کد خبر: ۵۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
وزیر نیرو اعلام کرد
وزیر نیرو از بهره برداری کریدور شمال- جنوب انتقال برق بین ۴ کشور ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه تا شهریور سال ۹۸ خبر داد.
بهره‌برداری کریدور شمال- جنوب انتقال برق تا شهریور ۹۸
وزیر نیرو از بهره برداری کریدور شمال- جنوب انتقال برق بین ۴ کشور ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه تا شهریور سال ۹۸ خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در حاشیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه مصوبه‌های این کمیسیون به خوبی در مرحله اجرا قرار دارد، از جمله سرعت دادن به پروژه خط 400 کیلوولت انتقال برق بین ایران و ارمنستان که در ادامه شبکه ما را به گرجستان و روسیه متصل خواهد کرد.
وی ادامه داد: این همکاری چهارجانبه نقش موثری در ایجاد کریدور شمال- جنوب برق خواهد داشت و قرار است باقیمانده این طرح از اواخر فروردین ماه 97 سرعت گرفته و تا شهریور ماه سال 98 این طرح به بهره‌برداری برسد.
اردکانیان در خصوص سایر موضوعات مذاکره شد در این نشست گفت: توافق‌های خوبی نیز در زمینه گمرکی بین دو کشور انجام شده و در بخش گردشگری، تجاری و همکاری بخش خصوصی نیز انجام شده و در زمینه ایجاد منطقه آزاد مشترک در ارس و مغری نیز توافق‌های مهمی انجام گرفت.
وزیر نیرو از افزایش صدور گاز به ارمنستان خبر داد و گفت: این مورد از مذاکرات امروز بود که البته باید درباره جزئیات آن با وزارت نفت مذاکره شود، در زمینه صدور برق در فصل زمستان به ارمنستان نیز مذاکراتی انجام شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: