کد خبر: ۵۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
افزایش قیمت نفت در بازار
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر بهبود بازارهای سهام جهانی، به بالاترین رکورد در حدود دو هفته اخیر صعود کرد.
بورس به کمک طلای سیاه آمد
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر بهبود بازارهای سهام جهانی، به بالاترین رکورد در حدود دو هفته اخیر صعود کرد.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در مارس ۷۴ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۶۲.۴۲ دلار در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی نفت برنت در بازار لندن ۴۶ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.
تتسو ایموری، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه ایموری به رویترز گفت: روند صعودی قیمت نفت آمریکا از زمانی که هفته گذشته به رکورد پایین ۵۸ دلار سقوط کرد، ادامه یافته است. نفت از رشد بازارهای سهام آسیایی حمایت اندکی پیدا کرده، اما از افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا و بهبود اندک ارزش دلار، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته است.
انتظار می‌رود حجم معاملات به دلیل بسته بودن بازارهای آمریکا و همچنین چین و هند اندک باشد.
طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با هفت حلقه افزایش، به ۷۹۸ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۱۵ بود.
برای نخستین بار از ژوئن سال گذشته است که شرکت‌های حفاری آمریکایی به مدت چهار هفته متوالی به شمار دکل‌های حفاری اضافه می‌کنند و این آمار از ۵۹۷ حلقه فعال در مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.
بر اساس گزارش رویترز، افزایش تولید نفت آمریکا تلاش‌های اوپک و شماری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه برای محدود کردن عرضه به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۸ را تضعیف می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: