کد خبر: ۵۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت، خطرات اصلی تحت پوشش در رشته آتش‌سوزی را شامل حریق (آتش‌سوزی)، انفجار و صاعقه (رعد و برق) اعلام کرد و گفت: در بیمه آتش‌سوزی، این سه خطر با هم تحت پوشش قرار گرفته و قابل تفکیک نیستند.
با بیمه آتش‌سوزی بیمه ملت، در تعطیلات نوروز با خیالی آسوده سفر کنید
امید معظمی گودرزی در خصوص تبعی نیز بیان کرد: همچنین، می‌توان با پرداخت حق بیمه اضافی، خطرات تبعی نظیر زلزله و آتش‌فشان، طوفان، گردباد و تندباد، سیل و طغیان آب رودخانه و دریا، ضایعات ناشی از ترکیدگی لوله آب و فاضلاب، ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف و تگرگ، سرقت با شکست حرز اموال و اثاثیه، رانش و فروکش کردن زمین، سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر و اشیای ساقط شده از آنها و پوشش هزینه پاکسازی و... را نیز تحت پوشش قرارداد. 
وی شرط پوشش خطرات تبعی را خرید خرید بیمه‌نامه با خطرات اصلی دانست و افزود: بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی در سه گروه آتش‌سوزی شامل واحدهای مسکونی، صنعتی و غیرصنعتی به بیمه‌گزاران ارائه می‌شوند.

 بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی
گودرزی، طرح‌ها و محصولات مختلفی را در قالب بیمه‌های آتش‌سوزی برای منازل مسکونی اعلام کرد و گفت: در این خصوص می‌توان به بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی صادره به صورت آنلاین، طرح‌های نوید 1، 2 و 3 و همچنین طرح جامع مدیران و ساختمان اشاره کرد. 
معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی، با تأکید بر نزدیک شدن تعطیلات نوروزی و آغاز سفرهای خانوادگی بیان کرد: خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی برای منزل مسکونی سبب می‌شود که مردم عزیز کشورمان با آسودگی خاطر نسبت به هرگونه خطر احتمالی برای منزل و اثاثیه خود سفر کنند. 
وی در همین خصوص اظهار کرد: برای مثال در طرح نوید 3 و همچنین در طرح جامع مدیران و ساختمان با توجه به تحت پوشش بودن مسئولیت در برابر اشخاص ثالث در صورت بروز خطرهای حریق و انفجار، خسارت‌های مالی و جانی وارده به اشخاص ثالث جبران می‌شود. بنابراین با توجه به ازدیاد رفت و آمد در ساختمان در روزهای نوروزی، هموطنان عزیز می‌توانند با اطمینان کامل از تعطیلات خود لذت ببرند.
امید معظمی گودرزی همچنین ادامه داد: در یک بیمه‌نامه منزل مسکونی عادی می‌توان بنا به درخواست بیمه‌گزار، ساختمان، تاسیسات و لوازم و اثاثیه واحد مسکونی را نیز تحت پوشش خطرات اصلی و خطرات اضافی قرار داد. 
وی با اشاره به تنوع طرح‌های بیمه آتش‌سوزی قابل ارائه در بیمه ملت در رابطه با منازل مسکونی گفت: می‌توان غرامت فوت، نقص عضو و از کارافتادگی دائم و هزینه معالجه بیمه‌گزار و سایر افراد مقیم محل مورد بیمه، ناشی از خطرات حریق، انفجار و صاعقه و همچنین مسئولیت بیمه‌گزار در برابر اشخاص ثالث (مالی و جانی) و هزینه اجاره اسکان موقت بیمه‌گزار در صورت وقوع خطرات اصلی را نیز تحت پوشش قرار داد. 
معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت افزود: می‌توان تمامی این خطرات مختلف و گسترده‌ای که نام برده شدند را تنها با پرداخت حق بیمه‌ای ناچیز تحت پوشش قرار داد.

بیمه‌نامه آتش‌سوزی مراکز غیرصنعتی و صنعتی
امید معظمی گودرزی به ارائه بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی مراکز غیرصنعتی و صنعتی در بیمه ملت اشاره کرد و گفت: در بیمه‌نامه آتش‌سوزی واحدهای غیرصنعتی، بیمه‌گر طبق درخواست بیمه‌گزار، ساختمان، تاسیسات، لوازم و اثاثیه و موجودی مربوط به کلیه واحدهای تجاری، اداری، خدماتی - عمومی، فرهنگی، صنفی و درمانی را در مقابل خطرات اصلی و اضافی تحت پوشش قرار می‌دهد. 
وی در همین خصوص ادامه داد: در این رابطه نیز بیمه‌نامه‌ای با عنوان «بیمه همراه کسب و کار» در 4 طرح متفاوت، با خطرات و پوشش‌های مختلف شامل بیمه آتش‌سوزی و زلزله، بیمه مسئولیت و بیمه حوادث طراحی شده است که طرحی کامل و با حق بیمه‌ای کاملا رقابتی است. 
معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی در خصوص بیمه آتش‌سوزی واحدهای صنعتی نیز بیان کرد: در این نوع بیمه‌نامه، بیمه‌گر طبق درخواست بیمه‌گزار، ساختمان، تاسیسات، ماشین‌آلات و موجودی انبار و یا کالای در جریان ساخت و یا محصولات نهایی واحدهای صنعتی را در مقابل خطرات اصلی و اضافی تحت پوشش قرار می‌دهد.
گودرزی با تأکید بر این‌که اموال به دلیل شرایط اقتصادی، افزایش قیمت‌ها و استهلاک، معمولا ارزش خود را از دست می‌دهند؛ گفت: اگر بیمه‌گزار اموال خود را به قیمت روز، بیمه کند و خسارتی به آن اموال وارد شود، امکان خرید تجهیزات و ماشین‌آلات و ساخت مجدد ساختمان و در نهایت تجدید فعالیت اقتصادی مشکل خواهد بود. 
وی در توضیح این امر افزود: برای رفع این مشکل امکان جایگزینی و یا بازسازی برخی از اموال با شرایط جایگزینی وجود دارد. در این نوع بیمه‌نامه آتش‌سوزی، بیمه‌گزار دارایی‌های خود را به ارزش نو ارزیابی کرده و آنها را با قیمت‌های جدید، بیمه می‌کند و در صورت خسارت بر اثر خطرات مشمول بیمه، بیمه‌گر نسبت به تعمیر و بازسازی اموال آسیب‌دیده و یا جایگزینی آنها اقدام لازم را انجام می‌دهد. 
معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت در پایان گفت: این پوشش مخصوص ساختمان و ماشین‌آلات بوده و موجودی مواد اولیه، کالای ساخته شده، لوازم و اثاثیه مصرفی را شامل نمی‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: