کد خبر: ۵۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
درآمد ۲.۵ میلیارد دلاری ترکیه از سفر ایرانی‌ها
اتحادیه هتلداران ترکیه اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۵ میلیون ایرانی به ترکیه سفر کرده که متوسط ۶ شب را در این کشور گذرانده و هر نفر ۱۰۰۰ دلار خرج کرده‌اند.
گردشگران ایرانی چقدر در ترکیه خرج می کنند؟!
اتحادیه هتلداران ترکیه (توروب) اعلام کرد حدود ۲.۵ میلیون ایرانی در سال ۲۰۱۷ از ترکیه دیدن کردند و ترکیه به مقصد نخست گردشگران ایران تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود تعداد گردشگران ایرانی بازدیدکننده از ترکیه در سال جاری همچنان افزایش یابد. احتمالا تعداد گردشگران ایرانی در ترکیه به ویژه در ماه مارس یعنی نوروز افزایش چشمگیری داشته باشد.
عراق، امارات و ارمنستان پس از ترکیه در سال گذشته میلادی مقاصد محبوب ایرانی برای سفر‌های خارجی بودند.
در سال ۲۰۱۶، در مجموع ۱.۷ میلیون گردشگر ایرانی تعطیلات خود را در ترکیه گذراندند.
بر اساس این گزارش، ایرانی‌ها به طور متوسط ۶ شب را در ترکیه گذراندند و هر نفر ۱۰۰۰ دلار خرج کرده است که این رقم برای سایر گردشگران خارجی ۶۳۰ دلار به ازای هر نفر بوده است.
استانبول، استان شرقی وان و استان جنوبی آنتالیا، مقاصد محبوب گردشگران ایرانی بوده است. ایرانی‌ها به هم برای خرید و هم برای اهداف تجاری سفر میکنند.
بانکداری دو کشور با هم هماهنگ نیست و به گفته اتحادیه هتلداران ترکیه این امر برخی از ایرانی‌ها را از سفر به این کشور بازمی‌دارد.
به نوشته این گزارش، از زمانی‌که ایرانی‌ها کارت‌های اعتباری در ترکیه نمی‌توانند استفاده کنند، گردشگران ایرانی مقادیر چشمگیری پول نقد با خود برای مسافرت حمل می‌کنند که این مشکل پول خرج کردن در این کشور را محدود می‌کند.
بر اساس آمار وزارت گردشگری ترکیه، ورود گردشگران خارجی به ترکیه در سال ۲۰۱۷ به ۳۲.۴ میلیون نفر افزایش یافته است. این رقم ۲۷.۸ درصد بیش از سال پیش از آن است.
بر اساس این آمار، بیشترین میزان گردشگر در سال ۲۰۱۷ ابتدا از روسیه بعد آلمان و پس از آن از ایران وارد ترکیه شدند. سهم روسیه از ورد گردشگران خارجی به ترکیه ۱۴.۶، آلمان ۱۱.۱ و ایران ۷.۷ درصد است.


نام:
ایمیل:
* نظر: