کد خبر: ۵۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
خیز طلای سیاه برای رکوردشکنی دوباره
بهای معاملات نفت روز جمعه افزایش یافت و با ثبت رشد هفتگی، بخشی از ضرری که از اواخر ژانویه متحمل شده بود، جبران کرد.
نفت گران می شود
بهای معاملات نفت روز جمعه افزایش یافت و با ثبت رشد هفتگی، بخشی از ضرری که از اواخر ژانویه متحمل شده بود، جبران کرد.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در مارس در بازار نیویورک ۳۴ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۶۱.۶۸ دلار در هر بشکه بسته شد. نفت خام آمریکا روز جمعه برای سومین روز افزایش داشت و برای کل هفته ۴.۲ درصد افزایش نشان داد و میزان کاهشی که از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون داشت را به ۴.۷ درصد محدود کرد.
بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در آوریل در بازار لندن ۵۱ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش یافت و در ۶۴.۸۴ دلار در هر بشکه بسته شد. نفت برنت برای کل هفته ۳.۳ درصد رشد ثبت کرد اما از اواخر ژانویه تاکنون ۶.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. رشد هفتگی بهای معاملات برنت پس از دو هفته کاهش متوالی روی داده است.
نفت حتی پس از این‌که شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با هفت حلقه افزایش به ۷۹۸ حلقه رسیده است، همچنان رشد خود را حفظ کرد.
اما نگرانی‌ها نسبت به رشد عرضه احتمالا روند رشد قیمت‌ها را محدود نگه خواهد داشت. معامله‌گران نسبت به میزان نفتی که شیل آمریکا ممکن است به بازار عرضه کند نگران هستند. آژانس بین‌المللی انرژی اوایل هفته گذشته پیش‌ بینی کرد تولید نفت از خارج از اوپک به خصوص شیل آمریکا ممکن است امسال از میزان تقاضای جهانی فراتر رود.
تولید نفت آمریکا به رکورد ۱۰.۲۷ میلیون بشکه در روز رسیده که بیش از سطح تولید عربستان سعودی است و به سطح تولید روسیه نزدیک می شود. بنا بر آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۹ فوریه، ۱.۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به ۴۲۲.۱ میلیون بشکه رسید.
بهبود بازارهای سهام و ضعف اخیر دلار با وجود بهبود اندکی که این ارز وجود داشت، در پایان یافتن روند ریزش اخیر قیمت‌ها موثر بود. ریزش اخیر قیمت‌ها وست تگزاس اینترمدیت را در هفته گذشته از رکورد بالای ۶۶ دلار درهر بشکه، به پایین ۶۰ دلار رساند.
بر اساس گزارش مارکت واچ، تحلیلگران اظهار کردند کاهش ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاماها که هاب تحویل معاملات آتی نایمکس است نیز نقش داشت.
به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پیرایس فیوچرز ،با بازگشت ثبات به بازار سهام، بازار نفت توجه خود را به افزایش عرضه نفت آمریکا متمرکز کرده است.
طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان نفت در کاشینگ اوکلاماها در هفته منتهی به ۹ فوریه، به ۳۲.۷ میلیون بشکه در مقایسه با ۳۶.۳ میلیون بشکه در هفته پیش از آن کاهش یافت. آمار خصوصی همچنین نشان داد ذخایر نفت کاشینگ ۱.۷۷ میلیون بشکه در چهار روز گذشته کاهش یافته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: