کد خبر: ۵۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کمالی وضعیت کشور را مناسب ندانست؛‌
تجارت آنلاین: شانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری با حضور شخصیتهای سیاسی، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

کورش شرفشاهی: در این مراسم دبیرکل حزب اسلامی کار با انتقاد از برخی مواد قانون احزاب اظهار کرد: احزاب نقشی را که باید داشته باشند امروز ندارند. نقد و بررسی دولت باید توسط احزابی صورت بگیرد که رقیب هستند که اصولا در کشور وجود ندارد. حسین کمالی با بیان اینکه وضعیت کشور مناسب نیست، اظهار کرد: این همه درد قابل مشاهده است اما سوال پیش می‌آید که چرا مردم سکوت کرده‌اند؟ چرا سوالی ندارند؟ بی‌سوالی بزرگترین درد است. چرا مردم نا امید شده‌اند و سوال نمی‌کنند؟وی ادامه داد:‌ در هر ساعت، ۱۸ طلاق ثبت می‌شود و ما ۵ میلیون بیکار داریم. طبق آمارها، خط فقر کمر مردم را شکسته است و این زیبنده نظام نیست. ۲ میلیون معتاد ثبت شده وجود دارد و تمامی این موضوعات باید به گفت‌وگوی اجتماعی گذاشته شود.دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: همیشه گفت‌وگوی‌های ما یک سویه بوده است. هیچ‌گاه یاد نگرفته‌ایم که بگوئیم و بشنویم. در خانه و محیط کار یاد گرفته‌ایم فقط صحبت کنیم. این نوع گفت‌وگوها در سیستم ما تعطیل است. حتی منطق گفت‌وگو کردن ما این است که قبول صحبت کنیم اما بگوییم آن چیزی که من می‌گویم، درست است.کمالی تاکید کرد: این که شب‌ها ۴ الی ۵ میلیون نفر دست خالی به خانه می‌ورند باید برای شما درد باشد و خنده را روی لب‌های شما خشک کند. در کشورهای پیشرفته برای حیوانات هم حقی قائل هستند و بیشتر از توجه ما به برادرمانمان، به آنها اهمیت می‌دهند.رییس خانه احزاب خاطرنشان کرد: احزاب نقشی را که باید داشته باشند امروز ندارند. نقد و بررسی دولت باید توسط احزابی صورت بگیرد که رقیب هستند که اصولا در کشور وجود ندارد. بین احزاب رقابت برنامه‌ای وجود ندارد. به هنگام انتخابات احزاب باید برنامه ارائه دهند و زمانی که پیروز شدند، جریان رقیب بررسی کند که بر طبق برنامه پیش می‌رود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ حتی اگر زمان انتخابات مجلس و یا شوراها برنامه‌ای نوشته شد، آن را کنار گذاشتیم چون یاد نگرفتیم برنامه عملی را پیاده کنیم. ما یاد نگرفته‌ایم برنامه‌ها را پیاده سازی کنیم.

مردم بدون لکنت حرف بزنند

در ادامه این مراسم دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه پارلمان اصلاحات مقابل سیدمحمد خاتمی نیست گفت: بنا داریم در دوم خرداد ۹۷ از این طرح رو نمایی شود و ۴هزار نفر در آن حضور خواهند داشت و هر حزب تعدادی از افراد خود را معرفی می‌کند.به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان با تاکید بر اینکه مجری این طرح شورای هماهنگی اصلاحات است گفت: پارلمان اصلاحات؛ دمکراتیک، سراسری، پویا و حزب محور است، قصدمان این است که احزاب اصلاح طلب از این رخوت در بیایند.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما مشکلات زیادی در هر سه محور پرسشگری، پاسخگویی و توسعه پایدار که شعار خود قرار داده‌ایم، داریم. اگر در طرح این پرسش‌ها سه قوه را آورده‌ایم مفهومش این نیست که رهبری پاسخگو نباشد، منتهی آوردن نام سه قوه برای این است که آن‌ها سمبل حکومت هستند و همه نهادهایی که در کشور هستند باید پاسخگو باشند.وی تصریح کرد: یک بار در مجلس گفتم تا زمانی که با فساد مقابله نشود، وطن، وطن نمی‌شود. برای اینکه مشکلات حل شود همه باید پاسخگو باشند و برای اینکه پاسخ‌گویی وجود داشته باشد، مردم باید پرسشگر باشند. مردم اگر پرسشگر نباشند، می‌گویند الحمدالله همه چیز خوب است .کواکبیان با بیان اینکه پرسشگری راه‌حل دارد، ادامه داد: رسانه‌ها و فضای مجازی باید آزاد باشند و احزاب فعالیت کنند.عضو فراکسیون امید بر اهیمت امنیت اجتماع تاکید کرد و گفت: مردم باید بیایند حرف‌های خود را بزنند و نمایندگان هم حرف‌های آنان را بشنوند. ما از هیج چیز نباید واهمه داشتیم و مردم نیز باید بتوانند بدون لکنت زبان، حرف بزنند.نماینده مردم تهران به برخی از مشکلات موجود در کشور اشاره کرد و افزود: مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند. باید با فساد سیستماتیک مقابله کنیم نه اینکه یک نفر را بگیریم که این فساد کرده و همان هم به مجازاتش نرسیده باشد.وی گفت: مردم باید به صحنه پرسشگری بیایند و حکومت پاسخ آنها را دهد. اگر این را انجام دهیم تازه می‌توانیم بگویم الفبای درست را اجرایی می‌کنیم.

رافت مقابل آشوبگران ممنوع

در ادامه این مراسم نایب رییس مجلس شورای اسلامی به اتفاقات اخیر محله پاسداران اشاره کرد و با بیان این که عد‌ه‌ای خیابان را می‌بندند و ما با آنها مذاکره می‌کنیم و این خیلی جالب نیست و نباید نسبت به این افراد رافت نشان داد گفت: با روش غیرمقتدرانه نمی‌توان در مقابل کسانی که نظام عمومی را برهم زدند، رافت نشان داده و مذاکره کرد تا این‌ها این قدر فرصت کنند که دست به چنین کارهایی بزنند. علی مطهری ادامه داد: بسیاری در مسائلی که ارتباطی به آنها ندارد وارد می‌شوند و اظهار نظر می‌کنند. این که ما علم دینی داریم و نداریم و علوم اسلامی داریم و یا نداریم، بحث تخصصی و قابل بحث است.وی با اشاره به اصلاحات سیاسی گفت: برای اصلاحات سیاسی باید به احزاب میدان داد. احزاب، اتاق فکر برای جامعه هستند و مردم را در زمان انتخابات هدایت می‌کنند و باعث می شوند که افراد حراف و فریبکار، نتوانند مردم را فریب دهند. باید میدان را برای کار احزاب باز کرد.مطهری با اشاره به حق اعتراض مردم اظهار داشت: باید حق اعتراض را به رسمیت بشناسیم؛ خوشبختانه در اتفاق های اخیر در توسعه سیاسی یک گام به جلو برداشتیم و همه قبول داشتند که باید حق اعتراض را به رسمیت شناخت و هر اعتراضی را نباید به معنی براندازی و مخالفت با ولایت فقیه تلقی کرد.وی اضافه کرد: در سال ۸۸ این فضا نبود. اساسا معترضین را به دلیل اعتراض محکوم می کردند که اصلا چرا شما اعتراض کردید. نظام می‌گوید نظام انتخابات درست بوده چرا شما اعتراض می کنید پس شما مخالفت ولایت فقیه هستید.نائب رییس مجلس درباره رفع حصر نیز گفت: مساله رفع حصر را باید زودتر به پایان برسانیم. افراد در این زمینه باید فعال باشند. یکی از وظایف مجلس خبرگان رهبری ورود به این گونه مسائل است.مطهری با اشاره به برخی از خبرهای منتشر شده در مورد رفع حصر اظهار کرد: ما با بسیاری از افراد و مقامات و اعضای خبرگان درباره رفع حصر صحبت می‌کنیم و می‌گوییم حصر باید پایان بپذیرد. بسیاری از این افراد نیز می‌گویند نظر ما همین است که این رفع حصر باید اتمام برسد و به صلاح کشور نیست ولی می‌گویند احساس می‌کنیم نظر حاکمیت بر ادامه این راه است.وی خاطرنشان کرد: مراجع تقلید، علمای بزرگ و اعضای خبرگان رهبری وظیفه دارند که صحبت کنند. نمی شود که بگویم مساله غیر قابل گفت‌وگو است این روش ها درست نیست.نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: شهید مطهری موارد قابل توجهی نظر امام (ره) را تغییر می داد و مستقیم و راحت با امام صحبت و استدلال می‌کرد و امام هم این را می پذیرفت. نمی شود در پستو چیز دیگری و در آشکار چیز دیگری گفت. باید به رفع حصر و ممنوع التصویری پایان داده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار