کد خبر: ۵۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد:
هشتمین سمینار بین المللی آسانسور و پله برقی ایران با شعار" فصل جدیدی در گسترش دانش و فناوری مهندسی آسانسور و پله برقی در کشور " در تاریخ 29 بهمن 1396 از ساعت 8 الی 18 در مرکز آموزش علمی کاربردی کوشا برگزار گردید.
انتقال اخرین دست آورد ها و علوم مرتبط با صنعت آسانسور و پله برقی در هشتمین سمینار

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین دکتر فرامرز اکرمی رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: هشتمین سمینار اسانسور و پله برقی که در مرکز علمی کاربردی کوشا، یکی از مراکز واحد استان تهران برگزار می شود و هدف ان انتقال اخرین دست اورد ها و علوم مرتبط با صنعت اسانسور و پله برقی به حوزه در کشور می باشد.
وی در خصوص نحوه اجرا و تعداد مقالات ارسال شده  گفت: برای سمینار 56 مقاله ارسال شده بود باید ذکر کنم سمینار ابعاد مختلفی دارد، در حوزه کاربرد، برگزاری کارگاه ها و همینطور جلسات برای همفکری ، جلساتی انعقاد تفاهم نامه ها و همکاری های اجرایی و بخشی از سمینار هم به ارائه مقالات علمی و اخرین دستاورد های علمی تعلق دارد .
از تعداد 56 مقاله ای که دریافت شده بود برای سمینار 20 مقاله حائز شراط تشخیص داده شد که در سمینار ارائه شود. که 10 مقاله در سالن اصلی ، و 10 مقاله هم در سالن جانبی ارائه خواهد شد.
اکرمی در خصوص حضور شرکت های خارجی بیان کرد: ما 15 شرکت کننده خارجی داریم که در بخش های مختلف حضور دارند.
وی ادامه داد در نمایشگاه جانبی نیز شرکت ها حضور فعال دارند، بسیاری از  شرکت های اسانسور در کشور در سطح خیلی خوبی در این صنعت قرار دارند خوب این به پشتیبانی به موقع نهاد های علمی موسسات علمی از جمله همین مرکز علمی کاربردی است. در واقع این سمینار به همت صنعت اسانسور کشور همراه با دانشگاه جامع علمی کاربردی به همراه اتحادیه صنفی اسانسور و پله برقی کشور و صاحب نظران و دست اندرکاران سرمایه گذارهای مختلف در حوضه های مختلف از جمله توزیع ، تولید ، خدمات رسانی در صنعت اسانسور فعال هستند برگزار می گردد. اینجا تعداد قابل توجهی از این دست اندرکاران صنعت حضور دارند که در بخش های مختلف فعالیت دارند – تولید قطعات ،  و توزیع کنندها و بخش های خدمات رسانی و پشتیبانی صنعت اسانسور و در کنار سمینار فضای خیلی خوبی است برای معرفی فعالین عرصه های مختلف صنعت اسانسور.


 رییس مرکز علمی کاربردی کوشای تهران: این سمینار در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه برگزار می شود
در ادامه خانم دکتر سمانه سجادی رییس مرکز علمی کاربردی کوشای تهران به خبرنگار این پایگاه گفت: در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه امسال هشتمین سمینار بین المللی اسانسور و پله برقی را برگزار می کنیم که 15 مهمان خارجی داریم از شش کشور اروپایی هستند و توانستیم مقالات بروز صنعتی را در این عرصه و انچه که در این صنعت بروز دنیا اتفاق افتاده ارائه دهیم جهت بهره برداری صنعت گرانمان و جهت اینکه ارتباط خوبی را با حوزه های بین الملل برقرار کنند و بتوانند در بحث تجارت و تولید محصولات با کیفیت گام های موثر تری را بر دارند. در این سمینار هشت محصول فن آورانه رونمایی خواهد شد با حضور جناب اقای دکتر اکرمی و هیئت همراه ایشان از دانشگاه جامع که در واقع این محصولات برای اولین با در کشور با این کیفیت و با این شکل تولید شده و در اختیار عموم قرار میگیرد.
وی در خصوص تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه جنبی گفت: در نمایشگاه جنبی 15 شرکت حضور دارند 3 تا از کشور ها خارجی هستند که تکنولوژی ها ی بروزشان را اورده و مابقی صنعت گران بنام داخلی هستد که برترین تکنولوژی را که در حال حاضر در کشور استفاده می شود و ان ها تولید کرده اند  را در معرض نمایش قرار داده اند.
رییس مرکز علمی کاربردی کوشای تهران در مورد دستاوردهای سمینار گفت: ماحصل دست اورد ها این است که ما هدف فعال سازی بخش آر اند دی شرکت ها و ارتباط بهتر شرکت های داخلی با دانشگاه بتوانیم ارتقاء سطح کیفی محصولات را داشته باشیم که به این هدف رسیدیم و توانستیم بخش های خوبی را در ارائه مقالات تخصصی در حوزه  صنعت اسانسور و پله برقی ارایه دهیم. امروز در 2 سالن همزمان شاهد ارئه مقالات خواهیم بود و دست آورد بسیار خوبی برای کشور ما بوده که می توان روی بحث تجارت آنها، در حوزه خاورمیانه استفاده کرد، ارتباط خوبی را با حوزه های مطرح دنیا مثل مجله Alabit امریکا برقرار کردیم که انها می توانند تبلیغات خوبی را برای شرکت های داخلی ما داشته باشند این در ارتباطات بین المللی بسیار موثر است و امید داریم که در سمینار های اتی هم  بتوانیم این ارتباط را به شکل بهتر و تولید فن آوری های بهتر برای کشور مان به ارمغان بیاوریم.
خانم دکتر سجادی در خصوص برون نگری و صادرات گفت: صنعت گران داخلی ما در حال صادرات هستند ولی نیاز به دانش بروز دنیا دارند که بتوانند تولیدشان را در دنیا به فروش برسانند . در مباحث تخصصی در حوزه پله برقی که خوب نشان میده اگر صنعت گر ما بخواهند محصولشان را بتواند عرضه کنند باید چه استاندارد هایی را رعایت کند ، چه الزاماتی را در تولید داشه باشند تا بتوانند محصول را د ر سطح بین الملل ارائه کنند.


 بر اساس این گزارش، هشتمین سمینار بین المللی آسانسور و پله برقی ایران با شعار" فصل جدیدی در گسترش دانش و فناوری مهندسی آسانسور و پله برقی در کشور "  در تاریخ 29 بهمن 1396 از ساعت 8 الی 18 در مرکز آموزش علمی کاربردی کوشا برگزار گردید.
تعداد زیادی از اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان داخلی و خارجی در صنعت آسانسور در این گردهمایی، شرکت کردند.
همچنین در طی برگزاری سمینار، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت آسانسور و پله برقی و برگزاری نمایشگاه تخصصی این صنعت با حضور صنعتگران و شرکت های معتبر و فعال داخلی و خارجی در این صنعت انجام گرفت.
دراین سمینار بالغ بر 15 مهمان خارجی از کشورهای ژاپن،چین،ترکیه،ایتالیا،آلمان،هلند و نماینده آمریکا از ترکیه و همچنین ارائه مقالات علمی داشتند .
لازو به ذکر است رئیس سمینار آقای دکتراکرمی،رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان، دبیر سمینار مهندس سیدعلی سجادی، دبیر علمی سمینار مهندس امیرحسین حاجی سید بروجردی می باشد، محل سمینار،مرکز علمی کاربردی کوشا(تهران)می باشد، لازم به ذکر است که در این سمینار 800 نفر مشارکت داشته و از ارگانهای مانند، وزارت صنعت،معدن و تجارت؛ وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مترو تهران، سندیکای آسانسور و پله برقی و...، حضور داشتند.
آدرس وب سایت مرکز :www.kt-uast.ac.ir







نام:
ایمیل:
* نظر: