کد خبر: ۵۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در راستای اقتصادی‌کردن قیمت‌ها در منطقه آزاد چابهار کارت کالای همراه مسافر دوباره در منطقه فعال می‌شود.
کارت کالای همراه مسافر در منطقه آزاد چابهار فعال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار با اشاره به ضرورت جذاب کردن چابهار برای گردشگران افزود: در یک بازده زمانی به دلیل نبود گردشگر هتل‌ها و بازارهای منطقه آزاد چابهار از رونق افتاد؛ هتل‌های خوب ما از مدار خارج بودند و مشتری و گردشگری برای عرضه کالای مرغوب در منطقه نبود بنابراین قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کرد و این امر موجب از رونق افتادن گردشگری و خرید در منطقه آزاد چابهار شد اما حالا با افزایش تورها و تعداد پروازها یعنی روزانه سه الی چهار پرواز به چابهار به نظر می‌رسد رونق کم‌کم در حال بازگشت است.

کردی گفت: برای جذاب کردن خرید در منطقه آزاد در حال برنامه‌ریزی برای فعال کردن دوباره کارت کالای همراه مسافر در محدوده منطقه هستیم و ان‌شاءالله تا عید نوروز این کارت فعال می‌شود. قاعدتاً به دلیل سهمیه‌ای که این کارت برای کالای معاف از گمرک ایجاد می‌کند گردشگران زیادی به چابهار جذب خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به در پیش بودن نوروز 97 و در راستای اقتصادی کردن قیمت‌های سفر به چابهار شورای گردشگری را در منطقه آزاد تشکیل دادیم. این شورا شامل جامعه بازاریان، اتاق اصناف، مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها، آژانس‌های گردشگری و چارترکنندگان می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در این شورا مدلی تعریف می‌شود تا همه اصناف درگیر در گردشگری یک پکیج تخفیفی را به تورهای چابهار گردی ارائه دهند تا قیمت‌های گردشگری در چابهار اقتصادی و رقابت‌پذیر شود.

کردی افزود: با این روش سازمان منطقه آزاد چابهار مانند کیش و قشم مستقیماً پولی را به آژانس‌ها پرداخت نمی‌کند و این پکیج تخفیفی در طول سال توزیع نرمالی از سفرها به چابهار ایجاد خواهد کرد تا دیگر شاهد افزایش قیمت‌ها در فصل پیک ورود گردشگر نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: