کد خبر: ۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
بودجه سال آینده آمریکا با کسری ۱۰۰۰ میلیارد دلاری به کنگره رفت
تجارت آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا بودجه ۴.۴ تریلیون دلاری دولت فدرال در سال مالی ۲۰۱۹ را برای تصویب به کنگره ارائه کرد که در آن از هزینه های دیپلماتیک کاسته و بر هزینه های نظامی افزوده شده است.

گروه بین الملل – به گزارش بلومبرگ در این طرح بودجه بخشی از مستمری ها و برنامه های تامین اجتماعی کاهش یافته تا هزینه های نظامی و اعمال سیاست های مورد نظر ترامپ در زمینه مهاجرتی تامین شود.ترامپ بار دیگر از قانون گذاران خواست تا هزینه های بخش های زیست محیطی، تحقیقات و برنامه های دیپلماتیک را که از نظر وی تلف کردن پول دولت است به شدت کاهش دهند. وی خواستار کاهش 27 درصدی بودجه وزارت امور خارجه، کاهش 25 درصدی بودجه آژانس حفاظت از محیط زیست و پایین آمدن هزینه های نوسازی برخی برنامه های تامین اجتماعی از جمله برنامه مدیکر شده است. در عوض بودجه حاصل از این کاهش هزینه ها، صرف ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک و افزایش هزینه های نظامی خواهد شد.بر اساس این طرح، بودجه پنتاگون افزایشی 80 میلیارد دلاری یعنی 13 درصدی را شاهد خواهد بود. برنامه های پرداخت مستمری های مختلف در طی یک دهه 1.7 تریلیون دلار کاهش خواهد یافت که 237 میلیارد دلار آن مربوط به کاهش بودجه برنامه مدیکر است. مدیکر یک برنامه سراسری بیمه اجتماعی است که از سال 1966 به این طرف اجرا می شود.بودجه پیشنهادی ترامپ نشان می دهد که کسری بودجه سال 2019 دولت فدرال آمریکا نسبت به پیش بینی های سال گذشته دو برابر خواهد بود و به 984 میلیارد دلار خواهد رسید. رقم کسری بودجه آمریکا در طی یک دهه آینده مجموعا 7.1 تریلیون دلار خواهد بودو سطح بدهی ملی آمریکا به نزدیکی 30 تریلوین دلار خواهد رسید.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برنامه خود را برای بازسازی زیرساخت‌های "در حال فروپاشی" کشور را ارائه کرده است.براساس این برنامه دولت از کنگره خواسته است ۲۰۰ میلیارد دلار را ظرف یک دهه آینده برای بازسازی راه‌ها و بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر اختصاص دهد.دولت آمریکا امیدوار است ایالت‌های این کشور به طور جداگانه بیش از یک تریلیون دلار از بودجه خود را به این کار اختصاص دهند.بازسازی زیرساخت‌های آمریکا یکی از وعده‌های اصلی در مبازرات انتخاباتی آقای ترامپ بود. با این همه تحلیل‌گران می‌گویند برای موفق شدن این طرح بسیاری از آمریکایی‌ها با افزایش مالیات و عوارض جاده‌ای روبرو خواهند شد.آقای ترامپ در حساب توییتری خود نوشت: "بعد از هزینه کردن دیوانه‌وار ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه، زمان سرمایه‌گذاری آمریکا برای خودش فرا رسیده است." ترامپ در این طرح همچنین خواستار افزایش قابل توجه بودجه بخش مهاجرتی دولت آمریکا شده است. وی خواهان 782 میلیون دلار بودجه برای جذب 2750 نفر مامور جدید مرزی و مهاجرتی و 2.7 میلیارد دلار بودجه جهت بازداشت افرادی شده که به صورت غیرقانونی در امریکا حضور دارند. ترامپ همچنین خواستار اختصاص 18 میلیارد دلار بودجه در طی 2 سال مالی آینده برای ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک است.

بودجه پیشنهادی ۲۴ میلیارد دلاری برای نوسازی برنامه هسته‌ای آمریکا

بودجه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۹ خواستار اختصاص ۲۴ میلیارد دلار برای نوسازی بخش‌های سه گانه برنامه هسته‌ای این کشور است. در بوجه پیشنهادی ترامپ که رسانه‌های آمریکا روز دوشنبه گزارش داده‌اند آمده است: «این بودجه خواستار بودجه ۲۴ میلیارد دلاری برای نوسازی و نگهداری بخش‌های سه گانه برنامه هسته‌ای آمریکا - زمین، دریا و هوا- و همچنین فرماندهی، کنترل و سامانه‌های ارتباطی هسته‌ای استاین سند همچنین مشخص می‌کند رئیس‌جمهور آمریکا قصد خریداری ۲۰ موشک رهگیر زمین‌پایه به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای ارتقاء برنامه پدافند موشکی خود را دارد. این سند در حالی منتشر شده که سند دکترین هسته‌ای دولت ترامپ که حدود ده روز پیش منتشر شده بود انتقادهای گسترده مواجه شده بود. این سند وزارت دفاع آمریکا را مأمور کرده بمب‌های اتمی‌ای بسازد که اصطلاحا کاربردی هستند و می‌توان از آن‌ها در جنگ‌های متعارف هم برای وارد کردن «خسارات محدود» استفاده کرد.

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری کمک به رژیم صهیونیستی

یک مقام آمریکایی مطلع اعلام کرد، رژیم صهیونیستی ۳.۳ میلیارد دلار طبق بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ برای سال مالی ۲۰۱۹ دریافت خواهد کرد.به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، هری سستری، مدیر اداره منابع کمک‌رسانی خارجی آمریکا در وزارت خارجه تاکید کرد که طبق بودجه پیشنهادی میزان کمک‌ها به رژیم صهیونیستیدر مقایسه با سال ۲۰۱۸، ۲۰۰ میلیون دلار رشد خواهد داشت. دولت آمریکا برای وزارت خارجه و آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا بودجه‌ای معادل ۳۹.۳ میلیارد دلار می‌خواهد که یک کاهش یک‌سومی نسبت به بودجه ۲۰۱۷ نشان می‌دهد اما پیشنهاد آن برای متحدش در خاورمیانه شاهد افزایش است. او گفت: برای اسرائیل مجموعا ۳.۳ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده است که ۲۰۰ میلیون دلار بالاتر از سال ماقبل است و بازتابی است از امضای یادداشت تفاهم ۱۰ ساله جدید. آمریکا و رژیم صهیونیستی سپتامبر گذشته یک یادداشت تفاهم ۱۰ ساله امضا کردند که بر اساس آن تا ۲۰۲۸ کمک نظامی ۳۸ میلیارد دلاری برای این رژیم در نظر گرفته شده است.این بودجه پیشنهادی توضیح می‌دهد که درخواست برای ۳.۳ میلیارد دلار "کمکی برای تقویت ظرفیت اسرائیل برای دفاع از خود و حفظ آستانه نظامی رقابتی خود است." سستری، مدیر اداره منابع کمک‌رسانی خارجی در وزارت خارجه آمریکا نقش رای‌گیری ماه دسامبر در سازمان ملل که محکومیت تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و جابجایی سفارتخانه آمریکا را در پی داشت، کم اهمیت دانست.ایالات متحده آمریکا همچنین قصد دارد ۱.۳ میلیارد دلار کمک اقتصادی و امنیتی به اردن و ۵.۷ میلیارد دلار به طرح شکست داعش و سازمان‌های افراطگرا در خاورمیانه و شمال آفریقا اختصاص دهد. علاوه بر آن، ۱.۱ میلیارد دلار آمریکا به حمایت از تلاش‌هایی برای کاهش مهاجرت غیر قانونی از آمریکای لاتین اختصاص می‌یابد. طرح بودجه ترامپ هنوز به تایید کنگره آمریکا نرسیده است.

بودجه چند صد میلیون دلاری برای نیروهای دموکراتیک سوریه

به گزارش آناتولی، پنتاگون ۳۰۰ میلیون دلار برای تجهیز و آموزش نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که عمدتا از سوی یگان‌های مدافع خلق (YPG) رهبری می‌شوند و ۲۵۰ میلیون دلار برای ایجاد "نیروهای امنیت مرزی" در سوریه، اختصاص داده است.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بودجه نظامی پیشنهاد شده در سال ۲۰۱۹ هم‌چنین شامل ۸۵۰ میلیون دلار برای آموزش و تجهیز نظامی نیروهای ارتش در عراق و نیروهای کرد پیشمرگ برای مبارزه با داعش است.پنتاگون برای سال مالی ۲۰۱۹، ۴ /۱ میلیارد دلار در حوزه‌های گفته شده می‌خواهد که این رقم در سال ۲۰۱۸، ۸ /۱ میلیارد دلار بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار