کد خبر: ۵۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی متولی و صاحب سازمان هواپیمایی آسمان است و باید پاسخ بدهد تصریح کرد: در این رابطه دو وزیر راه و شهرسازی و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی استیضاح می‌شوند.
۲وزیر دولت روحانی استیضاح می شوند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کار هنوز گزارش سانچی را نداده و در حال حاضر این ابهام وجود دارد که چه اتفاقی رخ‌داده است.
به گزارش مهر، محمدرضا ملکشاهی راد صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به بحث زلزله کرمانشاه اظهار داشت: در این رابطه این کمیسیون گزارش تهیه‌ کرده و آن را تقدیم مجلس کرده است.
وی همچنین با اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج عنوان کرد: این هواپیما در روز دوشنبه سقوط کرد و کمیسیون عمران در ساعت هفت صبح روز چهارشنبه با وزیر راه و شهرسازی جلسه برگزار کرد و سؤالات زیاد خود را مطرح کرد.
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه همه مسئولان شرکت هواپیمایی نیز در این جلسه حضور داشتند و موضوع تشریح شد و بحث‌ها و درگیری‌های لفظی خیلی زیادی صورت گرفت گفت: در بین صحبت‌ها که صورت گرفت، عده‌ای اعتقاد داشتند که هواشناسی اعلام کرده که الآن زمان پرواز نیست و چرا هواپیما پرواز کرده و عده‌ای دیگر اعلام کردند که نخیر، این نقشه‌های هواشناسی است و مشکلی در این رابطه نبوده است.
ملکشاهی راد بابیان اینکه اما همه‌چیز به جعبه سیاه منوط شده است تصریح کرد: یا هواپیما نقص فنی داشته، یا برای خلبان مشکلی پیش‌آمده، یا فرودگاه و برج مراقبت نتوانسته راهنمایی کند و بالاخره سقوط هواپیما یک عامل دارد.
وی بابیان اینکه در حوادث گذشته کمیسیون عمران مجلس خوب ورود و برخورد نکرده است افزود: کمیسیون به حوادثی مانند سانحه قطار و سوانح دیگر خوب ورود پیدا نکرد، بارش برف ۳۰ سانتی‌متری قم و تهران که موجب توقف ۴۸ ساعته شد که باید وزیر استیضاح می‌شد و چهار مسئول استعفا می‌دادند و یا عذرخواهی می‌کردند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متأسفانه فرهنگ عذرخواهی در بین مسئولان ما وجود ندارد و این‌یک ایراد بزرگ است ادامه داد: وزیر بگوید که من قصور کرده‌ام و استعفا می‌دهم.
ملکشاهی راد گفت: در حال حاضر  نامه استیضاح وزیر امضا شده و من نیز جزء استیضاح‌کنندگان وزیر هستم.
وی همچنین به حادثه سانچی اشاره کرد و گفت: وزیر کار هنوز گزارش سانچی را نداده و در حال حاضر این ابهام وجود دارد که چه اتفاقی رخ‌داده است.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزیر کار باید گزارش را تهیه می‌کرد گفت: همچنین صاحب شرکت هواپیمایی آسمان نیز وزیر کار است و هر تخلف و کاستی که صورت گرفته متولی آن وزیر کار است.
ملکشاهی با بیان اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی متولی و صاحب سازمان هواپیمایی آسمان است و باید پاسخ بدهد تصریح کرد: در این رابطه دو وزیر راه و شهرسازی و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی استیضاح می‌شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار