کد خبر: ۵۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
سکه 32 هزار تومان گران شد
بازار سکه امروز بعد از چند روز کاهش دوباره سیر صعودی گرفت و در فاصله یک روز 32 هزار تومان گران شد. رییس اتحادیه طلا و جواهر سه عامل موثر در افزایش قیمت سکه در بازار را رشد نرخ ارز، پایان ایام فاطمیه و نزدیک شدن به روز های پایانی سال اعلام کرد.
رمزگشایی از صعود دوباره قیمت سکه در بازار
بازار سکه امروز بعد از چند روز کاهش دوباره سیر صعودی گرفت و در فاصله یک روز 32 هزار تومان گران شد. رییس اتحادیه طلا و جواهر سه عامل موثر در افزایش قیمت سکه در بازار را رشد نرخ ارز، پایان ایام فاطمیه و نزدیک شدن به روز های پایانی سال اعلام کرد.
بازار سکه که در روزهای اخیر با روند نزولی همراه شده بود مجددا از روز قبل در جهت افزایش قیمت قرار گرفته و و امروز هم به همین روند ادامه داده است که به نظر می‌رسد این افزایش مجدد قیمت سکه واکنشی به توقف حراجی سکه از سوی بانک مرکزی باشد.
از سوی دیگر بازار داخلی طلا با افزایش قیمت روبرو شده است. هر گرم طلای 18 عیار و مثقال طلا هر یک نسبت به روز قبل 2000 تومان افزایش قیمت پیدا کرده اند. این در حالی است که اونس طلا در بازار جهانی تغییر قیمتی نداشته است
امروز افزایش 32 هزار تومانی در قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بسیاری را شوکه کرد تا در جستجوی علت این اتفاق باشند. در همین راستا محمد کشتی آرای دلیل این افزایش قیمت را تشریح و اظهار داشت: سه عامل در افزایش قیمت سکه از روز گذشته تاکنون موثر بوده است.
وی افزود: این سه عامل شامل، افزایش مجدد قیمت ارز، افزایش قیمت سکه به دنبال پایان یافتن ایام فاطمیه و همچنین نزدیک شدن به ایام پایانی سال و عامل سوم اخباری مبنی بر توقف حراج سکه به دلیل عدم استقبال از این طرح بود که روز گذشته اعلام شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: البته سپس اخباری از سوی بانک مرکزی مبنی بر عدم توقف این طرح اعلام شد که این اخبار بر افزایش قیمت سکه بی تاثیر نبود.
کشتی آرای با بیان اینکه، متقاضیان تعداد محدودی سکه خریداری می کنند، اظهار داشت:از آنجایی که برای همه امکان حضور دربانک کارگشایی وجود ندارد،به همین دلیل به واحدهای فروش سکه مراجعه می کنند و این خود عاملی برای ایجاد تقاضا و افزایش قیمت است.
به گفته وی امکان پیش بینی این بازار تا پایان سال وجود ندارد زیرا شرایط بازار طلای جهانی، سکه و ارز در حال تغییر است.
افزایش 32 هزار تومانی قیمت سکه در روز یکشنبه باعث شد تا امروز مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از عرضه سکه بهار آزادی از طریق برگزاری حراج در بانک کارگشایی توسط بانک مرکزی و ادامه این روند خبر دهد
رحیمی در مورد عرضه سکه در بانک کارگشایی گفت: با توجه به شرایط بازار و تعادل قیمتی سکه بهار آزادی و طرح پیش فروش سکه با موعدهای شش ماهه و یک‌ساله، در حال حاضر استقبال زیادی از خرید در بانک کارگشایی نمی شود؛ از این رو ممکن است با اطلاع رسانی قبلی، تعداد روزها یا زمان عرضه سکه و حراج را کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: قطعاً تا زمانی که سکه بهار آزادی متقاضی داشته باشد عرضه سکه از طریق حراج در بانک کارگشایی ادامه خواهد داشت.
به گفته مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی، تاکنون تعداد قریب 200 هزار سکه تمام بهار آزادی و بیش از 150 هزار سکه نیم بهار آزادی از طریق حراج در بانک کارگشایی به متقاضیان عرضه شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار