کد خبر: ۵۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
از بلک بری تا مایکروسافت لومیا؛
بسیاری از مقالات راهنمای خرید به بحث درباره اینکه کدام گوشی را بخرید می‌پردازند، اما کمتر کسی به این موضوع توجه می‌کند که کدام گوشی موبایل را به دلایل موجه و منطقی نباید بخریم. در این مطلب 5 گوشی موبایل را معرفی خواهیم کرد که بهتر است فکر خرید آنها را از سر بیرون کنید.

بسیاری از مقالات راهنمای خرید به بحث درباره اینکه کدام گوشی را بخرید می‌پردازند، اما کمتر کسی به این موضوع توجه می‌کند که کدام گوشی موبایل را به دلایل موجه و منطقی نباید بخریم. در این مطلب 5 گوشی موبایل را معرفی خواهیم کرد که بهتر است فکر خرید آنها را از سر بیرون کنید.

امروزه یافتن مطالبی که به شما گزینه‌های مناسب خرید را پیشنهاد بدهد جزو راحت‌ترین کارهای ممکن است، انبوهی از مقالات وجود دارند که بر اساس نیازها و کاربردها به شما گزینه‌های مناسب خرید را پیشنهاد می‌دهند، اما اگر تمایل داشته باشید از گزینه‌های نامناسب برای خرید آگاه شوید چطور؟

بطور کلی کارشناسان عمر یک گوشی موبایل هوشمند امروزی را از بعد بروز بودن تکنولوژی تنها یک سال می‌دانند و از بعد عملکرد صحیح و مفید نیز، یک گوشی هوشمند 2 سال عمر خواهد کرد. بدین صورت بهتر است اگر قصد خرید گوشی آکبند دارید، گزینه‌های انتخابی‌تان بیش از 2 سال از زمان معرفی‌ رسمی‌شان نگذشته باشد. این موضوع در مورد باتری این محصولات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، صد البته گوشی‌هایی که بیش از 2 سال از زمان تولید آنها گذشته باشد احتمال ریفربیشد بودن نیز دارند.

حال ما در این راهنمای خرید این‌بار به شما 5 گزینه‌ای که کمترین دلیل موجه برای خرید را دارند را معرفی خواهیم کرد. گوشی‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند بنا به دلایل منطقی برای خرید مناسب نیستند و بهتر است آنها را از گزینه خرید خود خارج کنید. این لیست به ترتیب از گزینه پنجم تا اول مرتب شده است:


پنج) BlackBerry Priv
بلک‌بری Priv یکی از خاص‌ترین گوشی‌هایی است که بلک بری تولید کرده است. البته تنها این خاص بودن نیست که باعث شد Priv بسیار محبوب شود، بلکه سیستم عامل اندروید بود که باعث شد Priv فروشی فراتر از دیگر گوشی‌های بلک بری داشته باشد. اما این گوشی برای سال 2018 دیگر گزینه‌ی خوبی برای خرید محسوب نمی‌شود.

یکی از دلایل اصلی برای عدم خرید BlackBerry Priv سیستم عامل قدیمی آن است. Priv با نسخه اندروید 5.1.1 به بازار قدم گذاشت و در آخرین بروزرسانی نیز تنها اندروید 6.0.1 را دریافت کرده است. اگرچه برای این گوشی می‌‌توان رام‌های کاستوم و دست‌کاری شده را برای نسخه‌های جدیدتر پیدا کرد، اما دیگر خبری از پشتیبانی رسمی و حتی بسته‌های امنیتی گوگل برای این گوشی درکار نخواهد بود.

دلیل دوم برای عدم خرید Priv دوربین سلفی ضعیف 2 مگاپیکسلی آن است. در حال حاضر گوشی‌هایی در بازار هستند که بسیار ارزانتر از Priv بوده اما دوربین سلفی بهتری را به شما پیشنهاد می‌دهند.

سومین دلیل برای اینکه Priv نخرید، چیپ‌ست قدیمی Snapdragon 808 است. در حال حاضر چیپ‌ست Snapdragon 625 امروزی عملکردی بهتر از Snapdragon 808 دارد و مصرف انرژی آن نیز بهینه‌تر است.

x سیستم عامل قدیمی
x دوربین سلفی ضعیف
x چیپ‌ست قدیمی


چهار) LG G4
ال‌جی جی4 یکی از پرسر و صداترین گوشی‌های LG در تاریخ این شرکت بوده است، اما دلایل مهمی داریم که بهتر است از خرید گوشی G4 اجتناب کنید.

مهمترین دلیل برای نخرید گوشی G4، مشکلی موسوم به BootLoop است. مشکل BootLoop در گوشی G4 مربوط به یک نقص در طراحی مادربورد آن است که باعث می‌شود گوشی برای همیشه در حالت بوت شدن باقی بماند. بسیاری از کاربرانی که این گوشی را در ایران خریداری کرده‌اند بابت این نقص مجبور به مراجعه به مرکز خدمات ال‌جی شدند.

دلیل دوم برای نخریدن G4 قاب چرمی پشتی آن است. این قاب چرمی در اوایل خرید حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد اما بعد از مدتی دچار پوسیدگی می‌شود و ظاهر زشتی به گوشی خواهد داد.

دلیل سوم برای نخریدن جی 4 همانند BlackBerry Priv چیپ‌ست قدیمی آن است. Snapdragon 808 نه تنها امروزه یک چیپ‌ست میان‌رده محسوب می‌شود، بلکه حرارت تولید شده آن نیز بالاتر از حد استاندارد است. همچنین LG G4 دیگر از اندروید نسخه 6 به بعد بروزرسانی دریافت نکرده است.

x مشکل BootLoop
x پوسیدگی قاب چرمی
x چیپ‌ست قدیمی


سه) Sony Xperia Z5
مدل اکسپریا Z5 بعد از Xperia Z3 Plus حاشیه‌ساز ترین گوشی سونی تا به امروز در دنیای اندروید بوده است. این گوشی دیزاین و ظاهر جذابی دارد اما مشکلات آن چندان کم نبوده است.

مهمترین دلیل برای نخرید Xperia Z5 چیپ‌ست بدنام Snapdraon 810 است. این چیپ‌ست به حدی مشکل حرارتی داشت که سامسونگ برای گوشی‌های Galaxy S6 و Galaxy Note 5 تصمیم گرفت از آن استفاده نکند و تنها چیپ‌ست‌های اگزینوس را مورد استفاده قرار دهد. اکسپریا Z5 به دلیل حرارت بالای چیپ‌ست بسیار داغ می‌شود و این حرارت بالا مشکلاتی را برای عملکرد صحیح گوشی بوجود خواهد آورد.

دلیل دوم برای نخریدن Xperia Z5 مشکلات مربوط به گواهی IP68 در آن است. این مشکل تا جایی پیش رفت که سونی طی یک بیانیه به کاربران گوشزد کرد که این گوشی و برخی گوشی‌های دیگر سونی برای استفاده در زیرآب خیلی مقاوم نخواهد بود و ضمانتی هم این شرایط را در بر نخواهد گرفت.

دلیل سوم برای دوری از Xperia Z5 سونی کنتراست پایین نمایشگر و خوانایی ضعیف آن زیر نور آفتاب است. در سال 2018 گوشی‌های میان‌رده زیادی هستند که نمایشگر FullHD دارند و عملکرد آنها از نمایشگر Xperia Z5 بهتر است.

x حرارت زیاد چیپ‌ست
x ضدآب نبودن کامل
x کیفیت نمایشگر


دو) Microsoft Lumia 950XL
مایکروسافت و نوکیا دوران پر فراز و نشیبی را با یکدیگر داشته‌اند، البته بخش نشیب این دوران بسیار پر‌رنگ‌تر از فراز آن است! گوشی Lumia 950XL بهترین گوشی بود که طی همکاری نوکیا و مایکروسافت تحت برند لومیا عرضه شد. اما خیلی طول نکشید تا این همکاری با پایان عرصه ویندوز فون و مرگ برند لومیا همراه شد.

مهمترین دلیل برای نخریدن این گوشی همین اتفاق است. ویندوز فون دیگر هیچ پشتوانه‌‌ای ندارد و با خرید هر گوشی از این پلتفرم خود را از بسیاری از امکانات اندروید و حتی iOS محروم خواهید کرد. ضعف شدید در اپلیکیشن‌ها و نبود تنوع در مارکت این پلتفرم به همگان اثبات شده است.

دلیل دوم برای نخریدن این گوشی چیپ‌ست Snapdragon 810 است که ایراد اصلی آن یعنی حرارت بالا را برای گوشی Xperia Z5 عنوان کردیم.

و دلیل سوم برای نخریدن Lumia 950XL قیمت بالایی است که هنوز دارد. در حال حاضر قیمت 1 میلیون و پانصد هزار تومانی این گوشی باعث می‌شود تا گزینه‌های به مراتب بهتری نسبت به آن وجود داشته باشد. همچنین دیگر شرکتی این گوشی را ضمانت نمی‌کند و تضمینی بابت تامین قطعات آن هم وجود نخواهد داشت.

x پلتفرم ناکارآمد
x حرارت زیاد چیپ‌ست
x قیمت نامعقول


یک) Asus Zenfone 2
نوبت به معرفی بدترین خرید برای لیست فعلی رسیده است. گوشی Asus Zenfone 2 که در چندین شاخه و دسته تولید و وارد بازار شد بدون شک یک خرید اشتباه محسوب می‌شود. مشکلات این گوشی به قدری دست و پا گیر بود که حتی خود ایسوس هم به آن اذعان کرده است.

شاید نتوان دلایلی که برای نخریدن این گوشی وجود دارد را لیست کرد، اما مهمترین آنها ضعف باتری و خالی کردن شارژ بدون دلیل، کیفیت پایین بدنه، کند شدن تاچ صفحه نمایش، مشکلات مربوط به استفاده از دو سیم کارت از جمله این موارد هستند.

همچنین چیپ‌ست برخی از مدلهای سری Zenfone 2 از نوع Intel Atom بوده و برخی هم Snapdragon 615 است که هردو هم قدیمی و هم ضعیف در کارکردهای روزانه خواهند بود.

و در آخر سیستم عامل ذنفون 2 نیز تنها تا اندروید 6 بروزرسانی شده است و دیگر خبری از نسخه‌های بعدی و بسته‌های امنیتی گوگل در کار نیست.

x ایرادهای اساسی در ساختار
x چیپ‌ست ضعیف
x سیستم عامل قدیمی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار