کد خبر: ۵۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
باهدف حمایت از تولید داخلی
استاندار مازندران گفت : دولت با کمک نمایندگان مجلس و تدبیر وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و تجارت ، الگوی متفاوتی در امر توزیع برنج داخلی پس از برداشت در کشور اعمال می کند.
تغییر الگوی واردات برنج
استاندار مازندران گفت : دولت با کمک نمایندگان مجلس و تدبیر وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و تجارت ، الگوی متفاوتی در امر توزیع برنج داخلی پس از برداشت در کشور اعمال می کند.
به گزارش ایرنامحمد اسلامی افزود : واقعیت این است که کشور با حدود کمبود یک میلیون و 100 هزار تن برنج رو به رو است و باید برای تامین آن ، برنج مورد نیاز از خارج وارد شود.
وی ادامه داد : تلاش دولت این است که واردات را زمانی انجام دهد که آسیبی به تولید داخلی در زمان برداشت وارد نشود و به همین منظور مصرف‌ کنندگان بزرگ را در قالب ادارات و نهادهای مهم کشور قانع کردیم تا از برنج تولیدی مازندران استفاده کنند و در این زمینه سنگ بنای خوبی گذاشته شده و هماهنگی های خوبی نیز توسط سازمان جهادکشاورزی استان انجام شده است.
اسلامی یکی از تغییرات مورد نظر در واردات برنج را مخالفت با واردات حواله ای دانست و توضیح داد : صدور حواله برای واردات برنج ایجاد رانت می کند و ما با آن مخالفیم و تاکید ما این است که واردات باید آزاد باشد و وارد کننده باید عرضه و تقاضای کشور را به خوبی آنالیز و رصد کند.
وی افزود : متاسفانه اتفاقی که سال گذشته در کشور رخ داد ، واردات برنج بدون در نظر گرفتن نیاز واقعی و در زمان ممنوعیت بود که سبب ایجاد نگرانی برای شالیکاران مازندران شد.
استاندار مازندران گفت : دولت امسال مصمم است همان سیاست های حمایتی گذشته خود که مبنی بر ممنوعیت برنج در زمان برداشت برنج داخلی ادامه دهد و ممنوعیت واردات برنج تا حداقل سه ماه پس از برداشت برنج داخلی ادامه می یابد.
وی افزود : در واقع دولت امسال تصمیم دارد که با یک سازمان دهی متفاوت تری ، در زمان عرضه برنج کشور این بخش را مدیریت کند تا شالیکاران ما دغدغه ای برای فروش محصولاتشان نداشته باشند .

گفتنی است مازندران با داشتن حدود 213 هزار هکتار شالیزاری و تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید 40 درصد نیاز کشور را تامین می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: