کد خبر: ۵۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
وزیر صنعت در جمع خبرنگاران اعلام کرد:
محمد شریعتمداری وزیر صنعت با بیان اینکه تغییر تعرفه واردات خودرو، تنها با حکم دیوان عدالت اداری امکان پذیر نیست، گفت: فعلا همان تعرفه قبلی در دستور کار قرار دارد.
تعرفه واردات خودرو کاهش نمی یابد
وزیر صنعت با بیان اینکه تغییر تعرفه واردات خودرو، تنها با حکم دیوان عدالت اداری امکان پذیر نیست، گفت: فعلا همان تعرفه قبلی در دستور کار قرار دارد.
محمد شریعتمداری در حاشیه نشست استانداران در وزارت کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری در خصوص عدم اجرای تعرفه‌های جدید واردات خودرو گفت: رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اگر صادر شود، قانونی است؛ ولی تغییر در نظام تعرفه گمرکی با توجه به بازتاب‌هایی که خواهد داشت فقط با رای هیات عمومی دیوان قابل اجرا نیست؛ بنابراین همان مصوبات هیات وزیران ادامه خواهد داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تا این لحظه رای دیوان عدالت ابلاغ نشده است، این در حالی است که ما از طریق مطبوعات و رسانه‌ها در جریان این رای قرار گرفته‌ایم اما رسما چیزی به ما ابلاغ نشده؛ این در حالی است که مصوبات هیات وزیران با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری قابل تغییر است؛ اما هنوز رسما چیزی دریافت نکردیم؛ بنابراین مصوبه هیات وزیران هنوز تغییری نکرده و تغییری در تعرفه‌ها اعمال نکرده‌ایم.
دیوان عدالت اداری هفته گذشته مصوبه دولت درباره افزایش تعرفه واردات خودرو بویژه خودروهای هیبریدی را متوقف کرد.
دیوان عدالت اداری در جریان رسیدگی به شکایت یک شخصیت حقیقی که خواستار لغو مصوبه دولت درباره افزایش تعرفه واردات خودرو شده بود، اجرای مصوبه مذکور دولت را متوقف کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار