کد خبر: ۵۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
عقب‌گرد ۵۷۳ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز همزمان با اقدام آمریکا در تعیین تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات آلومینیوم و فولاد از چین، شاهد ریزش قیمت سهام گروه فلزات اساسی، معدنی و پالایشی‌ها بودند و شاخص بورس کل ۵۷۳ واحد کم شد.
رد پای
معامله‌گران بورس تهران امروز همزمان با اقدام آمریکا در تعیین تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات آلومینیوم و فولاد از چین، شاهد ریزش قیمت سهام گروه فلزات اساسی، معدنی و پالایشی‌ها بودند و شاخص بورس کل ۵۷۳ واحد کم شد.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 12 بهمن ماه 96 با کاهش 573 واحدی روی رقم 97 هزار و 388 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 43 واحدی عدد 17 هزار و 664 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 596 واحدی به رقم  104 هزار و 677 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 503 واحدی به رقم 69 هزار و 68 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 713 واحدی عدد 207 هزار و 965 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 12 واحدی  روی رقم یک هزار و 80 واحد ایستاد.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 561 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 410 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 75 هزار و 293 نوبت داد و ستد بود.
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در آستانه موعد تسویه معاملات اعتباری شرکت‌های کارگزاری و انتظار برای افزایش حجم فروش سهام در آخرین روزهای معاملاتی باقیمانده تا پایان سال، شاهد ریزش قیمت سهام درگروه‌های پیشرو به‌ویژه گروه فلزات اساسی و معدنی و البته پالایشی‌ها بود.
دلیل بنیادی غلبه فروشندگان سهام بر خریداران در این گروه‌ها اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای وضع تعرفه 25 درصدی برای واردات آلومینیوم و فولاد از کشور چین عنوان شده است.
بر این اساس ترامپ در روز پنجشنبه هفته‌ای که گذشت با انتقاد از تأثیر تجارت‌های دوجانبه دیگر کشورها با آمریکا عنوان کرده که از هفته جاری برای واردات فولاد تعرفه 25 درصدی و برای واردات آلومینیوم تعرفه 10 درصدی تعیین خواهد کرد.
این اقدام در بازارهای جهانی اگرچه باعث ریزش قیمت‌ها 2.5 دلاری قیمت هر تن آلومینیوم شد، اما چشم‌انداز تقاضا در سال میلادی جاری و از یک سو حجم انبارهای بورس‌های جهانی در کنار تقاضای عمده برای برخی کالایی‌ها ازجمله مس و آلومینیوم در صنایع خودروسازی هیبریدی حاکی از گرایش قیمت‌ها با شیب صعودی است.
به گزارش فارس، در گروه خودرویی‌ها و قطعه‌سازی نیز امروز اقبال برای جمع‌آوری سهام در حالی توأم با شکل‌گیری صف خریدهای ناپایدار در برخی نمادها ادامه یافت که موضوع تجدید ارزیابی‌های دارایی‌های ثابت در کنار نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی باعث شده تا عمده تحلیل‌ها بر مبنای این دو عامل در گروه خودرویی‌ها تبیین شود.
بر اساس این گزارش انتظار می‌رود، طی هفته جاری با پایان دوره تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها همچون سنت همیشگی آخرین روزهای پایانی سال توأم با انباشت تقاضا به‌ویژه در تک‌سهم‌ها و شرکت‌های حاضر در بازار دوم بورس همراه باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: