کد خبر: ۵۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
اعلام مرگ تمام 66 مسافر پرواز آسمان + اسامی
ساعت 8 صبح امروز یک فروند هواپیمای ATR72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان مسیر تهران ـ یاسوج ؛ پنجاه دقیقه پس از پرواز از مهرآباد از رادار خارج شد. این هواپیما در منطقه سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرده است.
هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج با ۶۶ سرنشین در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد.

روابط عمومی هواپیمایی آسمان با عرض تسلیت در پی این حادثه گفت: این هواپیما ۶۰ مسافر  و ۶ تیم پرواز داشت که متاسفانه طی این حادثه تمامی سرنشینان آن از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک و همچنین یک خلبان ، یک کمک خلبان، دو مهماندار و دو پرسنل امنیت پرواز جان باختند.

به گفته طباطبایی، این هواپیما در حوالی ساعت ۸ از باند فرودگاه مهرآباد بلند شده و حدود ۵۰ دقیقه بعد از رادار خارج شده است.

محل دقیق سقوط هوایپمای تهران یاسوج در سمیرم

تصاویر ماهواره ای از محل سقوط این هواپیما و نقشه جدول اطلاعات پرواز در ادامه آمده است.

 بازگشت بالگردها به علت شرایط نامساعد جوی

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان اظهار کرد: بالگردهای هلال احمر استان فارس و هوانیروز که برای امداد به محل احداث رفته بودند به دلیل شرایط نامساعد بازگشتند و در حال حاضر امکان  جست‌وجوی هوایی فعلا وجود ندارد.
 

امدادرسانی به محل حادثه چندساعت طول می‌کشد

یک مقام آگاه اعلام کرد که با توجه به شرایط خاص جوی محل سقوط هواپیما احتمالا چند ساعت زمان نیاز خواهد بود که نیروهای امداد و نجات در محل حادثه مستقر شوند.

طبق اعلام این مقام مسئول مه سنگین و کوهستانی بودن منطقه سقوط هواپیما باعث شده که شرایط برای دسترسی به محل سقوط این هواپیما دشوار شود.

طبق اطلاعات ابتدایی مطرح شده حتی چند بالگردی که به منظور رسیدن به محل پرواز کرده بودند با توجه به شرایط خاص جوی مجبور به بازگشت از محل شدند.

نیروهای امدادی به دنبال یافتن محل حادثه

پوران فر مسئول تیم اعزامی اورژانس نیز  اعلام کرد: نیروها امدادی با بالگرد به محل احتمالی حادثه که ۱۴ مایلی یاسوج اعلام شده اعزام شدند اما هلیکوپتر به دلیل برف و بوران قادر به ادامه مسیر نبود و تیم‌ها به صورت زمینی اعزام شدند.
وی افزود: در حال حاضر پنج واحد امدادی اورژانس در محل حاضر هستند اما هنوز چیزی توسط این نیروها رویت نشده است. از یاسوج تا محل حادثه حدود ۱۴۰ کیلومتر فاصله است وامیدواریم بتوانیم تا یک ساعت دیگر به منطقه سقوط برسیم.

تشکیل کمیته بحران در سازمان هواپیمایی کشور

جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از تشکیل جلسه کمیته بحران در سازمان هواپیمایی کشور برای بررسی جزییات سقوط هواپیمای آسمان خبر داد و ضمن تایید سقوط هواپیمای ATR متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان اظهار کرد: این هواپیما حدود ساعت ۸:۵۴ تهران را به مقصد یاسوج ترک می‌کند و چند دقیقه بعد از صفحه رادار حذف می‌شود.

وی افزود: هواپیما حوالی سمیرم سقوط کرده و جزییات بیشتر در جلسه کمیته بحران سازمان هواپیمایی کشور در حال بررسی است.

آماده‌باش پزشکی قانونی در چهار استان درپی سقوط هواپیما

دکتر مهرداد علی بخشی مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی از آماده‌باش تیم‌های پزشکی قانونی در چهار استان کشور در پی سقوط هواپیما در اصفهان خبر داد و به ایسنا  گفت: در پی حادثه سقوط هواپیما در سمیرم استان اصفهان عوامل و تیم‌های پزشکی قانونی در چهار استان فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و تهران در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه در صورت لزوم امکان اعزام هر یک از این تیم ها به محل یا انجام اقدامات آزمایشگاهی در کوتاه‌ترین زمان، ممکن است، گفت: در حال حاضر تیمی به محل اعزام نشده است و متخصصان پزشکی قانونی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل هستند

کولیوند رییس اورژانس کشور نیز اعلام کرد: تیم‌های اورژانس به حوالی محل حادثه رسیده‌اند و در حال جستجوی مکان دقیق حادثه سقوط و یافتن لاشه هواپیما هستند.

ATR سقوط کرده ارتباطی به هواپیماهای تازه‌خریده شده ندارد

معاون سابق سازمان هواپیمای کشوری نیز به ایسنا گفت: هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان جزو هواپیماهایی است که از حدود ۲۰ سال قبل در ناوگان این شرکت فعال بوده و ارتباطی با قراردادهای جدید ندارد.

وی افزود:: ATR۷۲ سقوط کرده از اواخر دهه ۷۰ در ناوگان شرکت آسمان فعال بوده و قرارداد آن ارتباطی با ATR‌های خریداری شده جدید از سوی ایران ایر ندارد.

رییس مرکز فوریت های پزشکی اصفهان نیز گفت: در حال حاضر با بالگرد عازم منطقه هستیم و تمام اورژانس‌های منطقه را به حالت آماده باش در آوردیم. اما به دلیل این‌که هواپیما در کوه‌ها سقوط کرده است هنوز ابعاد حادثه مشخص نیست تا با بالگرد بروی منطقه پرواز کنیم.

اعزام ۱۲ تیم ارزیاب هلال احمر به محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج


رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز از اعزام ۱۲ تیم به منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج خبر داد و گفت: بعد از اعلام ستاد بحران یاسوج نیروهای هلال احمر در استان‌های چهارمهال و بختیاری، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به حالت آماده باش درآمدند. ۱۲ تیم نیز برای جستجو به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: در حال حاضر منتظر اطلاعات تکمیلی این نیروها هستیم.
 

هواپیما با کوه دنا برخورد کرده است

 یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا در منطقه کوهستانی پادنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

پادنا منطقه‌ای در جنوب استان اصفهان و از توابع شهرستان سمیرم است. این منطقه مرز میان استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.

اعزام تیم‌های واکنش سریع اورژانس و هلال احمر به منطقه

همچنین جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی ۳ پایگاه به محل حادثه در  سمیرم اعزام شدند. همچنین علاوه بر اعزام یک فروند هلی‌کوپتر امدادی از استان فارس، تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند.

تیم واکنش سریع سازمان اورژانس کشور نیز با چند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پروازدرآمدند.

رئیس فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز اعلام کرد: به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.


*اسامی مسافران پرواز
اسامی تعدادی از مسافران پرواز 3704 هواپیمایی آسمان به شرح ذیل است:
مژگان نظری
جلال امیدی‌پور
حسین رستمی
مریم عابدی
احمد نظری
محمد برزگری
رویا داخته
مجید اسلامی
مهدی قرعلی
غلامعلی احمدی
میلاد علی‌پور
افشین انصاری
سید ایلیا دانشی
سیدطاها دانشی
محمد عیدی‌نیا
علی فرزانه
حمید هداوندخانی
عزت‌الله حق‌شناس
ابراهیم جعفریان سی‌سخت
نرگس خوبانی
ژیلا قلی‌پور
ایمانی‌مهر
عبدالرضا کردی
محمد نجات
نشاطی‌فر
محمد نوری
علی زارع
محسن تقی‌پور
مصطفی رضایی
خلیل آهنگران
شاپور یاری‌پور
شهبد یاری‌پور
احمد چرمیان
سیدرضا فاطمی‌طلب
پریسا سوهانی
علیرضا جامنی
سکینه کاظمی‌انوار
اردشیر راد
بهروز شریف کاظمی
سید بهزاد سیادتی
حامد امیری
محمد فهیمی
رحمت صالحی‌پرور
محمد فهیمی هنزایی
ابوالقاسم فرهمندی
مهدی جاوید‌پور
عبدالاحد مرادی
سلمان آذری
امیر پورشاه‌آبادی
فاطمه دالوند
کوثر هردانی
محمد کبیریان
علیرضا کلهر
حامد مهدوی

اسامی گروه پروازی این پرواز به شرح ذیل است:
کاپیتان حجت‌الله فولاد
خلبان دوم کاوه خلیلی
سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
مهماندار بهنام رضایی نیارکی

اسامی شهدای امنیت پرواز این هواپیما به شرح ذیل است:
محمود بهشتی
فرهاد معصومی

<div id="15189607876573540"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/SmLEA?data[rnddiv]=15189607876573540&data[responsive]=yes"></script></div>
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار