کد خبر: ۵۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
آیین رونمایی و بررسی كتاب «سی‌هزار سال هنر» با حضور مترجمان کتاب در کتابفروشی همیشه واقع در شهرک‌غرب برگزار خواهد شد.

 
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  (ایبنا)، كتاب «سی‌هزار سال هنر» که به تازگی با ترجمه گلناز صالح‌کریمی و منیره پنج‌تنی روانه بازار نشر شده، قرار است که با حضور محمد ضمیران رونمایی و بررسی شود.

کتاب «سی هزار سال هنر» مجموعه‌­ای از هزار اثر هنری متعلق به فرهنگ‌­ها و تمدن­‌های مختلف در طول تاریخ است که با ترتیب زمانی در کنار هم قرار گرفته‌­اند. نخستین اثر هنری در کتاب متعلق به نخستین نمونه­‌های نقاشی غاری و مربوط به 30هزار سال پیش و آخرین اثر متعلق به سال 2001 است.
 
در هر صفحه یک تصویر، یک جدول از مختصات و مشخصات اثر و یک متن توصیفی دقیق و مفید وجود دارد که در آن خصوصیات سبکی، اهمیت تاریخی و زمینه­‌های اجتماعی، سیاسی و گاه اقتصادی خلق اثر نیز آمده است. همچنین به شیوه ساخت، مواد و مصالح به کار رفته و اطلاعاتی درباره هنرمند و زمانه‌­اش نیز اشاره شده است.
 
کتاب همچنین یک نمودار تاریخی و جغرافیایی دارد که تاریخ پیدایش و افول فرهنگ‌­ها و تمدن­‌ها، زمان پیدایش نهضت­‌ها و جریان‌­های هنری در محدوده‌­های جغرافیایی در آن نمایش داده شده است. از دیگر ویژگی­‌های بسیار برجسته کتاب واژه‌­نامه و نمایه آن است. در واژه­‌نامه ‌بسیاری از تکنیک­‌های ساخت آثار شرح داده شده و درباره فرهنگ‌­ها و تمدن­‌های معرفی شده در کتاب، اطلاعات مختصر و مفیدی ارائه شده است. آخرین بخش کتاب نیز نمایه است که به مثابه یک فهرست دقیق برای جست­‌وجو و یافتن تمام آثار، سبک­‌ها، هنرمندان و حتی کشورها عمل می­‌کند. نکته بسیار مهم درباره نمایه دو زبانه بودن آن است که به‌صورت فارسی به انگلیسی تنظیم شده است و خواننده می‌­تواند از معادل اصلی خبردار شود.

این کتاب از سوی انتشارات سپاس در ١٢۲۴ صفحه، به صورت گلاسه و تمام رنگی با قیمت ۲۵۰‌ هزار تومان منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است و در ساعت برگزاری برنامه 10 درصد تخفيف براي كتاب «سی هزار سال هنر» در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند از ساعت 17 تا 19 روز یکشنبه (6 اسفندماه) به كتابفروشی هميشه واقع در شهرک غرب خيابان ايران‌زمين پاساژ گلستان حياط شرقی واحد 112 مراجعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار