کد خبر: ۵۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی:
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کارگران از همان روز اول اشتغال مشمول قانون تامین اجتماعی هستند، گفت: کارفرما هم از همان ماه اول باید نسبت به پرداخت حق بیمه کارگران اقدام کند.
کارگران باید از اولین روز اشتغال بیمه شوند

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا در یک ارتباط تلفنی با برنامه ذره بین رادیو تهران گفت: گاهی از سوی کارگران عنوان می شود که برخی کارفرمایان، بعد از سه ماه اشتغال، قصد بیمه کردن آنها را دارند که این موضوع از سوی سازمان تامین اجتماعی اصلاً پذیرفتنی نیست و در این حالت کارفرما تخلف کرده است.
وی تاکید کرد:  اگر در طول این سه ماهی که کارفرما کارگر را بیمه نکند، حادثه ای پیش بیاید چه کسی پاسخگو است؟
زدا با بیان اینکه مطمئن هستیم که اغلب کارفرمایان طبق ماده ٣٩ قانون تامین اجتماعی نسبت به بیمه کردن کارگران عمل می کنند، گفت: در این قانون مقرر شده که کارفرما مکلف است تا پایان آخرین روز ماه بعد، لیست و حق بیمه کارکنان سازمان تامین اجتماعی را ارائه کند.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی افزود: در صورتی که کارفرما در زمینه حق بیمه کارگران قصور کند، بیمه شده می تواند با اطلاع دادن به نزدیکترین شعبه و یا مرکز ارتباطات مردمی (١٤٢٠) این سازمان، تقاضای خود را در خصوص مراجعه بازرس به محل کار اعلام کند.

زدا با اشاره به بیمه مشاغل نوین تحت وب گفت: سازمان تامین اجتماعی از اتحادیه استارت آپ ها و مسئولان شرکت های عمده در این زمینه، دعوت کرده و در حال مذاکره هستیم تا زمینه بیمه کسب و کارهای اینترنتی و تحت وب فراهم شود به طوری که نحوه دریافت حق بیمه و ارائه خدمات به این مشاغل، متناسب با وضعیت آنها باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: