پیش فروش سکه برای مقابله با تقاضای کاذب بازار و ترکیدن حباب قیمتی سکه در کنار حراج سکه انجام می شود اما سود کدامیک برای خریدار واقعی بیشتر است؟!
پیش فروش سکه در یک هزار و 131 شعب بانک ملی ایران آغاز شد.  در این طرح سکه های یک بهار آزادی منقش به تصویر حضرت امام خمینی (ره) به متقاضیان فروخته خواهد شد.
همچنین همه افراد بالای 18 سال می توانند به تعداد دلخواه سکه پیش خرید کنند و سکه ها در دو سررسید شش ماهه و یک ساله به متقاضیان تحویل خواهد شد.
ودیعه دریافتی برای هر قطعه سکه یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است و مابه التفاوت قیمت آن در زمان تحویل دریافت خواهد شد.
همچنین برای سکه های تحویلی در سررسید شش ماهه 4 درصد و برای سکه های تحویلی در سررسید یک ساله 9 درصد تخفیف از قیمت روز تحویل در نظر گرفته شده و مالیات بر ارزش افزوده نیز از آنها دریافت نمی شود.
لازم به ذکر است که خریداران، برای تحویل سکه های پیش خرید شده در زمان سررسید فقط می توانند به شعبه ای که عملیات پیش خرید در آن انجام شده مراجعه کنند.
در همین راستا رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران گفت: قیمت سکه در شرایط فعلی حدود یک میلیون و 520 هزار تومان است که بین 30 تا 40 هزار تومان همچنان حباب دارد و با ادامه روند واگذاری ها این میزان حباب نیز به حداقل خود می رسد.
محمد کشتی آرای در خصوص حراج سکه گفت: حراج سکه در کلان شهر تهران در حال انجام است و افرادی که در شهرستان ها تصمیم به خرید سکه دارند می توانند به شعب منتخب بانک ملی با پرداخت یک میلیون تومان ثبت نام کنند و درموعد مقرر سکه خود را دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه این واگذاری ها برای تنظیم بازار صورت می گیرد، بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت سکه در ماه های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و در کنار آن با افزایش تقاضا شاهد ایجاد حباب 200 هزار تومانی بر روی هر سکه بوده ایم که با واگذاری تدریجی سکه از طریق بانک مرکزی تلاش برای شکستن حباب سکه صورت گرفت.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران عنوان کرد: قیمت سکه در شرایط فعلی حدود یک میلیون و 520 هزار تومان است که بین 30 تا 40 هزار تومان همچنان حباب دارد و با ادامه روند واگذاری ها این میزان حباب نیز به حداقل خود می رسد.
کشتی آرای بیان کرد: افراد می توانند برای حفط ارزش پول خود و با مبلغ یک میلیون تومان اقدام به پیش خرید سکه کنند.
وی در خصوص تفاوت میان پیش فروش سکه با حراج سکه گفت: حراج تابع یک مقررات است که بر اساس قیمت روز بازار و پیشنهاد خرید از طرف خریداران است و روزانه صورت می گیرد که این به معنی کاهش قیمت طلا و سکه نیست بلکه به تعادل میرساند.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران عنوان کرد: در پیش فروش سکه افراد مبلغی را بیانه می دهند و در سررسید تحویل از قیمت بازار مبلغی را کمتر پرداخت خواهند کرد که مثال آن شبیه سپرده های مدت دار است.
وی خاطر نشان کرد: برای حراج سکه امکان دسترسی همه افراد وجود ندارد ولی پیش فروش امکان دسترسی برای همه وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: