کد خبر: ۵۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
دلار به مرز ٤٩٦٠ تومان رسید
در معاملات ساعات ابتدایی بازار ارز، قیمت دلار به ٤٩٥٨ تومان و یورو به ٦١٣٤ تومان رسیده است. در عین حال هر دلار فردایی پاساژ افشار به ٤٩١٠ تومان و در سبزه میدان ٤٩١٨ تومان رسید.
شوک دلار به بازار
در معاملات ساعات ابتدایی بازار ارز، قیمت دلار به ٤٩٥٨ تومان و یورو به ٦١٣٤ تومان رسیده است. در عین حال هر دلار فردایی پاساژ افشار به ٤٩١٠ تومان و در سبزه میدان ٤٩١٨ تومان رسید.
صبح امروز هم بانک مرکزی نرخ تبادلی ۳۹ ارز را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۳۲ ارز از جمله دلار و یورو نسبت به روز دوشنبه افزایش و نرخ ۶ واحد پولی دیگر کاهش یافت، همچنین نرخ یک ارز نیز ثابت ماند.
براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (سه‌شنبه بیست و چهارم بهمن ماه) با ۲۱ ریال افزایش نسبت به روز دوشنبه ۳۷ هزار و ۱۹ ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۵۱ ریال کاهش نسبت به روز دوشنبه ۵۱ هزار و ۲۵۹ ریال و هر یورو با ۹۴ ریال رشد ۴۵ هزار و ۵۳۹ ریال ارزش‌گذاری شد.
قیمت دلار امروز  از مرز 4900 تومان  عبور کرد و کمتر کسی باورش می‌شد پتانسیل افزایش قیمت دلار تا این میزان وجود داشته باشد. نرخ دلار دیروز، یکشنبه، نیز از مرز ۴۷۵۰ تومان عبور کرد و در معاملات پایانی عصر دیروز به سمت ۴۸۰۰ تومان خیز برداشت.  
هیجانات در بازار اکنون به اوج رسیده  و هر کسی با هر میزان سرمایه‌ای که دارد، از دور و نزدیک خود را به چهارراه استانبول و سبزه میدان رسانده است تا بلکه بتواند سودی هر چند اندک اما پرریسک را به خانه ببرد.
البته برخی از خریداران بازار ارز، خیلی دیرهنگام وارد این بازار شده و درست در شرایطی تصمیم به ورود برای سرمایه‌گذاری گرفته‌اند که افزایش نرخ دلار بیشتر مسیر خود را طی کرده است و شاید این یک ورود دیرهنگام باشد.
با سیر صعودی قیمت، این روزها حتی زنان خانه‌دار و دارندگان سرمایه‌های خرد هم به خریداران این بازار اضافه شده اند؛ آنها که اندک سرمایه‌ای داشتند و به بهانه کسب سود، به بازار ورود کردند و بعضا اسیر دلالانی شدند که تنورشان این روزها بسیار داغ است و هر سرمایه‌ای ممکن است در این تنور وارد شده و بسوزد.
به اعتقاد برخی کارشناسان، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و برنامه دولت برای اخذ مالیات از سپرده ها، موجب شده مردم سرمایه های خرد خود را روانه بازار ارز کنند و همین مساله به افزایش قیمت دامن زده است.
دلارفروشان می گویند: تقاضای ارز در بازار خیلی زیاد شده و بخش مهمی از آن بخاطر سفرهای خارجی مردم برای ایام نوروز است و معمولا کسانی که برای تعطیلات نوروز به سفرهای خارجی می روند ، از بهمن ماه ارز مورد نیاز خود را از بازار خریداری می کنند.
به اعتقاد انان دلار بی شک این روزها از مرز 5 هزار تومان هم خواهد گذشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار