کد خبر: ۵۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «تجارت» تاکید کرد؛
تجارت آنلاین: عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص نشست لوپک و تولیدکنندگان شیل در آمریکا و نتایج و تبعات آن اظهار داشت: در دنیای امروز که به عنوان دهکده جهانی هم شناخته می شود، همه با هم در ارتباط هستند و تک قطبی بودن و جدا از جمع عمل کردن جواب نمی دهد.

گروه انرژی – مجتبی آزادیان: محمد خالدی سردشتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لردگان در خانه ملت در گفتگو با «تجارت» در خصوص نشست لوپک و تولیدکنندگان شیل در آمریکا و نتایج و تبعات آن اظهار داشت: در دنیای امروز که به عنوان دهکده جهانی هم شناخته می شود، همه با هم در ارتباط هستند و تک قطبی بودن و جدا از جمع عمل کردن جواب نمی دهد. در این دنیا مذاکره و گفتگو بهترین راه حل برای رسیدن به توافق برد-برد است، اما چون در موضوع نفت تقاضا وجود دارد و بخشی از اقتصاد دنیا نفتی است، بسیاری از کشورهای دنیا وابسته به نفت هستند و حتی در بودجه کشور ما نیز 30 درصد درآمدهای دولت بر پایه فروش نفت پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای مشابه ما در دنیا بسیار زیاد است، هم در خاورمیانه و هم در آمریکا، قطعا این نشست (نشست اوپک و تولیدکنندگان شیل آمریکا) بر اساس ضرورت بوده است و مهم ترین فاکتور طرفین پای میز مذاکره برای رسیدن به قیمت واحد نفت است. اینکه بالا و پایین رفتن بهای جهانی نفت به سود کیست و مضرر چه طرفی است. به هر حال نفت کالایی استراتژیک است و در بخش تامین وسایل و کالا و ادوات زندگی، نفت تعیین کنده است. به هر حال نفت از جمله کالاهایی در دنیاست که به خصوص پتروشیمی ها وابستگی شدیدی به آن دارند.

خالدی سردشتی بیان داشت: برایند و برون داد برگزاری چنین نشست هایی قطعا به گونه ای است که قیمت نفت کاهش نخواهد شافت. به نظرم همه تصمیمات در این نشست به سمتی خواهد رفت که قیمت نفت کاهش نیابد و از طرفی جلوی افزایش بی رویه قیمت نفت نیز گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: قطعا در چنین نشست هایی که دو مجموعه بسیار بزرگ و تاثیرگذار در حوزه نفت با هم گفتگو و مذاکره می کنند، خروجی آن به سود کشور ماست و بسیار برای ما مفید خواهد بود، به طور کلی خروجی چنین نشست هایی به سود کشورهایی است که وابستگی زیادی به نفت دارند و در چنین مواقعی مذاکره قدرتهای بزرگ و سازمان های تاثیرگذار برای ما و به طور کلی بازار نفت مفید خواهد بود.


برچسب ها: مجلس ، اوپک ، شیل ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: