سال آینده بازار خودرو ایران میزبان 6 خودرو جدید خواهد بود. شش خودرویی که یکی از آنها کاملا جدید، سه خودروی تولید مشترک با داخلی سازی و مابقی به صورت وارداتی به بازار عرضه می شوند.
اولین خودرو از نظر ترتیب زمانی سیتروئن C3 است که تولید آن در بهار 97 شروع می شود. این خودرو تاکنون در ایران عرضه نشده است و یک محصول جدید در کلاس کراس اوورهای کوچک به حساب می آید.
دومین خودرو پژو 301 است که در تابستان 97 تولید آن آغاز می شود. این خودرو هم اکنون به قیمت 94 میلیون تومان در بازار وجود دارد هر چند عرضه آن گسترده نیست.
سومین خودرو رنو داستر است. خودرویی که چند سالی است در ایران به صورت وارداتی عرضه می شود و حالا قرار است شاهد نمونه تولید داخل آن از زمستان 97 باشیم.
در جدول زیر مشخصات فنی و زمان تولید این سه خودرو را مشاهده می کنید.
علاوه بر این سه خودرو این روزها خبر ورود سه خودروی دیگر نیز به بازار ایران در سال آینده شنیده می شود که شاسی بلند جدید پژو یکی از آنان است.
بر اساس آنچه امروز از زبان قائم مقام خاورمیانه و آفریقا پژوسیتروئن نقل شد در سال 2018 یک خودروی شاسی بلند جدید وارد بازار ایران خواهد شد.
قائم مقام خاورمیانه و آفریقا پژوسیتروئن کریستوف کومار در پنجمین همایش بینالمللی صنعت خودروی ایران در این رابطه به خبرنگاران گفت : در سال ۲۰۱۷ عملیات گستردهای در ایران داشتیم و در سال ۲۰۱۸ نیز یک خودروی شاسی بلند جدید وارد بازار ایران خواهد شد.
خودروی بعدی سیمبل است که به لیست فروش محصولات رنو در ایران اضافه می شود.
نگین خودرو نماینده رسمی محصولات رنو در ایران به تازگی خودروی سیمبل 2017 را به لیست فروش محصولات خود در ایران اضافه کرد.
این خودرو با مدل 2017 و در 2 تیپ و با اقساط 12 تا 36 ماهه توسط نگین خودرو به فروش می رسد.رنو سیمبل به عنوان یک خودروی اقتصادی و با کیفیت در سگمنت خود محسوب می شود.
آخرین محصول تازه بازار ایران نیز یک خودرو جدید زیر 30 میلیون تومان در خط تولید سایپا است که بسیاری از آن به عنوان جانشین پراید یاد می کنند.
مدیرعامل سایپا گفت: قرار است این خودرو با سگمنت کمتر از 30 میلیون تومان و با توافق شرکت رنو وارد شود.
مدیرعامل سایپا از افزودن این خودرو در کلاس A به محصولات جدید گروه خودروسازی خبرداد و گفت: قرار است این خودرو با سگمنت کمتر از 30 میلیون تومان و با توافق شرکت رنو وارد شود.
محسن جهرودی مدیرعامل سایپا در حاشیه پنجمین همایش بین المللی خودرو در این خصوص گفت: قول می دهم گروه خودروسازی سایپا برای داخلی سازی خودرو با تولید انبوه، با خودکفایی حداقل 50 درصدی قطعات تولیدات خود را انجام دهد.
جهرودی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان خروج پراید از چرخه تولید تصریح کرد: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا دارای 48 هزار نفر پرسنل و 320 هزار نفر کارمند غیرمستقیم است، از این رو نمی توان یک محصول را به صورت یک دفعه ای وارد و از صنعت خارج کنیم. از این رو هر زمان بتوانیم خودرویی با کلاس A جایگزین کنیم، اطلاع رسانی می شود.