کد خبر: ۵۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.
سقوط هواپیمای مسافربری یاسوج - تهران در اصفهان
هواپیمای مسافربری تهران یاسوج در سمیرم اصفهان سقوط کرد.
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.
بنابراین گزارش، دست کم ۶۵ مسافر در پرواز بوده است.
همچنین هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی 3 پایگاه به محل حادثه در  سمیرم اعزام شدند.
در همین رابطه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بر اساس مشاهدات مردمی، هواپیمای یاسوج دچار سانحه هوایی شده است.
علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.
وی افزود: خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کرده‌ایم و منتظر تایید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.

هواپیمای آسمان با کوه دنا برخورد کرده است

در ساعت 11:21 دقیقه، یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا در منطقه کوهستانی پادنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

پادنا منطقه‌ای در جنوب استان اصفهان و از توابع شهرستان سمیرم است. این منطقه مرز میان استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.

همچنین جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی 3 پایگاه به محل حادثه در  سمیرم اعزام شدند. همچنین علاوه بر اعزام یک فروند هلی‌کوپتر امدادی از استان فارس، تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند.

تیم واکنش سریع سازمان اورژانس کشور نیز با چند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند.

رئیس فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز اعلام کرد: به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج

سیدعلی وفایی مقدم، مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویر احمد از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: جلسه از یک ساعت قبل آغاز شده و ما خبر قطعی در مورد تعداد کشته شدگان این حادثه نداریم. اما چندین تیم امدادی زمینی و هوایی به محل اعزام شده است و ما در فرودگاه یاسوج هم در حالت آماده باش هستیم.

هواپیمای حادثه دیده از نوع ATR  استعلاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز  اظهار کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

در پی این حادثه شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده که اطلاع‌رسانی در این رابطه را سازمان هواپیمایی انجام خواهد داد و مسئولان این سازمان تاکنون هیچ توضیحی در رابطه با این مساله ارائه نکرده‌اند. اما پیگیری ایسنا از شرکت هواپیمایی آسمان نیز نشان می‌دهد که با توجه به برگزاری یک جلسه فوری در این شرکت هیچ یک از مقامات آن در حال حاضر پاسخگو نیستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار