کد خبر: ۵۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
4 عضو فرقه شیرازی به سفارت کشورمان در لندن تعرض کردند؛
تجارت آنلاین: بی شک یکی از خطرناکترین بازی ها که می تواند امنیت کشورمان را تهدید کند، بازی های فرقه ای است.

بی شک یکی از خطرناکترین بازی ها که می تواند امنیت کشورمان را تهدید کند، بازی های فرقه ای است. هر از چند گاهی عده ای به سلاح سرد دست می برند و به نام فرقه ای خاص، امنیت و آسایش کشورمان را با مشکل رو به رو می کنند. آخرین مورد را در خیابان پاسداران دیدیم که سه تن از ماموران ناجا و یک بسیجی به شهادت رسیدند. هنوز با این معضل دست به گریبان هستیم که چند تن دیگر منتسب به فرقه شیرازی در خارج از کشور دسته گل به آب دادند و این بار در عرصه بین المللی حاشیه ساز شدند. ماجرا از آنجا آغاز شد که جمعه شب (18 اسفندماه) خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از پیروان فرقه سیدصادق شیرازی به سفارت ایران در لندن پایتخت انگلیس حمله کرده‌اند و در اقدامی ناشایست پرچم جمهوری اسلامی ایران را پایین کشیده و پرچم‌های خود را با شعارهای مذهبی شیعیان به اهتزاز درآوردند و البته چنان که از سوی سفیر ایران در انگلیس مطرح شد، شعارهای تفرقه آمیزی را نیز در محوطه سفارت ایران در لندن سر داده‌اند که نشان می‌دهد این گروه با سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اتحاد بین شیعه و سنی مخالفت دارند.بنا بر گزارشات، تحرکات این گروهک شورشی به صورت زنده از برخی شبکه‌های ضدانقلاب به صورت زنده پخش می‌شد. علاوه بر این به گفته برخی مقامات در جمهوری اسلامی ایران از جمله بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با توجه به لزوم حفاظت سفارتخانه‌ها و دولت‌های پذیرنده، ممکن نیست که این حمله به سفارتخانه ایران در لندن، بدون اطلاع پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس صورت گرفته باشد. گفته می‌شود علت چنین حمله‌ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، دستگیری فرزند سیدصادق شیرازی در قم است.

اولین واکنش سفیر ایران

در این رابطه حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن، در ساعات پایانی جمعه شب بعد از ساعاتی پر استرس برای کارکنان سفارت و مردم ایران با اعلام دستگیری متعرضان به سفارت از سوی پلیس لندن در صفحه توییتر خود اعلام کرد: ساعت ده شب به وقت لندن است. میله پرچم ترمیم شد و به کوری دشمنان میهن، پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران در اهتزاز است.حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن از همان دقایق ابتدایی حادثه در چند توییت سعی در اطلاع رسانی درباره این واقعه و آرام کردن فضا کرد.او در اولین توییت خود از تعرض به سفارت توسط تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی با شکستن پرچم خبر داد و گفت، این افراد در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.بعیدی‌نژاد در توئیتی دیگر نوشت: متعرضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.سفیر کشورمان در سومین توییت خود از لندن اعلام کرد: پلیس با آوردن بالابر بلند در خیابان، خود را روبروی بالکن سفارت و در موقعیت جلوی متعرضان قرار داده و می‌خواهد با گفت‌وگو چهار جوان متعرض را دعوت به تسلیم کند.بعیدی‌نژاد در توییتی دیگر خبر داد: چهار متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند. هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف ساختمان اطمینان وجود ندارد.

اعتراض رسمی به انگلیس

به دنبال این حادثه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت کشورمان در لندن اعتراض کرد.وی اعلام کرد: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد.وی گفت که تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمان به داخل سفارت به عمل آمده است.

بازداشت مهاجمان

بر اساس گزارش بی‌ بی سی فارسی، پلیس لندن در پی این حادثه گفته است، ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی به آنها گزارش شد که افرادی وارد سفارت شده‌اند. پس از آن ماموران به وضعیت رسیدگی کردند.به گفته پلیس، مهاجمان که چهار نفر بودند، بازداشت شده‌اند.

حسینی شیرازی کیست

منابع اینترنتی این طور درباره رهبر منتسب به فرقه شیرازی نوشته‌اند: سید صادق حسینی شیرازی در ۱۸ دی ۱۳۲۰ در کربلا متولد شد. وی در ۱۰ سالگی، طبق سنت خانوادگی، ملبس به لباس روحانیت شد و در کربلا شروع به تحصیل حوزوی کرد. وی مراحل اول تحصیل را زیرنظر پدرش (که از مراجع تقلید عراق بود) گذراند و سپس وارد حوزه شد.هم‌چنین قاسم فهد، نماینده امور رسانه‌ای آیت‌الله شیرازی در لندن، به بی‌بی‌سی فارسی گفته است: "این افراد دوستداران آیت‌الله شیرازی هستند که مستقلا این کار را کرده‌اند."او تاکید کرد که این افراد ارتباط سازمانی با آقای شیرازی و نمایندگانش ندارند.

واکنش قاطع ایران

سخنگوی دولت نیز نسبت به تعرض عده‌ای به سفارت کشورمان در لندن واکنش نشان داد و تاکید کرد این موضوع واکنش قاطع جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت. محمد باقر نوبخت در حاشیه نخستین روز از سیزدهمین همایش سراسر روسا و مدیران پلیس راهور ناجا که در مقرر مرکزی پلیس برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره تعرض به سفارت کشورمان در لندن از سوی عده‌ای گفت: همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کردند این اقدام به شدت از سوی جمهوری اسلامی ایران تقبیح شد و در حال حاضر نیز همکاران من در وزارت امور خارجه با تمام توان اقدامات را پیگیری خواهند کرد.وی در پاسخ به اینکه آیا عملکرد پلیس لندن در محافظ از سفارت و جلوگیری از این حادثه مناسب بوده یا خیرگفت: اینکه چند فرد مسلح به صورت غیر قانونی وارد مکانی شوند که از نظر عرف بین المللی باید مورد حمایت آن کشور باشد و بعد از چند ساعت پلیس با آنان برخورد کند نشان می دهند که آنان قوانین را رعایت نکرده‌اند و در این زمینه جمهوری اسلامی واکنش قاطعی خواهد داشت.

کوتاهی دولت انگلیس

همچنین مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این‌که «دولت انگلیس درباره حمله به سفارت انگلیس باید پاسخگو باشد»،گفت: دولت انگلیس اگر می‌خواست می‌توانست جلوی هجوم چند نفر اوباش را بگیرد.به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی اظهار کرد: قطعا دولت انگلیس مسوول حفظ امنیت هیات‌های نمایندگی سیاسی در این کشور از جمله سفارت ایران در لندن است و این‌ها در جلوگیری از هجوم چند نفر از اراذل و اوباشی که تعیین شده بیگانگان هستند کوتاهی کردند.وی افزود: هیچ بعید نیست که این‌ها در ارتباط با برخی از جریان‌ها در انگلیس باشند؛ لذا دولت و پلیس انگلیس اگر می‌خواست می‌توانست جلوی هجوم چند نفر اوباش را برای حمله به سفارت ایران را بگیرد و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

فرقه شیرازی عددی نیست

در همین رابطه رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسئولیت امنیت سفارت ایران در انگلیس یا هر نقطه دیگر، بر اساس کنوانسیون مربوطه برعهده دولت محل است؛ بنابراین دولت انگلیس باید همه مسئولیت‌های این تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد و به مسئولیت‌های خود نیز عمل کند. علاءالدین بروجردی در گفتگو با خانه ملت با اشاره به اینکه حفاظت سفارتخانه‌ها به طور اخص توسط نیروهای امنیتی و پلیس انجام می شود، بیان کرد: ورود این افراد به بالکن سفارت و تعرض به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن نمی‌تواند بدون موافقت یا چشم پوشی نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس صورت گرفته باشد.وی افزود: دولت انگلیس باید مسئولیت این ناهنجاری امنیتی علیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن را برعهده گیرد و در این زمینه پاسخگو باشد.برودجری در تشریح علت وقوع چنین حادثه‌ای، ادامه داد: بر اساس آنچه اعلام شده این افراد از گروه شیرازی هستند، ولی آن‌ها در واقع عددی در مسائل امنیتی نیستند؛ بنابراین اقدام یک نمایش تبلیغاتی برای عرض اندام در افکار عمومی و تبلیغات است نه بیشتر.

از سوی دیگر کمال دهقانی فیروزآبادی گفت: اشغال و حمله به سفارت ایران در لندن قابل بررسی است، در واقع اینکه چه کسانی و با چه انگیزه‌ای سفارت ایران را اشغال کردند، دارای اهمیت است. از سوی دیگر مسئولیت دولت انگلیس در جریان این حادثه قابل تامل است. نماینده تفت و میبد در مجلس افزود: فرقه شیرازی نماد شیعه انگلیسی هستند که عامل تفرقه بین مسلمانان است. در جریان این اقدام نیز شعارهایی تفرقه انداز بین مسلمانان چون لعن عایشه و خلفای راشدی را سر دادند. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه فرقه شیرازی تفاوتی با وهابیت ندارند، افزود: وهابیت تیشه به ریشه اسلام می‌زند، شیعه انگلیسی هم همین اقدامات را انجام می‌دهند که در نهایت سبب افزایش اختلاف و خون و خونریزی بین مسلمانان می‌شود. این گروه‌ برای اسلام خطرناک هستند ضمن آنکه عاملی در دست انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و رژیم اشغالگر قدس هستند.دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: این گروه‌ها در جنگ‌های جدید نیز به عنوان ابزاری در دست اطلاعاتی و امنیتی غربی شدند تا بین مسلمانان تفرقه بیندازند، در نهایت هم بهره این اختلافات را انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی می‌برد.وی یادآور شد: از سوی دیگر اینکه دولت انگلیس اجازه اشغال سفارت ایران را به چنین شکلی داده یعنی به کنوانسیون وین اعتقادی ندارند و حالت بدبینانه تر اینکه به نظر می‌رسد با این گروه‌ها همکاری کردند. در حالی که کنوانسیون وین اجازه ورود به سفارت دیگر کشورها بدین شکل را نمی‌دهد.این نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت انگلیس مسئول حفاظت از دیوار و محدوده سفارت هستند لذا ورود این افراد بدین شکل جای بسی سوال است. کم کاری پلیس لندن نیز در این میان به وضوح مشخص است.

مهاجمان را به ایران تحویل دهند

همچنین محمدابراهیم رضایی گفت: حمله به سفارتخانه ایران در لندن سناریویی برنامه ریزی شده است که طرح اولیه آن، توسط انگلیسی‌ها تهیه شده بود.عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: به دلیل حضور ولیعهد عربستان سعودی در انگلیس، برای جلب رضایت وی و دوشیدن حکومت سعودی با چپاول دلارهای نفتی، انگلیسی‌ها این طرح را توسط عناصر منحرف اجرا کردند.وی افزود: نوع رفتار انگلیسی‌ها کاملا مشخص است که خود آن‌ها طراحی و مدیریت کردند و در نهایت نیز به نحوی موضوع را جمع کردند.رضایی با اشاره به اینکه وظیفه وزارتخارجه جمهوری اسلامی ایران موضع گیری قاطع است زیرا این حرکت دشمنی و تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران بود، ادامه داد: ایران باید موضعی جدی داشته باشند و قطع رابطه یکی از کمترین کارهایی است که وزارتخارجه باید انجام دهد.دبیر کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه لازم است که سفیر فراخوانده شود زیرا رویه‌ای که انگلیس در قبال ایران در پیش گرفته دشمنی است، گفت: انگلیس باید متجاوزین را به سفارت جمهوری اسلامی ایران تحویل بدهد، در غیر اینصورت وزارتخارجه باید با فراخوانی سفیر، روابط خود را با انگلیس قطع کند و سطح روابط را تا حد کاردار کاهش دهد.

بریتانیا عذرخواهی کرد

همچنین سیدحسین نقوی حسینی گفت: گفت: موضوع حمله صورت گرفته به سفارت ایران در لندن حتما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی و پیگیری خواهد شد و از دستگاه دیپلماسی نیز گزارش های لازم دریافت می شود.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: باید یادآور شد که وزارت امورخارجه کشورمان به دولت انگلستان تذکر داده و اعتراض کرده است؛ بر این اساس ظاهرا آنها نیز بخاطر این اتفاق عذرخواهی کرده اند زیرا مسئولیت حفظ و حراست از سفارتخانه مستقیما بر عهده دولت انگلستان است.

جبران خسارت حمله به سفارت

از سوی دیگر محمدجواد جمالی نوبندگانی گفت: اقداماتی که در لندن صورت گرفت قطعا هماهنگ با اقدامات ترامپ، تماس های چند روز گذشته اسرائیلی ها، جلسه چهارجانبه اعراب و همزمانی آن با سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به انگلستان است.نماینده فسا با اشاره به اینکه مجموعه ای از اقدامات و تحرکاتی در منطقه و سطح بین المللی علیه جمهوری اسلامی به صورت کاملا هماهنگ صورت می گیرد، اظهارکرد: به عنوان مثال انگلستان برای پول محمد بن سلمان سنگ تمام گذاشت و بر این اساس ترزا می و بوریس جانسون صحبت هایی علیه ایران بیان کردند و نشان دادند که چشمانشان را بر مظلومیت، جنایات و البته در نسل کشی سعودی ها بسته اند.وی ضمن تاکید بر اینکه قطعا دستکاه های امنیتی انگلستان چنین اقداماتی را از قبل متوجه می شود و حمله صورت گرفته کاملا هماهنگ بوده است، ادامه داد: انگلستان با توجه به سابقه طولانی استعماری در کشورمان و کینه توزی که نسبت به انقلاب اسلامی ایران دارد چنین اقداماتی را انجام می دهد و متاسفانه درک صحیحی از جمهوری اسلامی ندارد و مداوم هماهنگ با آمریکا حرکت می کند.این نماینده مجلس دهم افزود: سفارت ایران جزئی از خاک کشورمان تلقی می شود و در این راستا پلیس لندن موظف به حفاظت از سفارتخانه بوده لذا قطعا اقدامات قضایی، کنسولی و بین المللی توسط جمهوری اسلامی انجام می شود.جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه مسئولیت این اتفاق به عهده انگلستان است، تصریح کرد: تصور می کنم با توجه به رویه ای که انگلستان در پیش گرفته یکی از اقداماتی که می توان در مقابل این کشور متصور شد در رابطه با کاهش سطح روابط است؛ به عبارتی اگر انگلیسی ها مسئولیت این اتفاق را نپذیرند، عذرخواهی نکنند و خسارت ناشی را جبران نکنند کاهش سطح ارتباطات می تواند یکی از اقدامات متقابل باشد.عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه فرقه شیرازی کاملا در حمایت اقتصادی و تبلیغاتی مانند فضای مجازی و ماهواره ای انگلیس است، خاطرنشان کرد: در سال 59 نیز چنین اقدامی با هماهنگی انگلیس و سازمان منافقین علیه سفارتخانه کشورمان صورت گرفت.

سرنخ‌هایی از سرویس امنیتی انگلیس

از سوی دیگر مجتبی ذوالنوری گفت: اقدامی که در لندن رخ داد به دور از تدابیر پلیس انگلیس نبوده و قطعا سرویس امنیتی این کشور پشت پرده این موضوع است و علائم و سرنخ هایی مبنی بر این موضوع قابل توجه وجود دارد.نماینده‌ قم در مجلس ضمن تاکید بر اینکه مسئولیت تامین امنیت سفارتخانه و کارکنان کشورمان در این مجموعه با انگلیس است، اظهار کرد: بنابراین دستگاه دیپلماسی کشورمان باید اعتراض شدید و جدی در این رابطه داشته باشد.وی ادامه داد: اگر قرار باشد سفارتخانه ایران در لندن و سایر مکان ها ناامن باشد، یقینا افراد دیگری هستند که خشم بیشتری از دولت انگلیس و سایر کشورها دارند لذا آن وقت شاید این جریان قابل کنترل نباشد.این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه بریتانیا باید نسبت به تعرض رخ داده پاسخگو باشد و تضمین های لازم نیز باید فراهم شود که در آینده شاهد بروز حوادث مشابه نباشیم، تصریح کرد: این موضوع در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور مسئولان دستگاه دیپلماسی به بحث گذاشته و تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه وحدت فرق مسلمان امروزه به عنوان مهمترین رمز دوام و موفقیت اسلام تلقی می شود، اظهار کرد: نظام سلطه خصوصا انگلیسی ها از گذشته سیاست ثابت تفرقه بیانداز و حکومت کن را در این خصوص در پیش گرفته اند.ذوالنوری گفت: لذا تلاش دارند با ایجاد درگیری و جنگ درون تمدنی وحدت مسلمانان را از بین ببرند؛ بر این اساس مشاهده می شود که شیعه انگلیسی علیه اهل سنت و سنی آمریکایی علیه شیعه فعالیت می کند تا شعله جنگ و اختلاف در بین مسلمانان روشن بماند.

جریان شیرازی، نماد و پرچمدار شیعه انگلیسی است

نماینده‌ مردم قم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه جریان شیرازی نماد و پرچمدار شیعه انگلیسی است، افزود: این جریان از سال های بعد از انقلاب اسلامی تاکنون فعال بوده و هر چقدر از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته ایم، دایره فعالیت و علنی شدن مخالفت هایشان افزایش یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: پول هایی که این فرقه در ایران، عراق و سایر کشورها هزینه می کنند از وجوهات شرعی نیست بلکه یقینا پشت پرده این فعالیت ها، گروه های انگلیسی و پول های سنگینی است که انگلیسی ها هزینه می کنند تا اختلاف بین شیعیان و اهل سنت ایجاد شود.

هراس انگلیس از افشاگری نقش‌شان در پشتیباتی از جریان شیعه انگلیسی

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: جریان شیرازی ها در شهرهای مختلف ایران و عراق فعال هستند لذا بعد از دستگیری یکی از این افراد در قم، مشاهده شد که در مقابل سفارت کشورمان در عراق تجمع صورت گرفت که با ورود دولت و پلیس عراق مانع از تعدی به سفارت کشورمان شدند.

عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این خصوص، خاطرنشان کرد: اما انگلیسی ها بیش از هر فرد دیگری از برخورد صورت گرفته ناراحت هستند زیرا این برخورد می تواند منشا بسیاری از روشنگری ها باشد که از این به بعد رخ می دهد و در این افشاگری ها نقش انگلیس در پشتیباتی از جریان شیعه انگلیسی که به سردمداری شیرازی ها رخ می دهد موثر و روشن باشد.

حشمت الله فلاحت پیشه

فلاحت پیشه: ایران در برابر تعرض به سفارت خود در لندن کوتاه نمی‌آید/ دولت انگلیس خسارت مادی و معنوی را جبران کند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص حمله متعرضان به سفارت ایران در لندن، گفت: حمله به سفارت ایران در لندن خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی انجام شده و مسئولیت اصلی آن بر عهده دولت انگلیس است. بر اساس کنوانسیون ژنو اگر تعرضی به سفارتخانه خارجی صورت گیرد، مسئولیت آن بر عهده کشور میزبان است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همانگونه که انگلیسی‌ها در برابر تعرض به سفارتشان در تهران کوتاه نیامدند و تا مرحله اخذ غرامت از ایران پیش رفتند، ما نیز کوتاه نخواهیم آمد و موضوع تا این مرحله باید پیگیری شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه این افراد به عنوان مجرم شناخته شوند باید خسارت مادی و معنوی وارده به سفارت ایران در لندن نیز جبران شود.

فلاحت‌پیشه یادآور شد: در شرایط کنونی غائله خاتمه یافته اما اقدامی خلاف شئونات دیپلماتیک صورت گرفته است ضمن آنکه این حادثه به لحاظ روانی نیز آسیب بسیاری به جا گذاشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضوع توسط دیپلماسی ایرانی باید مجدانه پیگیری و شفاف شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ شب گذشته تعدادی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، شعار علیه مقامات کشور، لعن عایشه، ابوبکر عمر و عثمان را سر دادند. به هنگام ورود آنها با چماق و قمه دیده شدند.

گفتنی است؛ منابع خبری نیز اعلام کردند که عده‌ای با عنوان حمایت از بیت سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری سید حسین شیرازی در لندن متعرض سفارت ایران در این شهر شده و با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم های خود را به نمایش آوردند.

شهروز برزگر

برزگرکلشانی: دولت انگلستان مقصر اصلی حمله به سفارت ایران است/ ضرورت احضار و پاسخگویی سفیر بریتانیا

شهروز برزگر کلشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به حمله متعرضان به سفارت ایران در لندن، گفت: جای تاسف دارد که انگلیسی ها اجازه نمی دهند مردم کشورمان شیطنت ها و دشمنی هایشان علیه ایران اسلامی را فراموش کنند و می خواهند به عنوان روباه مکار و استعماگر پیر در اذهان عمومی باقی بمانند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید اذعان کرد که مقصر اصلی حمله چند دشمن قسم خورده علیه ایران و منافق به سفارت کشورمان در لندن، دولت انگلستان و پلیس لندن است که نتوانسته جلوی چنین رخدادی را بگیرد؛ متاسفانه این اتفاق یا از طریق چراغ سبز انگلستان بوده یا بدلیل ضعف پلیس لندن است که در این صورت نیز در خصوص تامین امنیت سفارتخانه های کشورهای مختلف در انگلیس جای سوال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین بین المللی سفارتخانه ها بخشی از خاک همان کشور تلقی می شوند لذا حمله به سفارت و توهین به پرچم کشورمان توسط حمله کنندگان و عملکرد ضعیف پلیس لندن غیرقابل گذشت است، ادامه داد: بر این اساس سفیر بریتانیا در کشورمان باید احضار شود و نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه باید یادآور شد که حمله به سفارت ایران در انگلستان مسبوق به سابقه است که این مهم نیز جای تامل دارد، تصریح کرد: باید دولت انگلستان و پلیس لندن نسبت به وقوع این رخداد از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کند و در این بین نیز مشخص شود عوامل حمله به سفارتخانه چه کسانی بوده اند و چه هدفی را دنبال می کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انگلیسی ها باید بدانند که متاسفانه چنین اقدامات و دشمنی ها صرفا سبب تیرگی روابط بین دو کشور می شود.

سیدقاسم جاسمی

جاسمی: دولت انگلیس نمی‌تواند حمله به سفارت ایران در لندن را توجیه کند

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حمله متعرضان به سفارت ایران در لندن، اظهار داشت: این موضوع نشان داد که کشور انگلستان در زمینه تامین امنیت سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در لندن کوتاهی داشته و قابل تصور نیست بدون هماهنگی یا موافقت نیروهای امنیتی انگلیس، این افراد فریب خورده بتوانند وارد حریم سفارت ایران شوند.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور و مسئولان ذیربط باید واکنش های دقیقی را انجام دهند، زیرا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که کشوری مانند انگلیس که همواره ادعاهایی را مطرح می‌کند در تامین امنیت سفارت جمهوری اسلامی ایران عاجز باشد.

جاسمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به سیاست‌های به حق خود ادامه می دهد و از این گونه اقدامات واهمه‌ای ندارد زیرا در طول سالیان گذشته همواره چنین تجاربی را پشت سر گذاشته است، گفت: دشمنان می‌دانند که اراده جمهوری اسلامی با چنین اقداماتی دچار خلل نمی‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع قطعا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود تا ابعاد آن بیشتر روشن شود.

ابوالفضل حسن بیکی

حسن بیکی: همدستی دولت انگلستان در حمله به سفارتخانه کشورمان مشهود است

ابوالفضل حسن بیکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حمله افراد ناشناس به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، گفت: همدستی دولت انگلستان با افراد ناشناس در حمله به سفارتخانه کشورمان مشهود است لذا اقدام قدرتمندانه در مواجه با این موضوع اخراج سفیر بریتانیا از ایران است زیرا در غیر این صورت در آینده شاهد اقدامات نامناسب دیگر کشورها تحت فشار آمریکایی ها خواهیم بود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: شواهد نشان می دهد پلیس انگلیس با حمله کنندگان به سفارت کشورمان هماهنگ بوده زیرا پلیس می توانست در لحظات ابتدایی وقوع این اتفاق برخورد لازم را انجام دهد اما بجای اقدام مذکور، تلاش کردند زمینه را برای سوء استفاده رسانه های صهیونیستی فراهم کنند و بتوانند پخش زنده از این اتفاق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حمله به سفارتخانه ایران افتضاحی برای پلیس لندن محسوب می شود، ادامه داد: انگلیس در این رابطه کوتاهی و حتی همدستی کرده است که باید پاسخ مناسب در عرصه بین المللی دریافت کند؛ حتی برای جبران خسارت حیثتی، باید اعاده حیثیت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه انگلیسی ها از دوشیدن اعراب خصوصا عربستان از سایر کشورها عقب افتاده اند، تصریح کرد: باید یادآور شد که هم اکنون ولیعهد سعودی در بریتانیا به سر می برد و این در حالیست که بریتانیایی ها تظاهرات جدی نسبت به حضور وی در کشورشان داشتند لذا دولت انگلیس برای تغییر مسیر افکار عمومی مجبور شد از عده ای افراد که عضو گروه و فرقه شیرازی هستند استفاده کند.

حسن بیکی افزود: این افراد به سفارت ایران حمله کردند تا اذهان بین المللی را مخشوش کنند و بر اقدامات خود سرپوش بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه کشورمان باید در اقدامی قانونی در خصوص این موضوع به سازمان ملل شکایت کند و اعلام شود که به خاک سرزمینمان در لندن تجاوز شده است./

برچسب ها: تجارت آنلاین ، فرقه ، لندن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار