کد خبر: ۵۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
مسئولان مانع از بین رفتن درختان و باغات موجود در شهرها شوند
به‌مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی با غرس دو اصله نهال میوه خطاب به مسئولان توصیه کردند: مسئولان باید مانع از بین رفتن درختان موجود در شهرها شوند.
رهبر معظم انقلاب دو اصله نهال میوه غرس کردند + عکس
به‌مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی دو اصله نهال میوه غرس کردند.

امسال، دومین سالی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز درختکاری فقط درخت میوه می‌کارند. ایشان امسال درخت‌های انجیر و زردآلو، و سال گذشته سیب و گیلاس کاشتند.

رهبر انقلاب پارسال دلیل کاشت نهال میوه را اینگونه توضیح دادند و اشاره کردند: «یک نفری در این یادداشت‌های مردمی که برای من هر روز می‌آید، به من نوشته بود که چرا درخت میوه نمیکارید؟ لذا امسال درخت میوه کاشتیم؛ یکی سیب است و یکی هم گیلاس».

ایشان سال گذشته درباره اهمیت درختان میوه در کشور و غلط بودن واردات میوه خارجی تاکید کرده و افزوده بودند: «درخت میوه‌دار، این امتیاز را هم دارد که میوه‌ی لذیذِ مخصوص ایران را به مردم میدهد. میوه‌ی ما -انواع میوه‌های ما که خیلی هم متنوّع است- با امثال خودش در کشورهای دیگر تفاوت دارد؛ آن‌طور که برای من نقل کردند، میوه‌های ما شیرین‌تر، خوش‌طعم‌تر، آبدارتر و مطلوب‌تر است؛ گرچه حالا شنیدم که متأسّفانه میوه هم وارد می‌شود؛ جزو کارهای غلط، یکی وارد کردن میوه است که جز در موارد ضرورت و در حدّ ضرورت، مسئولین بایستی جلوی این کار را بگیرند.»‌

حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز پس از غرس دو اصله نهال میوه در سخنانی روز و مراسم درختکاری را رسمی مبارک در سراسر کشور دانستند و با اشاره به اهمیت و برکات گیاهان، جنگلها و مراتع در حفظ هوا و آب، زیبا و تماشایی کردن فضای زندگی و تولید محصولات مفید برای بشر، خطاب به مسئولان تأکید کردند: مسئولان باید مانع از بین رفتن درختان موجود در شهرها شوند.
ایشان افزودند: در تهران، باغ‌ها و باغستان‌هایی وجود دارد که برخی به دنبال دست‌اندازی به آنها هستند اما باید جلوی این کار که ضربه به زندگی و آسایش شهری است، گرفته شود.
رهبر انقلاب اسلامی مسئولان دستگاههای مربوط از جمله وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو را به جدی گرفتن مسئله آبخیزداری در خصوص کاشت درخت و فضای سبز توصیه کردند و گفتند: اجرای این سیاست می‌تواند از عواملی باشد که مانع بروز ریزگردها و سیلاب‌ها شود.
رهبر معظم انقلاب دو اصله نهال میوه غرس کردند + عکس

رهبر معظم انقلاب دو اصله نهال میوه غرس کردند + عکس

رهبر معظم انقلاب دو اصله نهال میوه غرس کردند + عکس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار