کد خبر: ۵۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
پاتک شبانه ماموران اصناف و جهاد کشاورزی به توزیع کنندگان میوه‌های قاچاق
بر اساس اعلام بازرسی اتاق اصناف در بازرسی شبانه روز قبل از میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران، صدها کیلو انواع مختلف میوه قاچاق جمع آ وری و متخلفان به دستگاه ذیربط معرفی شدند.
از آواکادوی کنیا تا لیموترش ویتنامی قاچاق در تهران
بر اساس اعلام بازرسی اتاق اصناف در بازرسی شبانه روز قبل از میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران، صدها کیلو انواع مختلف میوه قاچاق جمع آوری و متخلفان به دستگاه ذیربط معرفی شدند.
به گزارش تجارت آنلاین از تسنیم، بر اساس اعلام بازرسی اتاق اصناف، در گشت مشترک شبانه بازرسی و نظارت مشترک اتاق اصناف و  وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ 29 بهمن 1396 صدها کیلوگرم انواع میوه خارجی قاچاق، شامل انبه آفریقای جنوبی، آووکادوی کنیا، گلابی آفریقای جنوبی، سیرخشک چینی، لیموترش ویتنامی و انگور آفریقای جنوبی با ارزش خرده فروشی تقریبی یکصد و چهل میلیون ریال در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران کشف، توقیف و جمع آوری شد.
بر اساس اعلام اتاق اصناف، واحدهای متخلف برای سیرمراحل قانونی به مراجع مربوطه معرفی شدند.
بنابراین گزارش، بازرسی اتاق اصناف، رقم دقیق میوه قاچاق کشف شده در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران را اعلام نکرده و به عبارت «صدها کیلوکرم» بسنده کرده است.
گفتنی است، واردات انواع میوه به کشور به‌استثنای 4 میوه گرمسیری موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع است.
در همین رابطه رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار تهران از کشف نیم تن انواع میوه قاچاق در گشت بازرسی از واحدهای مستقر در این میدان خبرداد.
سعید سبز علی با اشاره به اینکه این میوه ها بطور عمده از کشورهای آفریقایی وارد ایران شده است افزود: گلابی ، انبه و انگور دانه درشت از آفریقای جنوبی، آواکادو از کنیا ، لیمو ترش از ویتنام و سیر خشک از چین میوه های کشف شده در میدان مرکزی میوه و تره بار بوده است.
رئیس  میدان مرکزی میوه و تره بار شهرهای جنوبی را محل ورود این میوه ها به کشور دانست و ادامه داد: این میوه ها به دلیل نامعلوم بودن شرایط کاشت، داشت و برداشت و نحوه نگهداری آنها ، طبق مواد 11 و12 قانون حفظ نباتات معدوم می شود.
سبز علی گفت: جریمه این میوه های قاچاق برای واحدهای متخلف 2 تا 10 برابر ارزش ریالی آنها محاسبه می شود.
پیش تر ستاد پایش قاچاق محصولات وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ممنوعیت ورود و فروش میوه های قاچاق، از رصد فروشگاه های عرضه محصولات کشاورزی و برخورد با فروش هر گونه میوه قاچاق خبر داده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: