کد خبر: ۵۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
ادامه اُفت شاخص از ارتفاع 97 هزار واحدی
شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات سیزدهم اسفند ماه با ۳۴ واحد اُفت به پله ۹۷ هزار و ۳۵۴ واحدی رسید. کارشناسان افت شاخص را ناشی از فراز و نشیب های قیمت های جهانی، فضای حاکم بر پایان سال و نیاز شرکت‌های سرمایه‌گذاری به نقدینگی می دانند.
سقوط آزاد شاخص بورس را قرمز کرد
شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۳۴ واحد اُفت به پله ۹۷ هزار و ۳۵۴ واحدی رسید.
در معاملات امروز تعداد ۳ هزار ۱۰۴ سهم اوراق بهادار به ارزش ۶ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۳۶۸ هزار ریال در بیش از ۷۵ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
براین اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۰ واحد، شاخص آزاد شناور ۶۸ واحد، شاخص بازار اول با ۵۱ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۴۱، شاخص کل (هم‌وزن) ۵۵ واحد کاهش و شاخص بازار دوم با ۶۸ واحد رشد همراه بودند.
نماد‌های پر بیننده معاملات امروز سایپا، مدیریت صنعت شوینده، پارس خودرو، فولاد مبارکه اصفهان با کاهش و نماد‌های زامیاد، ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل با رشد به کار خود پایان داد.
شاخص بازار فرا‌بورس هم با اُفت بیش از یک واحدی به پله ۱۰۷۹ واحدی رسید.
همچنین در بازار فرا‌بورس تعداد ۳۴۰ هزار و ۶۴۸ سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیارد و ۸۸۶ میلیون و ۱۷۵ هزار ریال در بیش از ۳۲ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
در معاملات بازار فرابورس نماد‌های گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنعت روی زنگان و بیمه سامان با روند نزولی و نماد‌های سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، نماد آتیه داده پرداز با روند صعودی به کار خود پایان دادند.
کارشناسان بازار سهام افت شاخص را ناشی از فراز و نشیب های قیمت های جهانی، فضای حاکم بر ایان پایان سال و نیاز شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بورس و ... به نقدینگی می دانند و امیدوارند با پایان سال این سقوط شاخص به پایان برسد و بورس به روزهای رکوردشکنی خود بازگردد.


نام:
ایمیل:
* نظر: