کد خبر: ۵۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶
علیرغم افزایش ذخایر آمریکا؛
درحالی‌که تاجران درحال بررسی تاثیر افزایش ذخایر نفت انبارهای آمریکا در تقابل با تداوم محدودیت تولید اوپک بودند، قیمت‌های نفت بالا رفت.
قیمت‌های نفت اوج گرفت
درحالی‌که تاجران درحال بررسی تاثیر افزایش ذخایر نفت انبارهای آمریکا در تقابل با تداوم محدودیت تولید اوپک بودند، قیمت‌های نفت بالا رفت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دیروز در حالی‌ که تاجران در حال بررسی تاثیر افزایش ذخایر نفت انبارهای آمریکا و تولید این کشور، در تقابل با تداوم محدودیت تولید اوپک بودند، قیمت‌های نفت با اوج گرفتن بازارهای سهام در وال‌استریت بالا رفت.

قیمت پیش‌خرید نفت خام برنت برای تحویل در ماه جون، که بیشتر معاملات امروز را به خود اختصاص داده بود، در ساعت ۱:۰۳ بامداد جمعه به وقت تهران، با ۵۸ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده دیروز، در ۶۹.۳۴ دلار به ازای هر بشکه، بسته شد، درحالی‌که قیمت پیش‌خرید نفت برنت برای تحویل در ماه می، که خریدوفروش قراردادهای آن در روز پنج‌شنبه به پایان می‌رسید، ۷۴ سنت افزایش یافت و به بشکه‌ای ۷۰.۲۷ دلار رسید.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۵۶ سنت بالا رفت و در ۶۴.۹۴ دلار برای هربشکه به کار خود خاتمه داد.

تخفیف دابلیوتی‌آی در برابر برنت به بیش از ۵ دلار افزایش یافت، که بیشترین میزان آن از ماه ژانویه تا کنون است. به این ترتیب نفت خام‌های مرتبط با شاخص برنت جذابیت کمتری برای پالایشگاه‌ها خواهند داشت.

از ژانویه تا به حال قیمت نفت بیش از ۴ درصد افزایش یافته است و به سوی بلند ترین توالی سود ربع‌سالانه خود از اواخر ۲۰۱۰ تا کنون پیش ‌می‌رود.

فیلیپ استریبل، استراتژیست بازار در شرکت اوراق آرجی‌او در شیکاگو، می‌گوید: امروز بازارهای سهام آمریکا اوج گرفتند و این باعث تقویت قیمت نفت هم شد. هر سه شاخص مهم سهام آمریکا، روز پنج‌شنبه در محدوده مثبت بودند.

اما رشد تولیدات ایالات متحده بر قیمت‌های نفت فشار می‌آورد. در هفته گذشته میزان ذخایر تجاری نفت خام آمریکا ۱.۶ میلیون بشکه افزایش یافت و تولید نفت خام این کشور به رکورد ۱۰.۴۳ میلیون بشکه در روز رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار