کد خبر: ۵۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹
جستجوگران به نزدیکی محل سقوط هواپیما رسیده اند؛
عملیات شناسایی و جستجوی لاشه هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج که از صبح یکشنبه آغاز شده بود وارد سومین روز خود می‌شود و خبرها حکایت از نزدیک شدن جستجوگران به لاشه هواپیما دارد.
شمارش معکوس برای کشف رازهای سقوط هواپیمای آسمان
عملیات شناسایی و جستجوی لاشه هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج که از صبح یکشنبه آغاز شده بود، در حالی وارد سومین روز خود می‌شود که هنوز خبری موثق از محل سقوط هواپیما به دست نیامده و ادامه این عملیات به دلیل شرایط نامساعد جوی و تاریکی هوا به صبح سه شنبه موکول شده است.
دو روز پیش هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج با بیش از ۶۰ سرنشین در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد و به دلیل شرایط جوی منطقه، بارش شدید باران و برودت هوا، عملیات تجسس با مشکلاتی روبرو شد و تلاش‌ها برای یافتن لاشه این هواپیما طی دو شبانه روز گذشته نتیجه‌ای نداشت.
امروز و در سومین روز این حادثه، تلاش نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر جهت جستجوی لاشه یا ردی از هواپیمای حادثه دیده ATR از ساعات اولیه صبح آغاز می شود و از شامگاه گذشته اخباری مبنی بر پیدا شدن مکان قطعی سقوط هواپیما و کشف قطعاتی از بدنه هواپیما منتشر شده است. هر چند این خبرها با تکذیب و احتمال و حدس و گمان مواجه شده و سردرگمی بسیاری را در پی داشته است.
در تازه ترین این خبرها فرماندار سمیرم گفت: طبق اخبار موثقی که از سوی همکاران هواپیمایی آسمان دریافت شده قطعاتی از هواپیما در ارتفاعات 3600 متری مشاهده شده است اما از آنجا که امکان هلی‌برد در شرایط جوی بد کنونی وجود ندارد از فردا صبح به صورت دقیق در منطقه مورد جست‌وجو ادامه پیدا می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در همین راستا اعلام کرد: درست است که فرماندار سمیرم گفته است اشیائی از هواپیمای حادثه دیده، مشاهده شده است اما نمی‌توان به صورت 100 درصد تایید کرد که این اشیاء قطعاتی از هواپیمای سانحه دیده است.
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مختصات منطقه احتمالی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج شرایط ویژه‌ای دارد، بر اساس اطلاعات هواپیمایی این منطقه به طول 90 کیلومتر، عرض 15 کیلومتر و ارتفاع 4400 متری باید مورد جستجو قرار بگیرد. بنابراین عملیات جستجو در این منطقه به دلیل توپوگرافی ویژه شرایط دشواری دارد.
این خبرها در حالی منتشر می شود که دهقان معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: با وجود تلاش هلیکوپترها، پهبادها و نیروهای تخصصی زمینی برای جستجوی هواپیمای سانحه دیده، هنوز نتوانستیم اثری از لاشه را پیدا کنیم. باید عکس‌های گرفته شده توسط پهبادها بررسی بیشتری شود. زیرا با توجه به شرایط بد جوی عکس‌ها وضوح کامل را ندارند و باید به صورت تخصصی بررسی بیشتر شوند. نیروهای متخصص در تلاشند 500 عکس به دست آمده را آنالیز کنند.
بزرگترین اتفاق دیشب شاید ورود ارتش و همکاری روس ها با تجهیزات ماهواره ای به ماجرا بود تا امیدواری ها برای پیدا شدن لاشه هواپیما در صبح امروز سه شنبه جان تازه ای بگیرد.
در همین راستا بعد از خبر پیدا شدن قطعاتی از لاشه هواپیما و تکذیب شدن آن در تازه ترین اظهار نظرها شامگاه دوشنبه سخنگوی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور روسیه محل تقریبی سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان را در اختیار ستاد بحران کشور گذاشت.
سرتیپ دوم تقی خانی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش دفتر وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه و با همکاری مقامات دفاعی این کشور و نیز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری؛ از طریق انجام یک کار اطلاعاتی و فنی دقیق، ضمن مشخص کردن طول و عرض جغرافیایی تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR، نقشه و عکس های هوایی مربوط به این محل در اختیار سازمان هواپیمایی و ستاد بحران کشور قرار گرفت.
وی افزود: به دستور فرمانده کل ارتش در حال حاضر جانشین نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز ارتش با دو فروند بالگرد و چند تیم نیروی مخصوص و اساتید کمیته تکاور شیراز در منطقه حضور دارند تا همکاری های لازم را با ستاد بحران انجام دهند.
هم چنین سرهنگ شهرام حسن نژاد فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش به همراه ۱۸ نفر از نیروهای مجرب این گروه با سه فروند پهباد مهاجر ۲ نوین برای شرکت در عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده عازم منطقه شده اند  و تکاوران تیپ ۶۵ امروز صبح با روشن شدن هوا به جست‌و جوی هواپیمای مفقود شده می‌روند .
با توجه به بسیج عمومی همه امکانات و رسیدن تیم جستجو به ارتقاع 3600 متری بسیاری امیدوارند بالاخره با پیدا شدن هولپیمای گمشده زوایای پنهان ماجرای پرواز هواپیمای تهران – یاسوج آشکار شود و داستان رازآلود سقوط ای تی ار شرکت هواپیمایی آسمان به سطرهای آخر برسد.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار