کد خبر: ۵۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
بازارهای مالی جهان قرمزپوش شدند
امروز با سقوط مجدد بورس های بزرگ دنیا سه شنبه سیاه دیگری برای بورس رقم خورد. بازارهای ژاپن بیشترین میزان افت را نسبت به دیگر کشورهای آسیایی تجربه کردند و نسبت به سال 2013 بدترین روند معاملاتی را تجربه کردند.
سه شنبه سیاه بورس
بازارهای جهانی در آخرین ساعات معاملاتی افت دسته جمعی  را به ثبت رساندند و به صورت یک دست قرمزپوش شدند.
افت شدید شاخص ها در بازارهای آسیایی موجب شد تمامی روند رو به رشد ماه گذشته پوشش داده شود و دوباره، شاخص های این منطقه به یک ماه گذشته عقب گرد کنند.
روز گذشته افت شاخص نیکی ژاپن به 4.7 درصد رسید و شاخص تاپیکس در ژاپن کاهش 4.4 درصدی داشت . بورس هنگ کنگ با افت 4.2 درصدی همراه شد و شاخص سی اس ای در چین 2.9 درصد منفی شد .
شاخص شانگهای در چین 3.3 درصد کاهش داشت و شاخص جزدک در ژاپن 6.7 درصد روند نزولی را به ثبت رساند.
در این بین، بازارهای ژاپن بیشترین میزان افت را نسبت به دیگر کشورهای آسیایی تجربه کردند و نسبت به سال 2013 بدترین روند معاملاتی را تجربه کردند و نسبت به دو هفته گذشته 12 درصد افت داشتند.
در بازارهای کالایی، قیمت نفت به سومین روز کاهش رسید و قیمت فلزات اساسی نیز روند منفی را تجربه کردند.
در بازار ارز، قیمت ین در مقایسه با دلار افزایش یافت.
در بازارهای اروپایی، شاخص یورواستاکس کاهش 1.2 درصدی داشت و فوتسی لندن نیز 1.4 درصد منفی شد در حالی که شاخص داکس آلمان 0.7 درصد افت کرد و کک فرانسه با روند منفی 1.4 درصدی رو به رو شد.
اما در بازارهای آمریکا، شاخص داوجونز با افت 4.6 درصدی رو به رو شد و اس اند پی نیز 4.1 درصد افت کرد در حالی که نزدک 3.7 درصد منفی شد.
افت شاخص های آسیایی موجب سقوط متغیرها در آمریکا شد و داوجونز را با بدترین وضعیت معاملاتی رو به رو کرد.
کریس وستو، تحلیل گر موسسع مالی IG در استرالیت بیان داشت: بازارها با یک قتل عام واقعی رو به رو شده اند .همه سرمایه خود را از دست داده اند و در عرض یک شب دارایی آنها به کمتر از نصف رسیده است. بازار هراسان است. سرمایه گذاران خارج شده اند و معلوم نیست دوباره چه زمانی آرامش به بازارهای سهام باز گردد.
افت شدید شاخص ها در ژاپن در نیمه شب موجب شد شاخص های اروپا و پس از آن شاخص های آمریکا با یک دومینوی نزولی رو به رو شوند.
وی گفت: بازارها زنجیروار به هم متصل شدند و هیچ متغیر مثبتی در هیچ بازاری در جهان دیده نمیشود.
اگر بازارها روند منفی را ادامه دهند اظهارات ترامپ در خصوص تقویت اقتصاد آمریکا زیرسوال می رود .
بازار آمریکا در پنج روز اول ماه فوریه در حدود یک تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داد اما کاخ سفید اعلام داشت که زیرساخت ها را تقویت کرده است که رشد اقتصادی بلند مدتی را برای این کشور شامل شود و پیش بینی می شود اقتصاد این کشور در بلند مدت تقویت شود . اما افت شاخص ها در آمریکا در معاملات امروز با این فرضیه کاخ سفید متفاوت است و اگر رویه منفی ادامه دار باشد در واقع اظهارات ترامپ دچار تناقص خواهد شد.
در بازار ایران هم بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفدهمین روز بهمن ماه سال جاری با 106 واحد اُفت به پله 97 هزار و 927 واحدی رسید.
شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 106 واحد اُفت به پله 97 هزار و 927 واحدی رسید.
در معاملات امروز تعداد یک هزار 536 سهم اوراق بهادار به ارزش 3 میلیارد و 613 میلیون 681 هزار ریال در بیش از 72 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
براین اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 33 واحد، شاخص آزاد شناور 131 واحد، شاخص بازار دوم با 435 واحد، شاخص بازار اول با 35 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) 25 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) 33 واحد کاهش همراه بودند.
نماد‌های پر بیننده معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران، بانک ملت  با روند مثبت و نمادهای سایپا، ایران خودرو، کالسیمین، توسعه معادن روی ایران با روند منفی به کار خود پایان دادند.
شاخص بازار فرا‌بورس با کاهش بیش از 5 واحدی به پله 1086 واحدی رسید.
همچنین در بازار فرا‌بورس تعداد 279 هزار و 473 سهم اوراق بهادار به ارزش 2 میلیارد و 287 میلیون و 982 هزار ریال در بیش از 47 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
در معاملات بازار فرابورس نمادهای شیر و گوشت زاگرش شهرکرد، صنعت روی زنگان با روند صعودی و نمادهای شرکت مواد ویژه لیا، ریل پرداز سیر، عمران و توسعه شاهد و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس با روند نزولی به کار خود پایان دادند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار