کد خبر: ۵۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
آژیر قرمز در تالار شیشه ای به صدا درآمد
بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات 30 روز بهمن ماه سال جاری با 152 واحد کاهش به پله 98 هزار و 148 واحدی رسید تا انتشار اوراق گواهی سپرده بانکی با سود 20 درصدی و بازگشت نقدینگی به بانک‌ها تاثیر خود را نشان دهد.
ترس سهام داران از احتمال سقوط آزاد بورس تهران
 بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات 30 روز بهمن ماه سال جاری با 152 واحد کاهش به پله 98 هزار و 148 واحدی رسید تا انتشار اوراق گواهی سپرده بانکی با سود 20 درصدی و بازگشت نقدینگی به بانک‌ها تاثیر خود را نشان دهد.
در معاملات امروز تعداد 934 هزار 217 سهم اوراق بهادار به ارزش 2 میلیارد و 265 میلیون و 388 هزار ریال در بیش از 76 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
براین اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 48 واحد، شاخص آزاد شناور 202 واحد، شاخص بازار اول با 64 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) 13، شاخص کل (هم‌وزن) 17 واحد، شاخص بازار دوم با 551 واحد کاهش همراه بودند.
نماد‌های پر بیننده معاملات امروز سایپا دیزل، ایران خودرو، کالسیمین، مدیریت صنعت شوینده ت.ص.بهشهر، کالسیمین، فولاد مبارکه اصفهان،زامیاد با اُفت به کار خود پایان دادند.
شاخص بازار فرا‌بورس هم با افُت کمتر از یک واحدی به پله 1098 واحدی رسید.
همچنین در بازار فرا‌بورس تعداد 244 هزار و 26 سهم اوراق بهادار به ارزش 3 میلیارد و 262 میلیون و 578 هزار ریال در بیش از 31 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
در معاملات بازار فرابورس نمادهای پتروشیمی زاگرس، ریل پرداز سیر، صنعت روی زنگان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با روند مثبت و نمادهای شیر و گوشت زاگرش شهرکرد ، سهامی ذوب آهن اصفهان، توکاریل با روند منفی به کار خود پایان دادند.
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته نیز شاهد جو منفی و افت شاخص کل بود. معامله‌گران دیروز در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که ابهامات موجود پیش روی معامله‌گران همچنان پا برجا بود. موضوع ابهام‌انگیز نخست بحث افزایش نرخ سود‌بانکی و دامنه آن است  که این روزها دامن گیر تالار شیشه ای شده است و سهام داران را از روزهای پیش رو می ترساند.
بر اساس این گزارش روند معاملات سهام در بازار نشان می‌دهد که سردرگمی و رخوت عمومی در کنار سردرگمی برای اغلب معامله‌گران باعث شده تا بورس از اولویت سرمایه‌گذاری در کنار سایر بازارهای موازی، کنار گذاشته شود.
بر هم‌زدن سیاست‌های تنظیم نرخ سود از سوی بانک مرکزی با انتشار اوراق گواهی سپرده بانکی نرخ سود 20 درصدی باعث شده تا جریان نقدینگی در عمل دوباره راه بانک‌ها را در پیش بگیرد، راهی که در صورت تغییر نرخ اوراق بدهی و پیش‌بینی بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه با درآمد ثابت می‌تواند برای بورس در نیمه اول سال آینده درد سر ساز باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: