کد خبر: ۵۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
تالار شیشه ای دست به دامان خودروسازان شد
بورس تهران در این روزها شاهد نوسان پی در پی نماگر اصلی بازار حول کانال ۸۹ هزار واحدی است؛ امروز افزایش قیمت سهام خودرویی‌ها یکی از دلایل تقویت بازار سهام بود.
دوپینگ بورس با سهام خودرویی ها
بورس تهران در این روزها شاهد نوسان پی در پی نماگر اصلی بازار حول کانال ۸۹ هزار واحدی است؛ امروز افزایش قیمت سهام خودرویی‌ها یکی از دلایل تقویت بازار سهام بود.
به گزارش تجارت انلاین از ایسنا، با اینکه در هفته گذشته بورس تهران توانست قله ۹۸ واحدی را باز پس گیرد در اولین روز معاملات هفته جاری بار دیگر با کاهش قیمت سهم ها روند حرکت نماگر اصلی بازار نزولی شد و کانال ۹۸ هزار واحدی را از دست داد. اما افزایش قیمت سهم های خودرویی سبب شد باز هم شاخص به مرز تراز ۹۸ هزار واحدی برسد.
از طرفی نوسانات قیمت دلار در این روزها بیش از گذشته بر قیمت سهم ها در بورس و فرابورس ایران سایه افکنده و سبب شده معامله گران بیش از گذشته در داد و ستدهای خود احتیاط کنند. یکی دیگر از عوامل رشد قیمت سهم ها را می‌توان پتانسیل رشد قیمت دلار دانست. رشد قیمت دلار تا مرز ۴۸۰۰ تومان باعث شده تحلیلگران بورسی برای شرکت هایی که  مواد اولیه شان با ارز های خارجی تامین می‌شود سود بیشتری متصور شوند.
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۲ واحد رشد کرد و به رقم ۹۷ هزار و ۹۲۴ رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۷۹ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۶۳۰ افزایش یافت.
شاخص آزاد شناور در طی دومین روز معاملات این هفته ۳۶۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۰۵ هزار و ۲۱۱ رسید. شاخص بازار اول با ۲۱۵ واحد رشد رقم ۶۹ هزار و ۴۸۲ واحد را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم با ۳۰۰ واحد افت تا عدد ۲۰۸ هزار و ۹۳۱ پایین آمد.
پتروشیمی جم، شرکت ارتباطات سیار ایران و پالایشگاه نفت اصفهان سه نمادی بودند که امروز بیشترین تاثیر کاهنده را روی نماگر بازار سرمایه داشت. در طرف مقابل سایپا، ملی صنایع مس ایران و ایران خودرو سعی کردند شاخص‌ها را افزایش دهند.
امروز در حالی دو نماد ایران خودرو و سایپا بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص کل داشتند که دیگر نمادهای گروه خودرو و قطعات خودرو نیز با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند. قیمت بسیاری از سهم‌ها توانست بیش از سه درصد رشد را تجربه کند.
در گروه فلزات اساسی روند قیمت سهم‌ها عمدتا افزایشی بود و سهم‌های این گروه توانستند کمتر از یک درصد رشد در قیمت پایانی داشته باشند، هر چند که تعدادی نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.
اما در گروه نفت، کوک و سوخت هسته‌ای نیز قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از یک درصد نوسان قیمت داشت. در این گروه ۱۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.
در گروه محصولات شیمیایی نوسان قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از یک درصد بود و در گروه مخابرات نیز یک دست سهم‌ها قرمزپوش شدند.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۵۳ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۱۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۶ هزار و ۳۹۳ نوبت دادوستد شد.
آیفکس نیز با افت ۵.۲ واحدی همراه شد و به رقم ۱۰۹۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز عدد ۱۳۱ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به ۳۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: