کد خبر: ۵۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
بانک مهر اقتصاد طی تفاهم نامه ای با اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور( زیر نظر وزارت کشور ) ، 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اختصاص داده است .


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، این بانک در قالب تفاهم نامه ی تخصیصِ اعتبار تسهیلات خرید خودرو به معرفی شدگان اتحادیه اتوبوسرانی بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط جاری، تسهیلات پرداخت می کند.
بر اساس این گزارش 20 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک مهر اقتصاد برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اختصاص می یاید که تعداد 55 هزار فقره تسهیلات به متقاضیان خودروهای سبک ، نیمه سنگین و سنگین پرداخت می شود.
سقف تسهیلات برای خرید خودروهای سبک یک میلیارد ریال و خودروهای  نیمه سنگین و سنگین شش میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
مطابق این تفاهم نامه و با همکاری بانک مهر اقتصاد تعداد 55 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج خواهد شد و در صورت توافق طرفین و موفقیت طرح، تفاهم نامه تمدید خواهد شد.
گفتنی است نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نقش تاثیر گذاری در کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و ارتقاء سطح کیفیت استاندارهای زیست محیطی دارد، از اینرو بانک مهر اقتصاد در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، اعتبارات قابل توجهی به این بخش اختصاص داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: