کد خبر: ۵۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:‌ در سال جاری قرارداد ۱۱۴ طرح سرمایه گذاری به ارزش ۴ هزار و 200 میلیارد تومان منعقد شد.
سرمایه گذاری ۱۱۴ طرح به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در منطقه آزاد چابهار

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به افتتاح بندر شهید بهشتی در سال جاری که با مشارکت هندی‌ها و ظرفیت 8.5 میلیون تن در فاز اول شروع به کار کرده است، گفت:‌ این کار مبتنی بر ماموریت و رسالت منطقه در حمل و نقل ترانزیتی منطقه چابهار صورت پذیرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه 800 میلیون دلار فاینانس وزارت راه برای خط راه‌آهن چابهار نهایی شد، تصریح کرد: این موضوع آرایش جدیدی باری منطقه چابهار ایجاد می‌کند که در راستای سیاست‌ها و اهداف است و این منطقه به لحاظ جغرافیایی جذابیتی برای ذینفعان دارد.
وی در مورد سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار بیان داشت: در حال حاضر 900 درخواست سرمایه‌گذاری ثبت شده است که 316 مورد آن در کمیسیون اقتصادی مصوب شده است؛ از این تعداد 114 طرح به مرحله قرارداد رسیده که ارزش آنها بالغ بر 42 هزار و 817 میلیارد ریال است.
وی افزود: از مرحله ثبت شرکت تا انعقاد سرمایه‌گذاری در همان جا انجام خواهد شد که توانستیم یک ماه کاری را به دو روز تقلیل دهیم و تسهیل مجوزهای کسب و کار یکی از شرایط و استانداردهای بین‌الملی است که توانسته‌ایم به آن نزدیک شویم.
کردی یادآور شد: به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد صنایع سنگین مانند پتروشیمی و فولاد حضور خواهند داشت و در صنعت فولاد 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و کوره احیا نیز در حال تکمیل است. در بخش پتروشیمی از 18 مجموعه 6 واحد مجوز محیط زیست دریافت کردند و 40 درصد اولین واحد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گفته این مقام مسئول یکی از ماموریت‌هایی که دنبال می‌شود اتصال قوی صنایع با اقتصاد محلی است که اکنون وجود ندارد و دو موضوع در دستور کار قرار گرفته تا آموزش جوامع محلی برای حضور در این صنایع انجام شود و بر اساس برنامه‌ریزی هدف‌گذاری هزار نفری برای تربیت نیروی کار ماهر بوده که 800 نفر آن تاکنون نهایی شده است.
کردی با اشاره به راه‌اندازی شهرک تخصصی شیلات، تصریح کرد: در حال حاضر 70 درصد تن ماهی کشور از طریق چابهار و کنارک تامین می‌شود به همین دلیل به دنبال تکمیل خوشه‌های این صنعت هستیم.
در حوزه گردشگری 5 هتل سال 96 قرارداد سرمایه‌گذاری آنها منعقد شد و عملیات ساخت 4 هتل شروع شده که 15 سوئیت آن نوروز سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.
همچنین بزرگترین هتل جنوب شهر کشور را با 102 هزار متر مربع زیربنا شروع کردیم و در منطقه سایت گردشگری و دو پارک بزرگ ایجاد خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: