کد خبر: ۵۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
شاخص بورس ۲۶۵ واحد افت کرد
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۲۶۵ واحد دیگر افت کرد تا آژیر قرمز بعد از یک هفته سیاه باز هم در تالار شیشه ای طنین انداز شود.
آژیر قرمز در تالار شیشه ای به صدا درآمد
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۲۶۵ واحد دیگر افت کرد تا آژیر قرمز بعد از یک هفته سیاه باز هم در تالار شیشه ای طنین انداز شود.    
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملاتی کم حجم در اغلب نمادها بودند که تمایل به نقد کردن دارایی‌ها از سوی برخی حقوقی‌ها در کنار سایه ریسک‌های غیر سیستماتیک باعث شد تا انگیزه‌ای برای تحرک معامله‌گران نباشد.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 19 بهمن ماه 96 با کاهش 265 واحدی روی رقم 96 هزار و 594 واحد ایستاد.
در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 685میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 175میلیارد تومان در 133هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 265واحدی در ارتفاع 96هزار و 594واحد قرار گرفت.
بیشترین تأثیر منفی بر حرکت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعبارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پتروشیمی خارک، نفت بهران و پتروشیمی مبین با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 84واحد، کل (هموزن) 69واحد، قیمت (هموزن) 51واحد، آزاد شناور 290واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب 214و 430واحد افت کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 280میلیون ورقه به‌ارزش 903میلیارد تومان در 33هزار نوبت، آیفکس 4.2 واحد افت کرد و در ارتفاع 1084واحد قرار گرفت.
براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی با معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که نوسان قیمت سهام در برخی نمادهای بازار پایه‌ای از جمله سیمان کرمان، رهشاد سپاهان به ترتیب با نوسان‌های بیش از ۹۹ درصدی و ۲۲ درصدی قابل توجه بود.
بازار سهامی که این روزها به زحمت چراغ آن روشن نگه داشته شده در حالی به چهارراه استانبول خیره مانده که سایه سنگین ریسک‌های غیر سیستماتیک به ویژه در حوزه سیاست خارجی چشم‌انداز آن را با ابهام در سال جدید مواجه کرده است. از سویی دیگر تمایل بنگاه‌های شبهه دولتی برای تأمین مالی از بازار سرمایه و حتی شرکت‌های خصوصی به هر قیمتی باعث شده تا بر روی اعتماد سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه قُمار شود. بازاری که معلوم نیست دولت چه زمانی تصمیم به گرم کردن تنور آن با تزریق منابع خواهد گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: