کد خبر: ۵۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
سی‌وسومین نشست خبری "یک دیدار – یک عرضه"، در خصوص تشریح ظرفیت‌های گروه کارخانجات صنعتی تبرک، در ‏فرابورس ایران برگزار شد.
سهام

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  (سنا)، در آغاز این مراسم، معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران کارنامه فرابورس را در زمینه پذیرش و عرضه شرکت‌ها در سال جاری تشریح کرد.

سیدمهدی علم‌الهدی اظهار داشت: در ۹ ماهه سال ۹۶ تعداد ۱۹جلسه هیات‌ پذیرش برگزار و ۲۱ شرکت در بازارهای اصلی فرابورس ایران پذیرش و ۷ شرکت عرضه شده‌‌اند.

به گفته معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران، از سال ۸۸ تاکنون نیز سهام ۱۱۳ شرکت در فرابورس پذیرفته و عرضه شده‌ که در این میان ۱۶ شرکت به بورس و یک شرکت به بازار پایه منتقل شده‌اند.

در این نشست، مدیر روابط عمومی فرابورس ایران از عرضه 10 درصد از سهام گروه کارخانجات صنعتی تبرک در روز دوشنبه 28 اسفند96  خبر داد و افزود: طی عرضه اولیه 223 میلیون و 150 هزار و 421 سهم از کل سهام تبرک به عموم عرضه می شود که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 2200 سهم خواهد بود.

مبینا بنی اسدی، روش این عرضه را بوک‌بیلدینگ و دامنه قیمتی ثبت سفارش را از 1335 تا 1395 ریال اعلام کرد.

بنی‌اسدی همچنین از عرضه اولیه سهام شرکت ماداکتیو استیل کرد در آخرین روز کاری سال 96 که در تابلو رشد بازار SME درج شده، خبر داد.

در ادامه سی‌وسومین نشست خبری "یک دیدار – یک عرضه"، موسس و سهامدار عمده گروه کارخانجات صنعتی تبرک با بیان اینکه این شرکت در سال 77 با تولید رب گوجه فرنگی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: ما در ادامه تک‌محصولی بودن را تهدیدی برای توسعه خود دیدیم و در حال حاضر علاوه بر رب گوجه فرنگی محصولات متنوعی از جمله سویا، کشک، سس، کلوچه و... تولید می‌کنیم.

به  گفته علیرضا بوستانی شرکت تبرک توانسته است تا کنون بیش از 70 پروانه بهداشتی برای محصولات تبرک دریافت کند.

وی افزود: هسته مرکزی مجموعه تبرک در سال ۷۷ با احداث شرکت شهداب ناب خراسان و تولید ۱۲۰ تن گوجه فرنگی برای تبدیل به رب شکل گرفت که به تدریج از طریق توسعه و احداث شرکت‌های تولیدی غذایی، کشاورزی و دامپروری به ۹ واحد زیرمجموعه تولیدی افزایش یافته است.

بوستانی، گروه کارخانجات صنعتی تبرک را فارغ از هرگونه وابستگی به  نهادها یا ارگان ها دانست و تاکید کرد: تبرک با برخورداری از مدیران جوان خلاق و یک زنجیره کامل تولید با نام "از مزرعه تا سفره"، کاملا خصوصی اداره می شود.

در این نشست رضا اسدی معاون مالی گروه کارخانجات تبرک نیز در مورد پیش بینی سود سال ۹۷ این شرکت گفت: سود هر سهم برای سال ۹۷ طبق گزارش پیش بینی مورخ ۲۹ اسفند ۹۷ مورد مصوب در گروه کارخانجات تبرک ۲۵۶ ریال اعلام شده است.  

 همچنین خسروی مدیر بازرگانی گروه کارخانجات صنعتی تبرک، تنوع محصولات و نیازسنجی بازارهای صادراتی را مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر گستره طیف صادرات محصولات این کارخانه عنوان کرد و گفت: پاکستان، روسیه، عراق و اقلیم کردستان، عمده ترین بازارهای هدف تبرک را تشکیل می دهند .  

 
نام:
ایمیل:
* نظر: