کد خبر: ۵۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
لاریجانی گفت دیگر نمی‌توانم جلوی سوال از روحانی را بگیرم
۷۶ تن از نمایندگان مجلس در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار سوال از رئیس جمهور در خصوص وضعیت موسسات مالی و اعتباری شدند.
کلید خوردن پروژه سئوال ۷۶ نماینده مجلس از رئیس جمهور
۷۶ تن از نمایندگان مجلس در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار سوال از رئیس جمهور در خصوص وضعیت موسسات مالی و اعتباری شدند.
۷۶ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار سئوال از رئیس جمهور در خصوص وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز شدند.
در متن نامه نمایندگان مردم به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی آمده است: «نظر به مشکلاتی که برای سپرده گذاران برخی موسسات اعتباری در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم پاسخ قانع کننده ای به نمایندگان ارائه نماید. گرچه قبول داریم که نقطه آغاز این مشکلات قبل از دولت فعلی بوده است.»

*لاریجانی گفت دیگر نمی‌توانم جلوی سوال از روحانی را بگیرم
در همین رابطه محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر با انتقاد از عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس در طرح نکردن سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات اعتباری در صحن پارلمان، گفت: معاونان پارلمانی دولت در جلسه علنی امروز مجلس، فُرم‌هایی حاوی اسامی نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور به همراه محل قرارگیری‌شان در صحن مجلس، در دست داشتند و طبق اسامی سراغ نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور می‌رفتند تا آنها را از سوال درباره موسسات اعتباری از آقای روحانی منصرف کنند و سوال‌شان را پس بگیرند.
وی افزود: معاونان پارلمانی اصلا طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نباید در بین صندلی‌های نمایندگان تردد داشته باشد، اما هیئت‌رئیسه و رئیس جلسه هم هیچ تذکری نداد که نشان‌دهنده این است که می‌خواهند فرصتی برای دولت در جهت انصراف نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور فراهم شود.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اضافه کرد: از وقتی که آقای پژمانفر نماینده مشهد در هفته گذشته، تذکری جدی راجع‌به عدم طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح کرد، آقای لاریجانی، رئیس مجلس هم به دولت گفته است که دیگر نمی‌توانم جلوی نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور را بگیرم و فشار زیاد شده، خودتان کاری بکنید، بنابراین تمام معاونین پارلمانی و مدیران کل مجلس بسیج شده‌اند که امضاهای نمایندگان را پس بگیرند تا به حداقل برسد که قابلیت طرح نداشته باشد.
ابطحی با تأکید بر اینکه معاونان دولت با نمایندگان درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور لابی می‌‌کنند و در صحبت‌های حضوری از نمایندگان می‌خواهند که از سوال از رئیس‌جمهور انصراف دهند، اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۲ نماینده امضای خود برای سوال از رئیس‌جمهور را پس گرفته‌اند، اما با این تعداد انصراف نیز، طرح سوال از حد نصاب لازم برای طرح در مجلس نمی‌افتد و همچنان به قوت خود باقی است و ما خواهان طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: