کد خبر: ۵۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
از سال ١٣٤٥ تا كنون هر چهار سال يكبار شاهد افزايش قيمّت مسكن بوده ايم كه در اين پنجاه سال قدرت پول ما ٢٠٠٠ برابر كمتر شده است.
قيمت هاي مسكن مي شكند

شاهین شکوهی کارشناس مسکن در خصوص افزایش قیمت مسکن در سال ۹۶ گفت: در سال كنوني بعد از انتخابات رياست جمهوري شاهد رشد معاملات در بازار مسكن بوديم تا مهر ماه 
شکوهی درباره رکود در مسکن ادامه داد: از نيمه دوم در حد يك چشم برهم زدن متوجه شديم كه قيمّت هاي مسكن در محل هاي مختلف تهران و كشور بدون هيچ منطقي افزايش كاذب پيدا كرد و بازار را به ركود سوق داد .
وی افزود: بنده بارها و مكرراً اعلام كرده ام كه رشد قيمّت ها در اين چند ماهه واقعي نيست و حباب كاذب است و متاسفانه آمارهاي ميداني حباب ٥٠ تا ٧٠ درصد را نشان مي دهد كه دليل اصلي آن سوداگري مي باشد كه متاسفانه با عوامل افزايش قيمّت كه بيش از پانزده فاكتور است هم خواني ندارد از جمله ارز ، طلا ، بورس ، حامل هاي انرژي و درآمد نفتي و سياست هاي خارجي و داخلي ، تسهيلات بانكي و قوانين شهرداري و... كه هر يك به تنهاي تاثير خاصي بر قيمّت مسكن نخواهد داشت.
شکوهی گفت: سياست هاي دولت و مجلس محترم در قالب طرح جامع مسكن كه در ٩ محور و ٥ برنامه تدوين شده با اجراي محورها در زمان هاي مختلف ثبات نسبي بر بازار را در سال آينده ايجاد خواهد كرد. 
کارشناس مسکن در ادامه گفت : ديگر ظرفيت افزايش قيمّت وجود ندارد و در سال آينده شاهد شكستن حباب و كاهش بيست درصدي قيمّت خواهيم بود.
به نظر بنده اعطاي وام مسكن ، بايد به توسعه گران و انبوه سازان پرداخت شود تا سازنده وام مذكور را از طريق واحد مسكوني به خريدار منتقل كند .
و انبوه سازان و سازندگان خورد از اين به بعد بيشتر به فكر ساخت واحدهاي با متراژهاي كمتر از ٨٠ متر باشند و دولت هم با پرداخت وام با سود كم و بازپرداخت طولاني به بازار رونق بهتر ببخشد.
و سال آينده شاهد رونق و كاهش قيمّت ها باشيم .
نام:
ایمیل:
* نظر: