کد خبر: ۵۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
انتقاد مدیرعامل ایران خودرو از روند کند خصوصی سازی صنعت خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: همین امروز عصر آقای جهرودی و من را عزل کنند، این به نفع مملکت است.
همین امروز بنده و مدیرعامل سایپا را عزل کنید!
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: همین امروز عصر آقای جهرودی و من را عزل کنند، این به نفع مملکت است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم یکه زارع ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با اعلام اینکه مانع خصوصی سازی در صنعت خودرو نشوید، گفت: والله قسم خصوصی سازی صنعت خودرو را نجات می دهد، مانع ایجاد نکنید.
وی تاکید کرد: سه سرمایه گذار پیدا شوند، سه صندلی ایران خودرو را بگیرند، سه سرمایه گذار هم برای سایپا پیدا شوند، همین امروز عصر آقای جهرودی و من را عزل کنند، این به نفع مملکت است.
ی افزود: آقای اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مورد خصوصی سازی صنعت خودرو صحبت کردند که حرف های درستی است و خصوصی سازی صنعت خودرو را نجات می دهد پس مانع ایجاد نکنید.

وی با تأکید بر اینکه چرا وقتی ظرفیت یک میلیون و 800 هزاردستگاه در بخش مونتاژ و رنگ است اصرار به ایجاد ظرفیت جدید دارید؟ چرا خودروسازان را تحت فشار می گذارید؟ گفت: در مورد بحث استانداردهای قرار است استانداردهای ٨٥ گانه پیاده سازی شود اما بنز و هیوندا اعلام می کنند که استانداردهای ایران را نمی توانند رعایت کنند، آیا آنها بعنوان دو برند برتر خودرویی اشتباه می کنند و ما در ایران درست فکر می کنیم؟ این نشان می دهد اشکال از ماست ، اشکال ما این است که همه کارها را می خواهیم جهشی انجام دهیم .

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه آیا ایران خودرو و سایپا با ایجاد قطب سوم مخالف هستند؟ افزود: من از طرف خودم و اقای جهرودی اعلام می کنم که ما هیچ کدام مخالفتی نداریم که اگر بتوانیم کمک می کنیم .

وی ادامه داد: ما دو خودروساز سالها طول کشیده است که به مرحله امروز رسیده ایم و ایجاد قطب سوم به نفع ماست اما یک شبه نمی توان قطب سوم ایجاد کرد.

یکه زارع در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه در بازدید آقای لاریجانی از ایران خودرو اعلام کردم که صنعت قطعه سازی در دوران نوجوانی و جوانی به پیری رسیده است، افزود:امروز قطعه سازان نیازمند بروز رسانی تجهیزات و ماشین آلات خود است البته خود قطعه سازان هم برای توسعه خود باید اراده داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایران خودرو در سال ١٩٦١ مونتاژ کار بود اما امروز به طراحی پلتفرم رسیده است، گفت: پلت‌فرم ملی ایران خودرو در حال طراحی است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی 10 سال 23 مدل خودرو از جمله خودروهای برقی و هیبریدی بر روی آن تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال 2021، یک درصد از تولیدات ایران خودرو مختص خودروهای برقی خواهد بود و این میزان در سال 2025 به هفت درصد می‌رسد. البته در حال حاضر نیز نمونه‌های خودروی برقی تولید شده اما ابتدا باید زیرساخت‌ها و دستگاه‌های شارژ آن ایجاد شود.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر کل سهم خودروهای برقی در صنعت خودروی جهان برابر با سه درصد تولیدات است ، افزود: نباید اینگونه تلقین کنیم همه در جهان خودروی برقی تولید می‌کنند و ما جا مانده‌ایم.

یکه‌زارع افزود: در سال 2025 تقریبا خودروهای فعلی دیگر وجود نخواهند داشت. همچنین از اواخر 2019 یا 2020 اولین خودروی تولیدی بر روی پلت‌فرم جدید تولید خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه مشوق های صادراتی سال ٨٥ را تازه دریافت کرده ایم، افزود: این موضوعات اصلا به نفع صادرات نیست و باید حمایت های لازم از صنعت قطعه سازی انجام شود .



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار