کد خبر: ۵۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
اولین سمینار بانکداری دیجیتال با حضور اعضاء هیئت عامل،کارشناسان موسسه اعتباری کوثر و کارشناسان بانکداری دیجیتال برگزار شد.
نظام بانکي بايد به سمت بانکداري ديجيتال حرکت کند

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ مصطفی امجدیان مدیر مرکز مطالعات و نوآوری موسسه در این سمینار ضمن خیر مقدم به مدیران و کارشناسان گفت: هدف از برگزاری این سمینار، آشنایی کارکنان موسسه با مفاهیم بانکداری دیجیتال، تاثیر فناوری های نوین و ایجاد تحولات بنیادین صنعت بانکداری است.
مدیر مرکز مطالعات و نوآوری موسسه اعتباری کوثر افزود: از جمله  فاکتورهای مهم و عامل محوری موفقیت بانک ها در حوزه تحول دیجیتال، فراگیر نمودن فرهنگ دیجیتالی است که در سطوح مختلف سازمان ، مشتریان و آحاد جامعه باید برنامه ریزی و نهادینه شود.
امجدیان تصریح نمود: ما در موسسه اعتباری کوثر برآنیم تا در جهت توسعه فرهنگ دیجیتالی از ابزارها و امکانات خود نهایت بهره برداری را نموده و همزمان در سایر فاکتورها مانند: تمرکز بر تجربیات مشتریان، فضای رشد، نوآوری و اخذ ایده های جدید از سطح شعب حرکت برنامه ریزی شده ای را دنبال کنیم.
مهدی شامی زنجانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: بر اساس پیش بینی های بسیاری از مؤسسات بین‌المللی، بانکداری دیجیتالی مدل اصلی صنعت بانکداری در سال 2020 خواهد بود بنابراین نوآوری، نیاز محیط رقابتی امروز است و بانک‌ها گریزی از سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های نوین ندارند.
شامی زنجانی در ادامه به ابعاد اصلی بانکداری دیجیتال پرداخت و افزود:  بانکداری الکترونیکی صرفاً یکی از کانال‌‌های درآمدی هر بانک است؛ اما بانکداری دیجیتالی به عنوان یک مدل کسب‌وکار بر استراتژی ، ساختار و فرهنگ سازمانی  بانک تأثیر می‌گذارد، تجربه دیجیتالی مشتری، تحلیل داده، شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های بانکداری مبتنی بر تلفن همراه، دیجیتالی شدن فرآیندها و زیرساخت‌های بانکداری، نوآوری باز و پرورش نیروی انسانی مستعد دیجیتالی به عنوان ابعاد اصلی بانکداری دیجیتالی شناخته شده‌اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تحول دیجیتال و تحول کسب و کار تصریح کرد: در سال 2018، تحول دیجیتال به یک واقعیت غیر قابل انکار برای سازمان ها تبدیل می شود .
وی با ارائه آماری از دیجیتال شدن صنایع و مدل های کسب و کار گفت: بانکداری در رتبه دوم دیجیتالی شدن صنایع قرار دارد و در صورتیکه بانک ها به سمت دیجیتال شدن حرکت نکنند قطعا در آینده ای نزدیک غرق خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: