کد خبر: ۵۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
جانشین پراید در راه بازار خودروی ایران
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مذاکره با رنو برای تولید کوئید در این شرکت خبر داد و گفت: قیمت عرضه مدل پایه این خودرو حدود ۳۰ میلیون تومان خواهد بود که البته روی پلت‌فرم‌ها شش مدل خودروی مختلف تولید می‌شود.
قیمت رنو
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مذاکره با رنو برای تولید کوئید در این شرکت خبر داد و گفت: قیمت عرضه مدل پایه این خودرو حدود ۳۰ میلیون تومان خواهد بود که البته روی پلت‌فرم‌ها شش مدل خودروی مختلف تولید می‌شود.
محسن جهرودی در حاشیه مراسم تحویل ۲۰۰۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا دیزل در پاسخ به این سوال که آیا شرط شما برای واگذاری سایت به رنو، در اختیار گرفتن تولید خودروی کوئید است خاطرنشان کرد: هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، مگر اینکه رنو کوئید را در همکاری مستقیم با سایپا تولید کند و شرط همکاری ما با رنو در اختیار گرفتن پلت‌فرم کوئید است.
کوئید خودروی ارزان قیمت رنو است که این شرکت هم‌اکنون در هند و برزیل آن‌ را تولید می‌کند. قیمت این خودرو در هند ۴۵۰۰ یورو و در برزیل ۶۰۰۰ هزار یورو است. کوئید در چند سال اخیر گزینه اصلی رنو برای در اختیار گرفتن بازار خودروهای ارزان قیمت ایران بوده است.
ضعف خودروسازان ایرانی در تولید خودروهای ارزان و البته با کیفیت در سطوح قیمتی کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان موجب شده که هم ایران خودرو و هم سایپا مشتاق و به دنبال در اختیار گرفتن تولید این خودرو در ایران باشند.
سال گذشته ایران خودرو می خواست با تولید کوئید وارد بازار خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان شود و سایپا نیز در صدد است با تولید این خودرو از تبدیل شدن آن به رقیب پراید جلوگیری کرده و کوئید را نیز به سبد خودروهای ارزان قیمت خود اضافه کند.
هم‌اکنون در سطح قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان تنها دو خودروی پراید و تیبا در ایران تولید می‌شود و به گفته نماینده رنو در ایران، کوئید در صورت تولید در ایران قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان (بسته به‌ آپشن‌های آن کمی کمتر و کمی بیشتر) خواهد داشت.
بنابراین در صورت تحقق این موضوع و تولید کوئید عرصه بر فروش دو خودروی پراید و تیبا به‌ویژه تیبا (با توجه به نزدیک بودن قیمت تیبا با کوئید) تنگ خواهد شد. با توجه به ظاهر به‌روز و مناسب کوئید در مقایسه با پراید و تیبا مطمئنا با تولید این خودرو بخشی از مشتریان پراید و تیبا جذب این خودروی فرانسوی خواهند شد.
البته پیش از این کوئید درگیر حاشیه‌ای در رابطه با کیفیت این خودرو شده بود. موسسه گلوبال ان کپ چندی پیش در گزارشی اعلام کرد تست سه نمونه خودروی کوئید نشان دهنده پایین بودن کیفیت و ایمنی این خودرو است به‌گونه‌ای که کوئید در تست‌ها نتوانسته حتی یک ستاره از پنج ستاره ایمنی را کسب کند.
طبق اعلام گلوبال ان کپ، کوئید در تست تصادف حتی نتوانسته یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کند. البته در پاسخ به این گزارش نماینده رنو در ایران اظهار کرد که کوئیدی که برای تولید در ایران انتخاب شده متفاوت از کوئید تولیدی در هند بوده و در تست تصادف سه ستاره کیفی را کسب خواهد کرد.
حالا و با اظهارنظر رسمی  مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص مذاکره با رنو برای تولید کوئید در این شرکت به نظر می رسد سایپا به احتمال بسیار به این خودروی کوچک به عنوان جانشین پراید می نگرد و باید منتظر باشیم پراید سال آینده جای خود را به جانشین مدرن تر بدهد.
محسن جهرودی البته هنوز به صورتی روشن در این خصوص موضع گیری نکرده است و در پاسخ به زمان از رده خارج کردن پراید نیز اظهار کرد: استراتژی کلان ما جایگزینی پراید است البته باید در نظر داشت که تقاضای بالایی برای این خودرو وجود دارد.
جهرودی با بیان اینکه ما فقط در سایپا ۴۹ هزار نفر پرسنل داریم، خاطرنشان کرد: با این حال برای پراید برنامه داریم که تولید این خودرو را کاهش داده و با محصولات دیگر جایگزین کنیم. در همین راستا در حال حاضر تولید پراید به حدود ۲۵ درصد محصولات کاهش یافته است که کاهش قابل ملاحظه‌ای است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار