کد خبر: ۵۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
نخستین جلسه مدیران عامل بانک ها در سال ۹۷ در موسسه اعتباری ملل با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در این جلسه مدیران تمام بانک های دولتی، خصوصی و موسسات مالی و اعتباری حضور دارند امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ موسسه اعتباری ملل میزبان مدیران بانک های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری است.
 ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه حضور خواهد داشت. مدیر عامل موسسه اعتباری ملل با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از کالای ایرانی حمایت و همدلی بین بانک ها را لازمه پیشبرد اهداف اقتصادی و ارتقا صنعت داخلی کشور دانست.


 مدیر عامل موسسه اعتباری ملل: توکل به خداوند و وحدت بین موسسات مالی برای خدمت رسانی بهتر لازم است. پیشنهاد می کنم کار گروهی متشکل از مدیران بانک ها برای بررسی نواقص و رفع و رجوع آنها تشکیل گردد.

 دکتر حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران: نظام بانکی در تمام بحران ها و اتفاقات ناگوار حضور داشته و کمک رسانی کرده است، ولی همیشه با انتقادهای فراوان از سوی مردم همراه بوده است. برگزاری چنین جلساتی نقطه عطفی برای همفکری مدیران ارشد بانک ها در جهت رفع نواقص و شفاف‌ سازی اینگونه مسائل است.

 پرویزیان مدیر عامل بانک پارسیان: در حال حاضر نهادهای مالی و بانک ها با دو ریسک بزرگ مواجه هستند:
۱-ریسک نرخ ارز
۲-نرخ سود بالای بانکی

برگزاری چنین جلساتی می تواند به هماهنگی و افزایش بهره وری بانک ها کمک کند.

 دکتر‌ پرویزیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از کالای ایرانی گفت: بانک ها مسئولیت ویژه ایی برای پیشبرد اهداف اقتصاد داخلی و حمایت از تولید کنندگان ایرانی‌ دارند. کارت های اعتباری می تواند گزینه مناسبی برای رسیدن به این هدف باشد. برنامه های سال گذشته بانک مرکزی در خصوص کارت های اعتباری باید اصلاح شود.


 آیت الله جوادی خطاب به آیت الله اسلامیان بیان کرد: مشکلاتی همچون نرخ بالای سود و هزینه های زیاد بانک ها که نرخ سود را برای بانک ها  بالای ۲۵ درصد می کند وجود دارد. این جلسات همفکری و اتحاد را برای حل این مسائل ایجاد می کند.
شبهاتی برای مراجع عالیقدر وجود دارد که نظام بانکی همسو با شرع اسلام فعالیت می کند یا خیر که صراحتا می گویم بله تمام سودها و تعرفه ها با تعریف اسلام از فعالیت های مالی همسو است.








نام:
ایمیل:
* نظر: